    From: "daniel" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kiedy zepsuje sie komorka - rekojmia
    Date: 8 Dec 2004 18:36:48 +0100

    witam,
    Jak wyglada sytuacja odnosnie rekojmi przyzawieraniu umowy o swiadczenie uslug
    telekomunikacyjnych, jezlei dobrze rozumuje (ale moze sie myle), usluga nie
    jest "rzecza" w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, umowa o swiadczenie uslug nie
    jest wiec umowa sprzedazy. Ale razem z umowa o swiadczenie uslug....., zawieram
    takze umowe kupna-sprzedazy telefonu komorkowego, ktory rzecza jak najbardziej
    jest i moge potem dochodzic swych praw z tytulu rekojmi, jezeli telefon sie
    zepsuje, np. wymienic go.
    Co lepsze, po pierwszej wymianie, gdy telefon nadal wykazuje wade, moge
    odstapic od umowy....wlasnie, jakiej? Kupna - sprzedazy telefonu? To dla mnie
    zaden interes, ja oddam telefon a oni oddadza mi 1zl, bo tyle zaplacilem za
    telefon, z drugiej jednak strony umowa sprzedazy telefonu jest integralnie
    zwiazana z umowa o swiadczenie uslug tel., wieclogiczne byloby, gdyby ta umowa
    rowniez moglaby byc wypowiedziana w ramach rekojmi. Z trzeciej jednak strony
    wg. KC art.565
    "Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się
    odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla obu stron, uprawnienie
    kupującego do odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych."
    Tzn. jezeli nawet usluge potraktujemy jako "rzecz" w rozumieniu KC, to bdzie to
    rzecz, ktora mozna oddzielic od rzeczy wadliwej (telefonu, z karty sim mozna
    przeciez caly czas korzystac) i od sprzedazy tej rzeczy nie mozna odstapic.
    Jak to wyglada w swietle prawa, czy ktos bardziej obeznany ode mnie moze mi to
    wyjasnic?
    pozdr.
    daniel.