  • 11. Data: 2002-08-07 13:22:27
    Temat: Re: jazda bez prawka
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Po jakim czasie przeterminuje sie taka naleznosc od momentu zlapania jesli
    > nie zostanie zasadzona wysokosc grzywny ?

    jesli policja sporzadza wniosek do sadu grodzkiego - to jesli cala procedura
    z ich strony zostanie dopelniona do konca i dosatniesz zawiadomienie o
    rozprawie - to przedawnia sie po 2 latach, jak nie zdaza - to po roku -
    wszystko od daty zdarzenia

    ania

  • 12. Data: 2002-08-07 13:42:42
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Dry w wiadomosci news:aiqvt6$4ug$1@flis.man.torun.pl :

    > Witam, czy jak mam zdane prawo jazdy ale czekam na odebranie to jadac
    > samochodem dostaje tylko mandat za jazde bez dokumentu? karta
    > plastikowa jest tylko poswiadczeniem uprawnien ktore posiadam, dobrze
    > mysle?

    jesli zdales egzamin, a nie ma jeszcze twojego dokumentu to _nie masz prawa
    jazdy_ z wszystkimi tego konsekwencjami.

    zastanawiam sie tylko, co w przypadku, gdy sie nie odbierze prawa jazdy -
    czy to tak jakby nie bylo wystawione, czy jakby sie je mialo w domu ? :-)

    --
    BITRO
    www.google.com twoim przyjacielem

  • 13. Data: 2002-08-07 13:43:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 7 Aug 2002 15:01:46 +0200, <g...@p...onet.pl>
    zakodował:

    >Ale legitymacje są wystawiane zazwyczaj do 30 wrzesnia (jeżeli mówimy o
    >szkolnych)

    Ale AFAIK można mieć przerwę, a AFAIR legitymacjajest wystawiana
    zazwyczaj od 1 września. Ale to nie chodzi o konkretne daty, to tylko
    przykład.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 14. Data: 2002-08-07 17:23:23
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Dry" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > ta grupa traktuje o prawie, czyż nie? Więc pytam jak to wygląda z
    prawnego
    > punktu widzenia a nie savoir-vivre, widzimisie policjanta i tak
    dalej. Jak
    > jade pociągiem bez dokumentu poświadczającego uprawnienia do zniżki
    to nie
    > mogę dostackary za jazdę bez biletu.

    Dostaniesz.

    > Po przedstawieniu owego dokumentu place
    > tylko koszty manipulacyjne (tak jest tez w wielu MIejskich Zakladach
    > Komunikacji).

    Na PKP opłata manipulacyjna w takim przypadku wynosi ok. 50 zł (zdaje
    się 46,99)

    > Policja moze sprawdzic czy masz uprawnienia po numerze PESEL,
    > co zreszta robi zawsze bez wzgledu na to czy masz prawko przy sobie
    czy nie.

    Nigdy tego nie robiła, a wielokrotnie byłem kontrolowany.
    Musisz mieś dokument potwierdzający uprawnienia, zresztą dalszy ciąg
    wątku wyjaśni Ci wszystko.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 15. Data: 2002-08-07 18:17:15
    Od: "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl>

    Nie dobrze. Potwierdzeniem uprawnień jest właśnie ta karta. Zdany egzamin
    upoważnia cię jedynie do wpisu do rejestru we właściwym urzędzie, co
    dopiero upoważnia do prowadzenia pojazdów.

    L.C.

  • 16. Data: 2002-08-08 06:42:01
    Od: "Przemek Muszynski" <p...@2...pl>

    Kiedys zapomnialem prawka z domu (mialem na szczescie dowod rejestracyjny) -
    bylem w trasie i napatoczyla sie "kontrola techniczna pojazdu". Wlepili mi
    mandat 50 zl za brak dokumentow uprawniajacych do kierowania pojazdem.
    Oczywiscie wczesniej sprawdzali droga radiowa czy w ogole cos takiego
    posiadam. Co najwazniejsze - nie moglem juz jechac dalej - nawet przestawic
    samochodu na parkingu mi nie pozwolili - musialem lapac stopa - dojechac do
    domu i wrocic (w sumie stracilem pol dnia).

  • 17. Data: 2002-08-08 09:35:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dry" <d...@p...com> wrote in message
    > Witam, czy jak mam zdane prawo jazdy ale czekam na odebranie to jadac
    > samochodem dostaje tylko mandat za jazde bez dokumentu? karta plastikowa
    > jest tylko poswiadczeniem uprawnien ktore posiadam, dobrze mysle?

    Bardzo dobrze....

    I wlasnie by dostac taka plastikowa kartke, nalezalo nauczyc sie prawa o
    ruchu drogowym...
    A tam stoi napisane ze jazda bez DOKUMENTOW niejest dozwolona...

    i (jak to mowi moj syn) "porazka".

    Boguslaw

  • 18. Data: 2002-08-08 15:26:00
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "bitro" <b...@N...spam.2com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy to tak jakby nie bylo wystawione, czy jakby sie je mialo w domu ? :-)

    Nie masz obowiązku odbioru wystawionego prawa jazdy,
    natomiast masz obowiązek mieć je przy sobie prowadząc
    pojazd. Jak to pogodzisz - Twoja sprawa.
    Nie jest ważne, czy masz je w domu, czy w urzędzie.

  • 19. Data: 2002-08-08 16:19:51
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Marcyś w wiadomosci news:aiu5bf$366$4@news2.tpi.pl :

> [...]
    > natomiast masz obowiązek mieć je przy sobie prowadząc
    > pojazd. Jak to pogodzisz - Twoja sprawa.
    > Nie jest ważne, czy masz je w domu, czy w urzędzie.

    jest tylko roznica pomiedzy prowadzeniem bez uprawnien, a bez dokumentu
    uprawniajacego i wlasnie pod ktory przypadek podpadnie nieodebranie
    wystawionego prawa jazdy.

  • 20. Data: 2002-08-08 17:15:54
    Od: "Mr Dry" <d...@p...fm>

    bitro, DZIĘKUJĘ, to jest to pytanie o które mi cały czas chodzi