  • 241. Data: 2004-04-24 09:05:47
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    news:c6d325$t2i$6@inews.gazeta.pl...

    > A widzisz i rozumiesz słowo _nieuzasadnione_?

    To w takim razie kary nie powinno byc wcale. Przeciez to jest _uzasadnione_
    zatrzymanie pojazdu przez kontrolera - w celu oczekiwania na policje, ktora
    potwierdzi dane pasazera.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 242. Data: 2004-04-24 10:28:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olo Kwasniak wrote:

    > No tak jak go tłumacze od samego początku - bilet ulgowy jest wazny w rekach
    > osoby posiadajacej uprawnienie do ulgi, zas nie jest wazny w rekach
    > pozostalych osob.

    No popatrz - to osobnik z dwoma ulgowymi (bo akurat zabrakło w skrzedaży
    normalnych) jedzie 'na gapę'?

    Rany, ale głupie te kanary...

  • 243. Data: 2004-04-24 10:40:58
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    _uzasadnione_
    > zatrzymanie pojazdu przez kontrolera - w celu oczekiwania na policje,

    Otóż to. Uzasadnione zatrzymanie pojazdu może mieć miejsce w sytuacji
    jakiegos zagrozenia. Na przykład jadę tramwajem i widzę że morotniczemu się
    nagle zmarło - pociągam więc za hamulec. W pozostałych przypadkach jest to
    zatrzymanie / zmiana trasy wywołane bezczelnością bądź kretyńskimi
    zachciankami pasażera. A autobus/tramwaj to nie taksówka - stąd jest ono
    "nieuzasadnione" w rozumieniu ustawy i jako takie podlega dodatkowej opłacie
    (dość sporej).

    pdr
    Olo

  • 244. Data: 2004-04-24 10:42:40
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A to też prawda - tak to przewoźnicy skonstruowali, żeby mieć większą
    ilość
    > takich dopłat. To prawda, że też nie jest to do końca uczciwe.

    Tak na marginesie ztcw nikt do tych ulg nie dopłaca, choć powinien...

    pdr
    Olo

  • 245. Data: 2004-04-24 11:33:25
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Tak na marginesie ztcw nikt do tych ulg nie dopłaca, choć powinien...

    A to już Olo zależy od miasta. W Słupsku np. dopłaca i były spore dymy
    związane z tym, jak wprowadzono tzw. bilety specjalne za 20 gr, by MZK mogło
    na tej podstawie wystawić rachunek miastu.
    AS

  • 246. Data: 2004-04-24 12:04:00
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > nagle zmarło - pociągam więc za hamulec. W pozostałych przypadkach jest to
    > zatrzymanie / zmiana trasy wywołane bezczelnością bądź kretyńskimi
    > zachciankami pasażera. A autobus/tramwaj to nie taksówka - stąd jest ono

    Raczej kanara, bo to nie pasażer jest przyczyną zatrzymania, tylko
    kontroler, który wzywa policję. Ciekawe, że w temacie o fałszywym
    identyfikatorze uważasz, że jeśli pasażer wezwie policję, to pasażer
    zapłaci, natomiast tu kanar ma wezwać i a pasażer też ma zapłacić za
    zachcianki kanara? Czyżby nierówność stron wobec prawa? Pasażer ma płacić za
    cudze zachcianki?
    Gdyby chodziło tylko o takie przypadki to jasno było by w ustawie
    naświetlone, że "uzasadnione zatrzymanie zachodzi w przypadku groźby utraty
    zdrowia lub życia." Jeśli ustawodowca tego nie napisał wprost, to wynika z
    tego, że słowo "uzasadnione" może mieć szersze znaczenie.
    Poza tym podajcie mi akt prawny, który mówi, za zatrzymanie pojazdu
    przez osobę A zobowiązana jest płacić osoba B? Pasażer jedzie bez ważnego
    biletu i za to ma zapłacić opłatę dodatkową, ale zatrzymanie pojazdu przez
    kanara to już jest inna "para kaloszy", wg prawa ja nie muszę mieć dokumentu
    tożsamości przy sobie, a jeśli kanar mi nie wierzy i wzywa policję (do czego
    ma prawo) to on powoduje skutek zatrzymania tego pojazdu a nie ja.

    > "nieuzasadnione" w rozumieniu ustawy i jako takie podlega dodatkowej
    opłacie
    > (dość sporej).

    Można prosić o cytat? I wykładnie, że nieuzasadnionego zatrzymania
    dokonuje osoba A, a płaci osoba B?

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 247. Data: 2004-04-24 12:41:46
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Adam Sito wrote:
    > A to już Olo zależy od miasta. W Słupsku np. dopłaca i były spore dymy
    > związane z tym, jak wprowadzono tzw. bilety specjalne za 20 gr, by MZK mogło
    > na tej podstawie wystawić rachunek miastu.

    To czym jest MZK? Do jakich ulg dopłaca miasto?

    KG

  • 248. Data: 2004-04-24 12:42:38
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    kovalek wrote:
    > To w takim razie kary nie powinno byc wcale. Przeciez to jest _uzasadnione_
    > zatrzymanie pojazdu przez kontrolera - w celu oczekiwania na policje, ktora
    > potwierdzi dane pasazera.

    Ale przecież chodzi o potwierdzenie danych kontrolera...

    KG

  • 249. Data: 2004-04-24 13:08:07
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > A jak wyjasnisz sytuacje jesli pasazer przekracza granice gminy z biletem
    na
    > jedno miasto? Tez uwazasz ze bilet jest wazny, gdyz jest prawidłowo
    > skasowany?

    Zaraz zaraz, ale zalozylismy okreslona sytuacje faktyczna poza ktora nie
    wychodzimy. Bilet jest skasowany w okreslonym pojezdzie, o okreslonej
    godzinie, nie minal jeszcze czas na jaki jest wazny, jest na okreslonym
    terenie itp.itd. Wszystkie okolicznosci dotyczace jego "istnienia w danej
    chwili" mowia ze jest wazny. I w takich warunkach rozpatrujemy ew. zwiazek z
    osoba ktora go posiada. Ja twierdze ze przy spelnieniu tych ww. przeslanek
    jest wazny a ty twierdzisz ze dla jego waznosi waznosci musi buc jeszcze
    osoba ktora sie nim posluguje - co wiecej, ktora ma uprawnienia (ulgi) +
    dokument. I to jest istota naszego sporu.

    > Moim zdaniem w ocenie waznosci biletu (jak juz koniecznie chcesz go
    oceniac
    > w oderwaniu od posiadacza) nalezy brac pod uwage nie tylko prawidlowosc
    > kasowania / wypełnienia, ale tez nominał.
    > Zatem ważny bilet jednorazowy to taki, który jest prawidłowo skasowany
    (nie
    > więcej razy niz to wynika z jego rodzaju)

    Tak, tak. Jw. tego nie roztrzasamy. Zakladamy ze te wszystkie przeslanki
    zaistnialy

    >oraz nominał biletu odpowiada faktycznemu kosztowi przejazdu danego
    pasażera.
    >W tym momencie dochodzimy do
    > konkluzji, ze nasz pasazer bez prawa do znizki ma bilet niewazny, gdyz
    jego
    > nominal opiewa jedynie na połowe kwoty, którą powinien był uiścić (bądź na
    > całą kwotę ale jest nieprawidłowo, bo z jednej strony skasowany - w
    > przypadku biletów dwukrotnego kasowania).

    Czyli twoim zdaniem taki bilet moze byc zarowno wazny jak i niewazny - w
    zaleznosci od osoby ktora go trzyma, tak?

    > No niewłaściwego czyli dla niego nieważnego - jak dla mnie to pojęcia
    > równorzędne.

    I tu jest pies pogrzebany...
    Niestety te pojecia nie sa rownorzedne...
    Waznosc biletu jako dokumentu nalezy rozpatrywac w oderwaniu od osoby
    poslugujacej sie nim. Oczywiscie poza np. biletami sieciowymi, do ktorych
    waznosci nalezy np. wpisac nr legitymacji - w tej sytuacji jego "waznosc"
    faktycznie jest powiazana z okreslonym posiadaczem, tzn osoba ktorej
    tozsamosc ta legitymacja stwierdza. ale dyskusja dotyczy biletow
    jednorazowych. One przez fakt skasowania nie sa w jakikolwiek sposob
    powiazane z ich posiadaczem.
    Jezeli prawidlowo skasowany bilet ulgowy lezy na podlodze i podnosi go osoba
    majaca prawo do ulgi, to bilet ten nie staje sie waznym z chwila jego
    podnieisenia przez taka osobe poniewaz byl on wazny od chwili skasowania.

    Moze ktorys z grupowiczow bedzie mial jakis bardziej obrazowy przyklad zeby
    to wyjasnic.. :)

    NoMAD

  • 250. Data: 2004-04-24 14:15:26
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marcin 'Radmar' Wasilewski wrote:

> [...]
    > zapłaci, natomiast tu kanar ma wezwać i a pasażer też ma zapłacić za
    > zachcianki kanara? Czyżby nierówność stron wobec prawa? Pasażer ma płacić za

    Czy ty naprawdę jesteś tak mało inteligentny, czy tylko udajesz?