  • 1. Data: 2010-12-09 14:18:14
    Temat: koszty windykacji
    Od: "Volver" <s...@i...pl>

    Witam wszystkich!

    Mam pytanie - czy wolno mi wystawić dłużnikowi fakturę z tytułu poniesionych
    przeze mnie kosztów windykacji?
    Konkretnie chodzi o to, że aby ściągnąć zaległe płatności od klienta
    musiałem zatrudnić firmę windykacyjną, która oczywiście nie działa
    charytatywnie. A ponieważ skasowali mnie na ok. 14% kwoty odzyskanej, to
    chciałbym teraz móc te pieniądze odzyskać. Odestki karne nie pokrywają tych
    kosztów, zresztą nie o to chodzi, bo odsetki karne są z tytułu
    przetrzymywania należnej mi kasy.
    I teraz rodzi się pytanie - wolno mi wystawić taką fakturę? We wszystkich
    wezwaniach do zapłaty uprzedzałem klienta, że wszelkie poniesione przeze
    mnie koszty związane z odzyskaniem długu zostaną przerzucone na niego (w tym
    koszty sądowe, ale akurat nie doszło do tego etapu). Czy to wystarczy?
    Czy klient może się wypiąć na taką fakturę i nic nie będzie można mu zrobić?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Sławek

  • 2. Data: 2010-12-09 14:41:44
    Temat: Re: koszty windykacji
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/9/2010 8:18 AM, Volver wrote:
> [...]
    > koszty sądowe, ale akurat nie doszło do tego etapu). Czy to wystarczy?
    > Czy klient może się wypiąć na taką fakturę i nic nie będzie można mu

    a zastanow sie, czy za wynajecie ruskich tez mozesz im wystawic fakture?

    bylo isc do sadu a nie wynajmowac ruskich.

  • 3. Data: 2010-12-09 15:01:33
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Twoja strata. Możesz jedynie (a nawet masz taki obowiązek) naliczyć
    odsetki i nic więcej.

  • 4. Data: 2010-12-09 18:39:40
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał

    > Twoja strata.

    Dość ciekawe, bo mnie DHL całkowicie legalnie obciążył kosztami wezwania do
    zapłaty (zresztą masa firm tak robi).
    Fakt, tylko 20 zł, ale wezwanie wysłane mailem, więc i tak przesada.
    Dlaczego więc nie można obciążyć kogoś kosztami windykacji?
    Zwłaszcza, że kosztami sądowymi już jak najbardziej wolno.

    > Możesz jedynie (a nawet masz taki obowiązek) naliczyć odsetki i nic
    > więcej.

    Obowiązek? Niby z czego miałby on wynikać?

    K.

  • 5. Data: 2010-12-09 19:07:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-09 19:39, Krzysztof pisze:

    > Dość ciekawe, bo mnie DHL całkowicie legalnie obciążył kosztami wezwania
    > do zapłaty (zresztą masa firm tak robi).

    I co, zapłaciłeś?

    --
    SPP

  • 6. Data: 2010-12-09 20:15:28
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > I co, zapłaciłeś?

    Tak, bo to grosze*, a ja nie chciałbym potem płacić tego samego + odsetki,
    przy czym już nie do DHLa tylko do handlarza długami.
    Zaprzyjaźniona firma właśnie w taki sposób popłynęła na kosztach wezwań i
    windykacji, które wyśmiała. Do śmiechu przestało im być, jak wierzyciel
    sprzedał te długi, a ich nabywca był bardzo szybki i skuteczny w działaniu.
    Dodatkowo wrzepili ich do KRD i z usunięciem informacji czekali do zapłaty
    ostatniego grosza.

    * pomijam fakt, że przy nieuregulowanych płatnościach DHL po prostu
    przestaje świadczyć usługi.

    K.

  • 7. Data: 2010-12-09 20:44:44
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > Zwłaszcza, że kosztami sądowymi już jak najbardziej wolno.

    > Obowiązek? Niby z czego miałby on wynikać?

    Ty krzysiu a jak ja do ciebie bede wysylal korespondencje to moge cie
    obciazyc jej kosztami ?

    Bo niby dlaczego nie ? pozniej windykacja i do KRD.

  • 8. Data: 2010-12-09 20:53:49
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "konieczko" <t...@o...pl> napisał

    > Ty krzysiu a jak ja do ciebie bede wysylal korespondencje to moge cie
    > obciazyc jej kosztami ?

    Nie, ale z pewnością możesz żądać zadośćuczynienia od swojej mamusi z
    tytułu urodzenia debila.

    K.

  • 9. Data: 2010-12-09 21:36:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/9/2010 2:44 PM, konieczko wrote:

    > Ty krzysiu a jak ja do ciebie bede wysylal korespondencje to moge cie
    > obciazyc jej kosztami ?
    >
    > Bo niby dlaczego nie ? pozniej windykacja i do KRD.

    No jeśli wcześniej oboje podpiszecie umowę z której będzie to wynikało,
    to czemu nie.

  • 10. Data: 2010-12-09 22:28:37
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-09 22:36, witek pisze:

    > No jeśli wcześniej oboje podpiszecie umowę z której będzie to wynikało,
    > to czemu nie.

    W umowie z DHL napewno nie ma takiego watku bo ja mam przed soba. Ale
    jak ktos lubi dawac dupy to porsze bardzoi tylko na chuj wypisuje bzdury
    na grupie.