  • 1. Data: 2008-05-12 09:40:13
    Temat: Dlug
    Od: "Krystian K." <a...@g...pl>

    Witam.

    Pod koniec lutego pozyczylem pewnej osobie 1000 zl.
    Spisalismy umowe na pismie ze zoobowiazuje sie oddac cala kwote do konca
    marca. Niestety nie oddal i unika mnie jak ognia.
    Co zrobic zeby od niego wyegzekwowac te pieniadze ? Jezeli trzeba sprawe
    oddac do sadu, to do jakiego i jakie pismo napisac ?
    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2008-05-12 09:43:11
    Temat: Re: Dlug
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krystian K. pisze:
> [...]
    > Co zrobic zeby od niego wyegzekwowac te pieniadze ? Jezeli trzeba sprawe
    > oddac do sadu, to do jakiego i jakie pismo napisac ?

    Zazwyczaj do sądu właściwego dla miejsca zamieszkania dłużnika.
    Należy wypełnić poniższy formularz:

    http://ms.gov.pl/sprawy_cywilne/form1_p.rtf

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-12 11:26:18
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Zazwyczaj do sądu właściwego dla miejsca zamieszkania dłużnika.

    a wcześniej wezwij go poleconym (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) do
    zapłaty w wyznaczonym terminie kasy.

    pzdr
    mk

  • 4. Data: 2008-05-12 11:29:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kaiser Souza pisze:

    > a wcześniej wezwij go poleconym (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) do
    > zapłaty w wyznaczonym terminie kasy.

    Potwierdzenie odbioru nie jest wymagane, wystarczy list polecony.
    Albo dowolna inna forma wezwania do zapłaty, jeśli - w razie potrzeb -
    będzie można przed sądem wykazać dokonanie tego wezwania.

  • 5. Data: 2008-05-12 14:13:22
    Od: "Krystian K." <a...@g...pl>

    > Potwierdzenie odbioru nie jest wymagane, wystarczy list polecony.
    > Albo dowolna inna forma wezwania do zapłaty, jeśli - w razie potrzeb -
    > będzie można przed sądem wykazać dokonanie tego wezwania.

    Dziekuje za wskazowki.
    Mam jeszcze pytanie odnoscie kosztow sadowych - ile one wynosza i kto je
    pokrywa ?

  • 6. Data: 2008-05-12 14:17:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krystian K. pisze:

    > Dziekuje za wskazowki.
    > Mam jeszcze pytanie odnoscie kosztow sadowych - ile one wynosza i kto je
    > pokrywa ?

    W postępowaniu uproszczonym o wartości przedmiotu sporu opłata sądowa
    będzie wynosiła 30 zł. Jest ponoszona przez Ciebie przy składaniu pozwu,
    następnie jej zwrot jest zasądzany przez sąd od dłużnika i jest
    możliwość wyegzekwowania tej opłaty.

  • 7. Data: 2008-05-12 14:18:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krystian K. pisze:

    > Dziekuje za wskazowki.
    > Mam jeszcze pytanie odnoscie kosztow sadowych - ile one wynosza i kto je
    > pokrywa ?

    W postępowaniu uproszczonym o wartości przedmiotu 1000zł sporu opłata