  • 21. Data: 2002-12-16 07:14:49
    Temat: Re: "kara" śmierci
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > OK.
    > Rozumiem, że tak czy inaczej koszmary mogą grozić każdemu
    > zaangażowanemu w ten proceder ;-)

    Dlaczego? A czy męczą Cię (długo) koszmary gdy biorąc antybiotyk
    mordujesz miliony bakterii. Działasz w obronie własnej zabijając tych
    którzy próbują Cię zabić. Dlaczego miałyby mnie dręczyć koszmary gdy
    zrobię to w celu ochronienia mojego środowiska zewnętrznego?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 22. Data: 2002-12-16 07:15:27
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > No tak, mucha koszmarem nie grozi :-)

    Mało filmów oglądasz ;-))

    Qwax

  • 23. Data: 2002-12-16 07:36:47
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > Orzecznika może nie

    {komentarz} - dlaczego nie - bo jestem zbyt radykalny i uważam że na
    ziemi powinno zostać co najwyżej kilkaset tysięcy osobników gatunku
    Homo (o ile nie należałoby wytępić wszystkich!!!)

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 24. Data: 2002-12-16 10:02:03
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Łukasz Mach <l...@m...com.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:ati3vr$do7

    > kto z grupowiczów mógłby pełnić rolę orzecznika lub wykonawcy takiej kary?
    >
    > Sandra

    Prawdę mówiąc, sam popieram karę śmierci, ale myślę, że
    człowiek który posiada sumienie i nie był doświadczony w życiu
    przez gwałt jakiegoś zboczeńca na kimś bliskim lub przez zamordowanie, nie
    będzie
    w stanie nacisnąć klawisza otwierającego zapadkę bądź załączającego
    prąd. Nie jest to w naturze człowieka (większości) aby "zabijać czy usuwać"
    innego człowieka. Nawet zwierzęta zabijają się w ramach tego samego gatunku
    ale tylko
    podczas walki. Nie zmienia to jednak mojego zdania, że kara śmierci powinna
    być wykonywana, ale przez ludzi którzy posiadają "odpowiednie
    predyspozycje".
    Wiem jest to dość wygodne podejście, sam mam spokojny sen że to nie ja
    pociągnąłem za dzwignię, ale jak w starym testamencie,
    "oko za oko,
    rana za ranę,
    oparzenie za oparzenia"
    Dlatego właśnie myślę, że "katom" należy się szacunek że odwalali za
    społeczeństwo
    coś czego normalny człowiek by nie wykonał.
    A jeżeli chodzi o karę, można polemizować czy to jest kara dla degenerata
    któremu
    na niczym nie zależy. Myślę że w takim przypadku nie o to chodzi, kara
    śmierci
    poprostu ma wyeliminować niebezpiecznego osobnika, który w przyszłości innym
    ludziom może zrobić krzywdę, a nie ukarać. Ale to już tylko moje zdanie ;).

    Pozdrawiam

    Darek

  • 25. Data: 2002-12-16 10:17:45
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wyeliminować niebezpiecznego osobnika, który w przyszłości innym
    > ludziom może zrobić krzywdę, a nie ukarać. Ale to już tylko moje zdanie

    Nie tylko Twoje.Takie jest zdanie ogółu społeczeństwa.

    Leszek

    P.S Przeczytaj swój post jeszcze raz i powiedz-komu odpisywałeś? Nie możesz
    wycinać tego co niepotrzebne? Posiadacze modemów(a tacy jeszcze są) płacą za
    twoje uparte łamanie netykiety.

  • 26. Data: 2002-12-16 10:43:40
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie tylko Twoje.Takie jest zdanie ogółu społeczeństwa.

    No - moje na przykład nie :-)
    Tzw. "ogółem społeczeństwa" mozna bardzo łatwo manipulować
    np. wyświetlając mu w telewizorze odpowiednio przygotowane
    materiały.

    Pix

  • 27. Data: 2002-12-16 10:44:35
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > ale jak w starym testamencie,
    > "oko za oko,
    > rana za ranę,
    > oparzenie za oparzenia"

    a potrafisz znaleźć ten urywek 'w Starym Testamencie'?
    Jeżeli tak to sprawdź jakiej sytuacji to dotyczyło!!!
    Ja kiedyś sprawdziłem i stąd wiem jaka jest różnica między Starym
    Testamentem a Kodeksem Hammurabiego.
    ( prawie ;-))) - kodeksu Hammurabiego nie czytałem ;-))) )

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 28. Data: 2002-12-16 10:56:35
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No - moje na przykład nie :-)

    Ale za prawidłowym cięciem postów jesteś? ;))

    > Tzw. "ogółem społeczeństwa" mozna bardzo łatwo manipulować
    > np. wyświetlając mu w telewizorze odpowiednio przygotowane
    > materiały.

    Gdyby w chwili obecnej zrobione referendum na ten temat to przynajmniej
    70%byłoby za karą śmierci.Bez żadnej manipulacji.A 70% to już można nazwać
    ogółem.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 29. Data: 2002-12-16 10:59:01
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości

> [...]
    > Testamentem a Kodeksem Hammurabiego.
    > ( prawie ;-))) - kodeksu Hammurabiego nie czytałem ;-))) )

    Nie musiałeś go tak dołować;))))On cały wysiłek umysłowy skierował na naukę
    pisania postów i prawidłowego cięcia więc gdzieś musiało zabraknąć;)))
    Przeca się nie rozerwie;)
    Ale nie jest taki zły.Tylko uparty jak diabli.

  • 30. Data: 2002-12-16 11:15:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ale za prawidłowym cięciem postów jesteś? ;))

    To do mnie ? Może bardziej sprecyzujesz ?

    > Gdyby w chwili obecnej zrobione referendum na ten temat to przynajmniej
    > 70%byłoby za karą śmierci.Bez żadnej manipulacji.A 70% to już można nazwać
    > ogółem.

    Eee... jak to bez manipulacji ?
    Przecież od czasu do czasu można zobaczyć w TV jakiś bardzo emocjonalny
    materialik na ten temat - do większości widzów dociera przecież tylko
    przekaz
    odwołujący się do emocji a nie racjonalności. Najlepszym dowodem na to
    są przecież kampanie wyborcze i ich wyniki.

    Padły głosy, że "kara" śmierci ma na celu ostateczne wyeliminowanie
    osobników
    dopuszczających się pewnych czynów - zabójstwa, gwałtu itd.
    Dlaczego nie pójść tym tropem konsekwentnie dalej, bo osób szkodliwych
    jest w każdym społeczeństwie znacznie więcej i ich likwidacja tylko wyszłaby
    pozostałym na dobre a organizm byłby zdrowszy.
    Przecież jeśli ktoś stale dopuszcza się kradzieży, rozbojów itd. to też
    wiadomo,
    że nic juz z niego nie będzie i można mu "podziękować".

    Pix