  • 11. Data: 2002-08-14 10:24:13
    Temat: Re: jednoosobowe firmy
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ajb1j6$4mn$1@news.tpi.pl...
    > Ja
    >
    > No wlasnie ja tez slyszalem ze ponoc juz nawet ustawa weszla ze nie bede
    > mogl dostawac kasy od firmy mojej na moja firme :) Jakas kaczka na
    szczescie
    > rozumiem :))))

    Ludzie !
    Chodzi zapewne o zmiany w Kodeksie Pracy - zostal juz tylko podpis
    prezydenta
    Maja one min. ograniczyc tzw. samozatrudnianie.

    --
    Jacek

  • 12. Data: 2002-08-14 10:33:10
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    "Jacuo" <z...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ludzie !
    > Chodzi zapewne o zmiany w Kodeksie Pracy - zostal juz tylko podpis
    > prezydenta
    > Maja one min. ograniczyc tzw. samozatrudnianie.

    A dokladniej???

    Magda

  • 13. Data: 2002-08-14 10:53:17
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    "Matrix" <k...@w...pl> wrote in message
    > Umowy cywilno-prawne,potocznie zwane "kontraktami".
    > Ja własnie tak pracuje,niestety chyba tylko do wejścia w życie nowelizacji
    > KP.
    > Chodzi o to,że jeżeli umowa CP nosi znamiona (znowu bardzo precyzyjne
    > określenie-LOL) umowy o pracę,to bedzie ona nieważna.
    > IMO "omijanie" ZUS-u to kolejna bzdura.
    > Ja płacę wszystkie składki,ale najniższe (od podstawy stanowiącej 60%
    > sredniej krajowej)
    > To w końcu moja sprawa,jaką chcę otrzymywać kiedyś emeryturę z tej
    > instytucji.

    A jak beda okreslac, czy dana umowa nosi znamiona umowy o prace????

    magda

  • 14. Data: 2002-08-14 14:40:26
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > Chodzi o to,że jeżeli umowa CP nosi znamiona (znowu bardzo precyzyjne
    > określenie-LOL) umowy o pracę,to bedzie ona nieważna.

    Dzieki za precyzyjna odpowiedz ale ... :)
    Co to jest umowa cywilno-prawna .

    Interesuje mnie przypadek czy jezeli jestem zatrudniony w zakladzie pracy na
    umowe o prace to czy moge zalozyc sobie firme i wystawiac dodatkowo firmie
    ktorej pracuje na stale fakture za jakies tam uslugi ....

    tx :)

    AndY

  • 15. Data: 2002-08-14 20:46:53
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > "Matrix" <k...@w...pl> wrote in message
    >
    > A jak beda okreslac, czy dana umowa nosi znamiona umowy o prace????

    1. To juz troche bylo - przeciez dotad w KP bylo okreslenie "praca pod
    nazdzorem pracodawcy", ktora to praca mogal byc wykonywana ylko na umowe o
    prace.
    I sady ustalily praktyke, ze jezeli obie strony uznawaly, ze to jest umowa
    cywilna, to nie stosowano tego przepisu. Zapewne teraz nowy przepis uderzy w
    takie umowy, ktore sa dlugokresowe, z okreslonymi uprawnieniami
    "pracownika", zas umowy zawierane czasowo beda nie do ruszenia ( bo jakie
    znamiona umow o prace one nosza ).
    2. Co do ZUSu, to nie masz racji, bo a) - Twoje skladki sa realnie
    wykorzytywane na obecne emerytury, wiec jak mniej placisz, to trzeba z
    podatkow dokladac b) jak bedziesz kiedys wybieral ze smietnikow, to jest b.
    duza sznasa, ze bedziesz chciala od panstwa jednak jakiegos zabezpieczenia
    ( a jak bedzie wasz duzo, to stworzycie jakis organizacje ).

    --
    Jacek