  • 1. Data: 2007-01-12 12:45:25
    Temat: kamera
    Od: "piotrp" <p...@w...pl>

    Witam.
    Mieszkam w bloku i sasiad ma za oknem kamere i wszytsko nagrywa. Zrobil ta
    kamera zdjecie i je wydrukowal jak chodzile z psem na spacerze bez smyczy.
    Doniosl na policje na mnie i dostalem 50zl kary.

    I w zwiazku z tym mam pytanie czy to jest dowzowolne zeby tak kazdy mogl
    sobie za oknem wystawic kamere i nagrywac wszystko co sie dzieje na osiedlu?
    Jesli nie to jakie paragrafy o tym mowia.
    Z gory dziekuje.
    Piotr

  • 2. Data: 2007-01-12 12:53:23
    Temat: Re: kamera
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    piotrp napisał(a):
> [...]
    > sobie za oknem wystawic kamere i nagrywac wszystko co sie dzieje na osiedlu?
    > Jesli nie to jakie paragrafy o tym mowia.

    tak, zadne paragrafy nie mowia o tym ze nie mozna a co nie jest
    zabronione jest dozwolone.

    P.

  • 3. Data: 2007-01-12 13:00:06
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

> [...]
    > sobie za oknem wystawic kamere i nagrywac wszystko co sie dzieje na
    > osiedlu?
    > Jesli nie to jakie paragrafy o tym mowia.

    Można jak najbardziej ponieważ jest to miejsce publiczne (widok za okna)
    chyba że ten teren jest specjalnie oznakowany (zakaz fotografowania)
    Jednak już w przypadku kiedy sąsiad skierował by kamere na Twoj balkon lub
    okno (i nagrywał) to już jest to zabronione

    pozdrawiam

    Paweł

  • 4. Data: 2007-01-12 13:03:54
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

    > I w zwiazku z tym mam pytanie czy to jest dowzowolne zeby tak kazdy mogl
    > sobie za oknem wystawic kamere i nagrywac wszystko co sie dzieje na
    osiedlu?

    sprawa nie jest prosta - ale w pewnym kontekście
    może to być uznane za nieuprawnione gromadzenie danych
    osobowych, szczególnie jeśli nagrywane osoby są dla
    kamerzysty rozpoznawalne

    ale jeśli chodzi o wyłapywanie sprawców wykroczeń
    i ich rejestrowanie to jest to działanie wręcz chwalebne
    z punktu widzenia porządku publicznego
    i obywatelskiego udziału w postępowaniach karnych
    i wykroczeniowych

    pozdrawiam
    ksli

  • 5. Data: 2007-01-12 13:21:07
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    Użytkownik "ksli" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > może to być uznane za nieuprawnione gromadzenie danych
    > osobowych, szczególnie jeśli nagrywane osoby są dla

    Dokładnie, ale tylko wtedy kiedy ten jegomość dysponowałby nagraniami tylko
    z Piotrem
    jak chodzi z psem, żoną kochanką etc.
    Ale to jest już chyba temat dla prokuratury o bezprawną inwigilacje.
    Paweł

  • 6. Data: 2007-01-12 13:21:59
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > I w zwiazku z tym mam pytanie czy to jest dowzowolne zeby tak kazdy mogl
    > sobie za oknem wystawic kamere i nagrywac wszystko co sie dzieje na osiedlu?

    Chodzil taki jeden wciaz pod blokiem z agresywnym psem bez smyczy i
    kaganca. Pare razy zwracalismy wlascicielowi uwage, ze sie boimy psa, ale
    nie pomoglo. Nagralismy wiec zdarzenie kamerą i donieslsmy na policję ...

    :-)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 7. Data: 2007-01-12 13:25:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PabloGT wrote:

    > Można jak najbardziej ponieważ jest to miejsce publiczne (widok za okna)

    Prawda.

    > chyba że ten teren jest specjalnie oznakowany (zakaz fotografowania)

    Bzdura.

    > Jednak już w przypadku kiedy sąsiad skierował by kamere na Twoj balkon lub
    > okno (i nagrywał) to już jest to zabronione

    Podstawa prawna?

  • 8. Data: 2007-01-12 13:26:16
    Od: "ray" <l...@g...com>

    PabloGT napisał(a):

> [...]
    > Jednak już w przypadku kiedy sąsiad skierował by kamere na Twoj balkon lub
    > okno (i nagrywał) to już jest to zabronione

    A dlaczego niby takie filmowanie już jest zabronione? Moim zdaniem nie
    jest. Możesz podać podstawę prawną?

  • 9. Data: 2007-01-12 13:26:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    piotrp wrote:
> [...]
    > kamera zdjecie i je wydrukowal jak chodzile z psem na spacerze bez smyczy.
    > Doniosl na policje na mnie i dostalem 50zl kary.

    I bardzo dobrze.

    > I w zwiazku z tym mam pytanie czy to jest dowzowolne zeby tak kazdy mogl
    > sobie za oknem wystawic kamere i nagrywac wszystko co sie dzieje na osiedlu?

    Oczywiście.

  • 10. Data: 2007-01-12 13:27:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ksli wrote:

    > sprawa nie jest prosta - ale w pewnym kontekście
    > może to być uznane za nieuprawnione gromadzenie danych
    > osobowych, szczególnie jeśli nagrywane osoby są dla
    > kamerzysty rozpoznawalne

    Ale brednie...