  • 1. Data: 2010-12-09 12:37:31
    Temat: kogo pozwac?
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    Osoba sprawujaca funkcje organu panstwowego naruszyla dobra osobiste pewnego
    przedsiebiorcy. Formulujac pisma podpisywala sie imieniem i nazwiskiem i
    podbijala pieczec organu. Podobie w wypowiedziach ustnych przedstawiala sie
    jako XY sprawujacy funkcje organu. Kogo pozwac - organ czy osobe fizyczna
    sprawujaca funkcje?

    Tunia

  • 2. Data: 2010-12-09 14:42:36
    Temat: Re: kogo pozwac?
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 13:37:31 Tunia <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > sie
    > jako XY sprawujacy funkcje organu. Kogo pozwac - organ czy osobe fizyczna

    Jezeli dajmy na to ta osoba jest burmistrzem to pozywa sie ciagle jako
    burmistrza. Jezeli jest podlwadnym burmistrza to tez pozywa sie burmistrza
    jako iz ten odpowiada za dzialania podwladnego.

    leon

  • 3. Data: 2010-12-09 19:09:04
    Od: p...@p...fm

> [...]
    > burmistrza. Jezeli jest podlwadnym burmistrza to tez pozywa sie burmistrza
    > jako iz ten odpowiada za dzialania podwladnego.

    a to ciekawy pogląd.
    a jak się w międzyczasie zmieni osoba pełniąca funkcję burmistrza to nowy wykona
    ewentualny wyrok? ;)
    dla mnie jasne jest, że podmiotowość w tym wypadku ma osoba fizyczna i pozew
    tylko przeciwko niej.
    pozdr.