  • 1. Data: 2008-05-12 10:37:02
    Temat: kiedy upływa termin 7 dni kalendażowych?
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Kupuję towar w dniu 5.05.2008 w firmie A, która informuje mnie na piśmie o
    tym, iż do 7 dni kalendażowych mam możliwość zwrotu towaru.
    Chcę dokonać zwrotu towaru w dniu 12.05.2008 a firma A odmawia przyjęcia
    towaru twierdzac iż termin 7 dni kalendażowych upłynął.

    Kto ma rację? (mozna prosić o podstawę prawną?)

  • 2. Data: 2008-05-12 10:39:40
    Temat: Re: kiedy upływa termin 7 dni kalendażowych?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maximus pisze:
> [...]
    > towaru twierdzac iż termin 7 dni kalendażowych upłynął.
    >
    > Kto ma rację? (mozna prosić o podstawę prawną?)

    Ty - pierwszego dnia nie liczy się do 7 dni.
    kodeks cywilny:

    art. 111
    § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia.

    § 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne
    zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to
    zdarzenie nastąpiło.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-12 10:47:15
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    wielkie dzięki

  • 4. Data: 2008-05-12 11:16:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maximus pisze:
> [...]
    > Chcę dokonać zwrotu towaru w dniu 12.05.2008 a firma A odmawia przyjęcia
    > towaru twierdzac iż termin 7 dni kalendażowych upłynął.

    Cóż, może dni "kalendażowe" są krótsze od kalendarzowych? ;->

  • 5. Data: 2008-05-12 11:37:00
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    A jak to jest przy zakupie na odległość między firmami jeśli firma A
    wymyśliła sobie (jeszcze nie sprawdzałem w regulaminie), że liczy 7 dni
    rozpoczynając naliczanie od dnia zakupu licząc go jako pierwszy dzień wiem,
    że wtedy obowiązuje 10 dni z tytułu "zakupu na odległość".

    Pytanie tylko jakie przepisy są nadrzędne KC czy umowa między firmami -
    zakup na odległość (ew regulamin firmy A) ?

  • 6. Data: 2008-05-12 12:04:43
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > dni rozpoczynając naliczanie od dnia zakupu licząc go jako pierwszy
    > dzień wiem, że wtedy obowiązuje 10 dni z tytułu "zakupu na

    10 dni nie obowiązuje w przypadku dwóch firm.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 7. Data: 2008-05-12 12:14:51
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Znasz podstawę prawną czy tylko zgadujesz że nie obowiązuje?

    A co obowiązuje?
    Samowolka czyli to co sobie A wymyśli ?

  • 8. Data: 2008-05-12 12:36:42
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 12 May 2008 14:14:51 +0200, maximus napisał(a):

    > Znasz podstawę prawną czy tylko zgadujesz że nie obowiązuje?
    >
    > A co obowiązuje?

    To są dość proste pytania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 9. Data: 2008-05-12 12:52:18
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    > To są dość proste pytania.

    Zgadza się proste i z tego co ja wiem obowiązuje termin 10 dni na zwrto
    towaru - nawet z niego nie raz korzystałem już. Mówimy cały czas o zakupie
    na odległość firma - firma.

  • 10. Data: 2008-05-12 12:53:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maximus pisze:

    > Zgadza się proste i z tego co ja wiem obowiązuje termin 10 dni na zwrto
    > towaru - nawet z niego nie raz korzystałem już. Mówimy cały czas o zakupie
    > na odległość firma - firma.

    Źle wiesz. W przypadku relacji firma-firma 10-dniowy termin zwrotu
    nie obowiązuje.
    Jeśli z niego korzystałeś, to była to tylko dobra wola (albo
    nieuwaga) sprzedawcy.