  • 1. Data: 2005-07-19 09:03:35
    Temat: Udostępnianie danych osobowych - wskazanie podstaw prawnej upoważniającej do otrzymania danych.
    Od: Stasiu w Podróży <B...@t...pl>

    Ot zagwozdka.

    http://www.przemysl.pl/um/coijak/spo/spo05.htm :

    > informację o danych osobowych uzyskuje się bezpośrednio po złożeniu wniosku,
    > a w przypadku przesłania zapytania o informacją o danych osobowych drogą
    korespondencyjną - w terminie 30 dni od daty wpływu zapytania; wnosząc o udzielenie
    informacji o danych osobowych należy wskazać podstawę prawna upoważniająca
    > do otrzymania danych osobowych lub uzasadnioną potrzebę żądania ich udostępnienia
    > a także wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych
    informacji, a ponadto wskazać zakres żądanych informacji;

    I teraz - chcę poznać adres zameldowania własnego ojca ;)
    Co podać jako podstawę ???

    Po rozmowie z panienką z BEL , zmiękłem, bo dowiedziałem się, że
    rodzinie nie wolno udostępniać takich danych, bo UoODO.

    To jakaś psychoza w tym kraju ... GIODO to coś co sieje wielki
    postrach, czy siak ... tak sobie pomyślałem ... Wymyślmy podstawę:

    Art. 128. Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego ... Ale czy to
    wystarczy ... czy jednak muszę wszcząć postępowanie z tego
    tytułu, typu złożyć pozew do sądu bez wskazania siedziby
    pozwanego ... wtedy sąd wzywa mnie do uzupełnienia braków
    formalnych pisma (wskazanie siedziby pozwanego) i na podstawie
    tego wezwania walę do BEL z żądaniem udostępnienia danych ...

    Inna bajka - panienka w BEL twierdzi, że ma jakiekolwiek
    obowiązki w głębokim poważaniu inne ustawy, ona "giodo giodo
    giodo giodo" i już ... a to , że rodzina, nic nie zmienia ;) (Z
    rodziną najlepiej na zdjęciu?)

    Moje intencje: Wiem , że ów człowiek jest "wymeldowany do nikąd"
    i potrzebuję papieru (a wiem, że tak jest) na to, że meldunku
    żadnego nie posiada.

    Pani z BEL: Pana "podstawa prawna" jest cienka w piętach, i tak
    zwracać się będziemy do osoby, której dane dotyczą o wyrażenie
    zgody na udostępnienie tych danych ... O ile stwierdzenie z mych
    intencji jest prawdziwe, i BEL sprawdzi, że człowiek nie ma
    meldunku , to nie będzie mieć się jak zwrócić do nieo z prośbą o
    wydanie zgody na udzielenie mi takich informacji ... BETON ...

    Ktoś coś poradzi ? Najlepiej "wymyślenie" podstawy ... alimenty
    odpadają, bo defacto nie potrzebna jest pomoc finansowa ... Jak
    to ugryźć ?

    Czy jednak iść w stronę alimentów (128) ... złożyć pozew bez
    adresu pozwanego, sąd mnie wzywa do uzupełnienia braków
    formalnych, , ja walę do BEL z tym kwitem, dostaję dane, i
    braków nie uzupełniam, mam wtedy kwit , którego potrzebowałem,
    sprawyw sądzie nie ma, bo nie uzupełniłem w wymaganym terminie
    kwitów ... gra muzyka...

    HELP!
    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 2. Data: 2005-07-19 09:29:20
    Od: Stasiu w Podróży <B...@t...pl>

    Stasiu w Podróży napisał(a):
    > Ot zagwozdka.

    Chyba sam sobie odpowiem ;)
    ROzmowa z sądem (W miarę kumate dziewcze):

    Składa Pan pozew o alimenty nie wskazując miejsca pobytu
    pozwanego. Sąd wzywa Pana do uzupełnienia braków formalnych -
    wskazania siedziby pozwanego. Z wezwaniem o uzupełnienie braków
    formalnych idzie Pan do BEL. Na podstawie wezwania BEL , wydaje
    kwit z informacją o miejscu pobytu. Nie uzupełnia Pan braków
    formalnych. Ma Pan zaświadczenie z BEL i miejscu zameldowania, a
    w sądzie sprawa "pada" bo w wymaganym terminie nie uzupełniono
    braków formalnych.

    Absurd na całego.
    WIęc już nie zwracam grupowiczom głowy. Dla mnie szybki EOT.

  • 3. Data: 2005-07-19 10:00:21
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    *cut*

    Wydaje mi sie, ze w tej sytuacji dla zachowania porzadku prawnego sad
    wystepuje na Twoj wniosek do BEL o ustalenie adresu zamieszkania danej osoby
    z przyczyny takiej, ze Ty jako osoba prywatna nie masz do tego prawa, a ten
    drobny wymog formalny blokuje Ci droge do dochodzenia naleznych Ci praw. Byc
    moze sie myle, ale zdrowy rozsadek podpowiada mi wlasnie takie
    rozwiazanie...

    Mozesz jeszcze zglosic zaginiecie ;-) Wtedy to mily pan policjant
    poinformuje zrozpaczonego synka, ze tatus jest caly i zdrowy, pod takim a
    takim adresem :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2005-07-19 12:46:28
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tiger" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Mozesz jeszcze zglosic zaginiecie ;-) Wtedy to mily pan policjant
    > poinformuje zrozpaczonego synka, ze tatus jest caly i zdrowy, pod takim a
    > takim adresem :-)

    Bez zgody tatusia poinformuje jedynie, że jest cały i zdrowy.

  • 5. Data: 2005-07-19 14:21:13
    Od: Stasiu w Podróży <B...@t...pl>

    Robert Tomasik - praca napisał(a):

    > Bez zgody tatusia poinformuje jedynie, że jest cały i zdrowy.

    Robercie, a jak uporać się z tematem (pomijam już tą sądówkę,
    którą zastosuję pewnie) BRAK MELDUNKU ... nie mają jak się do
    niego zwrócić by zapytać o zgodę na poinformowanie mnie o tym,
    że nie jest nigdzie zameldowany ? :)

  • 6. Data: 2005-07-19 18:31:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasiu w Podróży" <B...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:dbj25h$3r4$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > którą zastosuję pewnie) BRAK MELDUNKU ... nie mają jak się do
    > niego zwrócić by zapytać o zgodę na poinformowanie mnie o tym,

    Zależy to silnie od tego, do czego potrzebny Ci ów adres. Jeśli do sądu,
    to wówczas są inne przepisy. Do postępowania administracyjnego inne. Dla
    samej chęci posiadania teoretycznie nie można dostać i po to powstała
    ustawa o ochronie danych osobowych.