  • 1. Data: 2005-07-19 09:56:34
    Temat: pytanie o obowiazek podania sadowi aktualnego adresu
    Od: "malgorzata" <c...@w...onet.pl>

    Witam!
    Zapadl wyrok, na sprawie, na ktorej pozwany nie stawil sie. W odwolaniu
    napisal, ze czasowo przebywal w innym miejscu i ze wnosi o przywrocenie
    terminu do zlozenia apelacji do wyroku. Motywuje to tym, ze nie wiedzial nic
    o rozprawie. Dodam iz od zapadniecia wyroku do zlozenia wniosku przez
    pozwanego minely prawie 2 miesiace. Jestem powodka w tej sprawie, nie mam
    pelnomocnika, to sparwa alimentacyjna. Boje sie ze pozwanemu uda sie odwolac
    od tego wyroku. Poradzcie co robic?

    Zastanawiam sie nad tym, czy kazda ze stron nie ma obowiazku poinformowania
    sadu o aktualnym miejscu w ktorym przebywa? Dodam, ze wlasciciel mieszaknia,
    w ktorym jest zameldowany pozwany na innej rozprawie pare tygodni temu
    stwierzdil, ze pozwany z nim nie mieszka od kilku miesiecy.

    Pozdrawiam
    Goska

  • 2. Data: 2005-07-19 11:19:49
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    malgorzata napisał(a):
    > Zastanawiam sie nad tym, czy kazda ze stron nie ma obowiazku poinformowania
    > sadu o aktualnym miejscu w ktorym przebywa?
    Ma. Nalezy albo przybywac pod miejscem zameldowania albo tez podac
    sadowi adres do korespondecji.
    Niedebrane pismo sadowe wyslane na adres zgloszony w sadzie (czyli np na
    adres zameldowania) traktowane jest jako doreczone skutecznie.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-07-19 14:02:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    malgorzata wrote:
> [...]
    > w ktorym jest zameldowany pozwany na innej rozprawie pare tygodni temu
    > stwierzdil, ze pozwany z nim nie mieszka od kilku miesiecy.

    Cóż, istnieje coś takiego jak obowiązek meldunkowy. Jeśli osoba będąc
    storną/świadkiem nie odbiera listów poleconych z sądu w miejscu
    zameldowania (lub spod adresu podanego sądowi) wezwanie uznaje się za
    prawidłowo doręczone - ze wszyskimi tego skutkami.

    Poza tym sąd powinien w takiej sytuacji doliczyć mu grzywnę za
    naruszenie ustawy o ewidencji ludności.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-07-19 17:11:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbj14p$2ts$2@opal.futuro.pl...

    > Poza tym sąd powinien w takiej sytuacji doliczyć mu grzywnę za
    > naruszenie ustawy o ewidencji ludności.

    Nieodbieranie korespondencji nie jest równoważne z naruszeniem tej
    ustawy. On tam może mieszkać tylko nie mieć ochoty na kontakt z
    listonoszem. Oczywiście od strony doręczenia skutki będą takie, jak
    opisałeś, ale i to nie do końca.

    Obowiązek podania aktualnego adresu rodzi się w momencie, gdy strona wie
    o tym, że jest prowadzone postępowanie, którego jest stroną. Wówczas
    wysyłane w ten sposób pisma uważa się za doręczone. Wynika to z art. 136
    kpc. Zauważ §3 tego artykułu. Z niego pośrednio wynika, że doręczenie na
    dotychczasowy adres jest skuteczne jedynie, gdy strona jest świadoma
    faktu, że jest stroną.

    Pismo wszczynające proces rządzi się innymi prawami wynikającymi z art.
    143 kpc. W skrócie koniecznym jest ustanowienie kuratora dla strony. A
    ustanowienie kuratora nie jest takie proste.

  • 5. Data: 2005-07-19 17:15:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nieodbieranie korespondencji nie jest równoważne z naruszeniem tej
    > ustawy. On tam może mieszkać tylko nie mieć ochoty na kontakt z

    Ale sam zeznał sądowi, że przez _dłuższy_czas_ tam nie przebywał.

    Czyli albo skłamał sądowi (uuuu.... "wprowadzanie w błąd wymiaru
    sprawiedliwości!" ;) ) albo popełnił wykroczenie przeciwko ustawie o
    ewidencji ludności ;->

    Jakby nie patrzeć d*.*a z tyłu ;)

    [ciach]

    > kpc. Zauważ §3 tego artykułu. Z niego pośrednio wynika, że doręczenie na
    > dotychczasowy adres jest skuteczne jedynie, gdy strona jest świadoma
    > faktu, że jest stroną.

    To IMHO dało by się wykazać :)

  • 6. Data: 2005-07-19 18:32:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbjcf4$7n1$3@opal.futuro.pl...

    > Czyli albo skłamał sądowi (uuuu.... "wprowadzanie w błąd wymiaru
    > sprawiedliwości!" ;) ) albo popełnił wykroczenie przeciwko ustawie o
    > ewidencji ludności ;->
    >
    > Jakby nie patrzeć d*.*a z tyłu ;)

    A jak był kilka miesięcy w szpitalu? Też nie był w miejscu zamieszkania.

  • 7. Data: 2005-07-19 18:34:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > A jak był kilka miesięcy w szpitalu? Też nie był w miejscu zamieszkania.

    To chyba wtedy by się tłumaczył "byłem w szpitalu" a nie tylko "nie było
    mnie w domu", czyż nie?

  • 8. Data: 2005-07-19 19:34:42
    Od: "malgorzata" <c...@w...onet.pl>

    Prawda jest taka, ze pozwany nie mieszka w miejscu zameldowania- tj u
    swojego ojca i nie chce sie do tego przyznac, bo:
    1. Mieszka z kochanka ( rozwod na wokandzie)
    2. Ukrywa zrodlo dochodu, twierdzac ze jest bezrobotny, zeby uniknac
    placenia alimentow. Bezrobotny nie moglby utrzymac sie samodzielnie.....

    a tak swoja droga to piszac post nie zauwazylam, ze post szanownego malzonka
    znajduje sie ponizej i byl wyslany pol godziny wczesniej, a dotyczy w
    zasadzie tego samego tematu:) Ironia losu....

    pozdrawiam
    zyczac rozwagi w zawieraniu malzenstw....
    Goska