  • 11. Data: 2006-04-10 21:24:34
    Temat: Re: kodeks pracy - tajnosc wynagrodzenia - sankcje
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:pan.2006.04.10.21.08.29.445206@olgierd.wordpres
    s.com
    Olgierd <n...@n...problem> pisze:

    > A co to jest "czas świadczenia pracy"?
    Jest to czas, kiedy pracownik świadczy pracę. Dla zobrazowania zjawiska:
    istnieje pojęcie czasu pozostawania do dyspozycji pracodawcy, który czasem
    świadczenia pracy nie jest.
    Możemy przyjąć na roboczo, że to to samo, niech będzie.

    > Podstawą jest oczywiście art. 240 par. 2 kp w zw. z art. 100 par. 2 kp - a
    > tu poszukałbym pomiędzy pkt. 4 i 5.
    Też tak kombinowałem. Ale co to znaczy "zachować w tajemnicy informacje,
    których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę"? Pracownik ma się
    domyślać jakie informacje _mogłyby_ narazić pracodawcę na szkodę? A może
    pracodawca może dowolnie określić wg swego widzimisię co go może narazić na
    szkodę? A w ogóle zachować w tajemnicy przed kim? Przed nim samym
    (pracodawcą) też? To się może kłócić z pierwszą częścią zapisu: "dbać o
    dobro zakładu pracy".
    Prawo nie musi być ani dobre, ani mądre. W naszym kraju nie musi byc nawet
    skuteczne.

    > A później, o zgrozo, sądy to stosują.
    I właśnie o to mi chodzi. Jedyne, co pracodawa może, to sobie zapisać co
    chce. I spróbować szczęścia w sądzie jeśli uzna, że pracownik bezpodstawnie
    olał jego zapisy sikiem prostym.

    Jotte

  • 12. Data: 2006-04-11 04:23:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > O ile dobrze pamiętam zgodnie z moim UZP na moim stanowisku można zarabiać
    > między 1300 a 4000 zł... i co ja biedny mogę w tej sytuacji zdziałać? ;-))

    Pytanie czy tzw. widełki są dopuszczalne?
    Wystąp do sądu pracy jeśli ktoś na tym samym stanowisku i za tą sama
    pracę dostaje więcej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 13. Data: 2006-04-11 06:17:49
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    Wysokość wynagrodzenia jak najbardziej może być tajemnicą i bardzo często w
    dużych firmach tak właśnie jest. Musi to być uregulowane umową albo regulaminem.
    Kodeks pracy sam nie będzie podstawą do wymagania zachowania tych informacji w
    tajemnicy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info