  • 1. Data: 2008-05-12 10:35:32
    Temat: prawo autorskie
    Od: "s |" <a...@g...com>

    witam,
    czy ktoś orientujący się w prawie autorskim może mi powiedzieć jedną
    rzecz?

    wykonałem projekt graficzny dla firmy z którą współpracuję. wystawiłem
    im fakturę do której była dołączona umowa w której zrzekam się praw
    autorskich do projektu. dostałem za to pieniądze i niby wszystko jest
    ok.
    pojawia się jednak małe ale...chcę umieścić w swoim portfolio ten
    projekt (z zaznaczeniem dla kogo go robiłem) i agencja która była
    zleceniodawcą nie bardzo się na to zgadza tłumacząc, że klient może
    się na to nie zgodzić (w projekcie były użyte jego logotypy,
    zdjęcia).

    no i tu pytanie/prośba do prawników....
    z tego co wiem, prawa autorskie niemajątkowe (nie pamiętam jak się to
    nazywa) są niezbywalne i jako autor mam prawo podpisać się pod pracą
    jaką zrobiłem. czy jest to prawda? czy mogę pokazać tą pracę w swoim
    portfolio (z podpisem dla kogo była robiona)? czy ktoś może mi podać
    jakiś konkretny art. na ktory mogę się powołać?

    będę wdzięczny za pomoc

    pozdrawiam
    ap

  • 2. Data: 2008-05-12 10:48:09
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 12 May 2008 03:35:32 -0700, s | napisał(a):

> [...]
    > prawda? czy mogę pokazać tą pracę w swoim portfolio (z podpisem dla kogo
    > była robiona)? czy ktoś może mi podać jakiś konkretny art. na ktory mogę

    No dobrze, możesz się podpisać, ale już rozpowszechnianie jej w
    *jakikolwiek sposób* wymaga zgody osoby, która nabyła od Ciebie te prawa.
    Natomiast nikt nie może zabronić Tobie chwalenia się tą pracą -- link
    itd. Na zasadach określonych prawem cytatu możesz zrobić sobie jakieś tam
    zrzuciki, ale to też bez przegięć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-05-12 13:16:38
    Od: ioo <b...@i...prv.no-spam.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > Natomiast nikt nie może zabronić Tobie chwalenia się tą pracą -- link
    > itd. Na zasadach określonych prawem cytatu możesz zrobić sobie jakieś tam

    Olgierdzie, nie doczytales posta, problem nie w agencji (wlascicielu praw)
    tylko w kliencie (wlascicielu praw do utworu pierwotnego). Akurat prawa do
    licencjonowania praw zaleznych zostaja domyslnie przy autorze, czyli
    wystarczy zrobic opracowanie utworu i z glowy (art. 46). Pozostaje tylko
    uzyskac zgode klienta agencji na wykorzystanie ich logo i ich zdjec w
    portfolio i problem z glowy. Krotko mowiac - agencja prawde mowi.

    --
    pozdro,
    ioo.