  • 11. Data: 2007-01-12 13:30:37
    Temat: Re: kamera
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    piotrp wrote:
    > Witam.
    > Mieszkam w bloku i sasiad ma za oknem kamere i wszytsko nagrywa.
    > Zrobil ta kamera zdjecie i je wydrukowal jak chodzile z psem na
    > spacerze bez smyczy. Doniosl na policje na mnie i dostalem 50zl kary.
    >
    > I w zwiazku z tym mam pytanie czy to jest dowzowolne zeby tak kazdy
    > mogl sobie za oknem wystawic kamere i nagrywac wszystko co sie dzieje
    > na osiedlu? Jesli nie to jakie paragrafy o tym mowia.
    > Z gory dziekuje.
    > Piotr

    psa wyprowadzaj na smyczy jak trzeba, chcesz by sie zawinal pod kolo... raz
    widzialem jak wyglada taki piesek, troche zal prawda?

  • 12. Data: 2007-01-12 13:45:28
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 13:45:25 +0100, piotrp napisał(a):

> [...]
    > sobie za oknem wystawic kamere i nagrywac wszystko co sie dzieje na osiedlu?
    > Jesli nie to jakie paragrafy o tym mowia.

    Może nagrywać, nie może tylko tego publikować, bo wtedy naruszył by
    prawo ochrony wizerunku.

    Swoją drogą zazdroszczę sąsiada - chciałbym mieć takich porządnych
    sąsiadów.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 13. Data: 2007-01-12 13:57:40
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 14:45:28 +0100, Henry (k) napisał(a):

    > Swoją drogą zazdroszczę sąsiada - chciałbym mieć takich porządnych
    > sąsiadów.

    Swojego czasu TVN pokazał reportaż, w którym przedstawiono spanikowanych
    mieszkańców jednego z bloków (nie pamiętam miejscowości) którym przyszło
    żyć wspólnie z byłym milicjantem, który wszystko nagrywał na kamerze i
    robił zdjęcia. Straż miejska i policja tygodniowo jest tam wzywana dobrych
    kilkanaście razy - wiadomo, wezwanie więc nawet na anonim muszą jechać.

    W wielu kwestiach facet ma rację np. załatwianie się psów i niesprzątanie
    przez ich właścicieli. Jednak w wielu kwestiach facet zdecydowanie
    przesadza a w trakcie wywiadu jaki z nim przeprowadzono skwitował, że po
    prostu chce spokojnie żyć na emeryturze i podjął misję wychowywania swoich
    sąsiadów. Może to ten sam ?

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 14. Data: 2007-01-12 14:11:41
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    > Można jak najbardziej ponieważ jest to miejsce publiczne (widok za okna)
    > chyba że ten teren jest specjalnie oznakowany (zakaz fotografowania)
    > Jednak już w przypadku kiedy sąsiad skierował by kamere na Twoj balkon lub
    > okno (i nagrywał) to już jest to zabronione

    A dlaczego niby takie filmowanie już jest zabronione? Moim zdaniem nie
    jest. Możesz podać podstawę prawną?

    Oczywiscie źle to napisałem tzn nie dokończyłem, że każdy kto ma kamere moze
    sobie nagrywac co chce.
    Rzecz w tym jesli naruszy dobra osobiste np w takim przypadku: nagrał
    imprezke przez okno w domu własciciela bez jego wiedzy i zgody i nastepnie
    rozpowrzechnił te materiały.
    Nie znam akurat podstawy prawnej, ale kiedyś to przerabialem, nagrywając
    imprezke w moim domu i pech chciał że kaseta powedrowała tam gdzie nie
    trzeba i z tego zrobił się wielki dym. Tylko juz nie pamietam czy z KC czy z
    KW miałem paragrafy.

    pozdrawiam

    Paweł

  • 15. Data: 2007-01-12 14:16:09
    Od: "ray" <l...@g...com>

    PabloGT napisał(a):

    > Rzecz w tym jesli naruszy dobra osobiste np w takim przypadku: nagrał
    > imprezke przez okno w domu własciciela bez jego wiedzy i zgody i nastepnie
    > rozpowrzechnił te materiały.

    dokładnie, zabronione jest rozpowszechnianie, a nie rejestrowanie tego
    co w przypadku balkonu czy okna i tak każdy może zobaczyć.

  • 16. Data: 2007-01-12 14:21:31
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    wiadomości news:1sek74-6jm.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Prawda.

    > Bzdura.

    Tak faktycznie te oznaczenia są już nie ważne, ale proponuję podjechać pod
    jednostkę wojskową wyjąc kamerke i filmować.
    Ciekawe czy żołnierzyki bedą sie uśmiechać i pozować do kamerki ?

    to już wyjasniłem wyżej.

  • 17. Data: 2007-01-12 14:44:59
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "PabloGT" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tak faktycznie te oznaczenia są już nie ważne, ale proponuję podjechać pod
    > jednostkę wojskową wyjąc kamerke i filmować.
    > Ciekawe czy żołnierzyki bedą sie uśmiechać i pozować do kamerki ?

    To ich sprawa, czy będą się uśmiechac. Na pewno wiedzą, że bez ich zgody nie
    można opublikowac wizerunku :)

    Pozdrawiam Przemek

  • 18. Data: 2007-01-12 15:28:47
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 12 Jan 2007 06:16:09 -0800, ray napisał(a):

    > dokładnie, zabronione jest rozpowszechnianie, a nie rejestrowanie tego
    > co w przypadku balkonu czy okna i tak każdy może zobaczyć.

    Filmowanie balkonu ok, ale wydaje mi się że filmowanie czyjegoś wnętrza
    przez okno narusza prawo do prywatności.

    A publikowanie to już w ogóle inna bajka.

    BTW - w konstytucji Rosji jest zapisany punkt:
    "1. Zbieranie, przechowywanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie
    informacji dotyczących życia prywatnego obywatela bez jego zgody jest
    niedopuszczalne."
    Zaś w polskiej tylko o tym że władze publiczne tego nie mogą.
    Więc sąsiad może spokojnie prowadzić dziennik z informacjami jak często
    wyprowadzamy psa ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 19. Data: 2007-01-12 15:32:49
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 14:57:40 +0100, ===Tomy=== napisał(a):

> [...]
    > prostu chce spokojnie żyć na emeryturze i podjął misję wychowywania swoich

    LOL :-)
    Cóż - skrajności nigdy nie są mile widziane...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2007-01-12 16:17:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PabloGT wrote:

    > Ale to jest już chyba temat dla prokuratury o bezprawną inwigilacje.

    MegaROTFL