  • 1. Data: 2002-08-07 09:56:18
    Temat: Rekojmia czy gwarancja??? Pomocy!!!
    Od: "Bombi" <b...@l...w.pl>

    Witam!!!

    Mam problem zakupilem wraz z aktywacja telefon 29.07.02
    Bez sprawdzenia sprzetu przy zakupie, nienaladowana bateria!!!

    2 dni pozniej po sformatowaniu baterii czyli 31.07.02 telefon uzywalem.
    Po 2 polaczeniach przestal dzialac mikrofon.

    Wiec 31.07.02 zwrucilem sie z telefonem do przedstawiciela (sprzedawcy)
    Po tescie polegajacym na dzwonieniu i probach rozmowy, stwierdzono wade.
    Tego samego dnia telefon trafil do serwisu.

    Odebralem go 05.08.02 z nienaruszona Gwarancja i wydrukiem z testu, gdzie nie
    stwierdzono jakichkolwiek wad telefonu.

    Telefon wlaczylem sprawdzilem u dealera i dzialal, po kilku godzinach nastepne
    polaczenie bylo jak przed zgloszeniem wady, ja slyszalem mnie nie.

    Zglosilem ten fakt do sprzedawcy, ktory zaproponowal ponowne oddanie do
    serwisu. Nie zgodzilem sie i zaczelem dzwonic do serwisow na wlasna reke.

    Zadzwonilem rowniez do Przedstawicielstwa firmy produkujacej ten telefon i w
    dziale reklamacji zostalem poinformowany ze na podstawie rekojmi mam prawo do
    wymiany (nie naprawy!!!) na telefon wolny od wad i fabrycznie nowy!

    Po rozmowie, juz na wyzszym szczeblu u dealera zostalem poproszony o fax z
    opisem calego zamieszania i Nazwiskiem kobiety ktora poinformowala mnie o
    mozliwosci wymiany. Taktez zrobilem. Po wyslaniu faxu zadzwonilem w celu
    weryfikacji czytelnosci, zoatalem poinformowany ze fax jest czytelny i ze
    nastepnego dnia czyli 07.08.02 mam sie zglosic w celu zdania sprzetu.

    Dzis 07.08.02 poszedlem do sprzedawcy gdzie powiedziano mi ze telefon zostanie
    zabrany do naprawy. Odmowilem zdania telefonu.

    Czytalem troche informacji na temat rekojmi i gwarancji ale jakos nie jestem w
    stanie wszystkiego zrozumiec.

    Co mam zrobic w tym przypadku???

    Pozdrawiam Michal Trabski
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-08-07 11:42:25
    Temat: Re: Rekojmia czy gwarancja??? Pomocy!!!
    Od: <m...@w...pl>

    > Witam!!!
    >
    > Mam problem ...

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
    albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli
    sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo
    niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz
    była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są
    nieistotne.
    § 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony
    powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o
    odstąpieniu od umowy wzajemnej.
    § 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej,
    obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od
    wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.
    § 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym
    koszty, jakie poniósł kupujący.
    orzeczenia sądów
    tezy z piśmiennictwa
    Art. 561. § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do
    gatunku, kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych takiej samej
    ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia.
    § 2. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz określona co do tożsamości, a
    sprzedawcą jest wytwórca tej rzeczy, kupujący może żądać usunięcia wady,
    wyznaczając w tym celu sprzedawcy odpowiedni termin z zagrożeniem, że po
    bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu od umowy odstąpi. Sprzedawca może
    odmówić usunięcia wady, gdyby wymagało ono nadmiernych kosztów.
    § 3. Przepisy powyższe nie wyłączają uprawnienia do odstąpienia od umowy lub do
    żądania obniżenia ceny.

    tyle kodeks cywilny. Oznacza to, że jeżeli wobec sprzedawcy (nie gwaranta
    serwisanta) w ramach rękojmi (anie gwarancji) zażądano wymiany towaru na nowy
    niewadliwy to spzedawca, o ile uznaje reklamację, nie może towaru naprawiać, a
    jedynie wymieniać na nowy niewadliwy model. Naprawa wchodzi w grę, jeżeli
    kupujący odstąpił od umowy sprzedaży w ramach rękojmi. Sprzedawca niezwłocznie
    moze rzecz naprawić lub wymienić na nową, aczkolwiek wg części doktryny -
    pogląd mniejszościowy - w przypadku towarów oznaczonych co do gatunku (a
    komórkatakim towarem nie jest i nie wierz przypadkiem zapewnieniom sprzedawców,
    że jest odmiennie, sam byłem tak zapewniany przez sprzedawcę ery w salonie na
    Murawie w Poznaniu)sprzedawca może jedynie zrecz wymienić.

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-08-07 12:00:33
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...pl>

    > Telefon wlaczylem sprawdzilem u dealera i dzialal, po kilku godzinach
    nastepne
    > polaczenie bylo jak przed zgloszeniem wady, ja slyszalem mnie nie.

    Zdarzala mi sie czasem taka sytuacja w sieciach - raz na kilkadziesiat
    rozmow laczy
    mnie tak ze albo ja kogos nie slysze albo on mnie. Sprawdz wiec czy na pewno
    mikrofon jest uszkodzony.

> [...]
    do
    > wymiany (nie naprawy!!!) na telefon wolny od wad i fabrycznie nowy!

    To tylko pol prawdy. Mozna sie z tytulu rekojmi domagac od sprzedawcy
    takiej wymiany lub zwrotu pieniedzy, ale sprzedawca ma prawo odmowic
    pod warunkiem ze 'niezwlocznie usunie wade'. Orzecznictwo mowi
    najczesciej ze 'niezwlocznie' oznacza do 14 dni, ale chcac tego dochodzic
    i tak trzeba isc do sadu.

    > Czytalem troche informacji na temat rekojmi i gwarancji ale jakos nie
    jestem w
    > stanie wszystkiego zrozumiec.

    Rekojmia jest odpowiedzialnoscia sprzedawcy, natomiast gwarancja -
    producenta.
    Generalnie rekojmia oferuje na ogol (moim zdaniem) lepsze zabezpieczenie
    interesow
    konsumenta (chyba ze sa jakies super warunki gwarancji). Uwaga: nie mozna
    korzystac
    z obu! Jesli oddasz telofon do naprawy gwarancyjnej, rezygnujesz z rekojmi
    (i na odwrot).
    Przy zgloszeniu usterki nalezy tez wyraznie zaznaczyc z ktorej formy chce
    sie skorzystac.

    Marek Zachara

  • 4. Data: 2002-08-07 12:42:54
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Wed, 07 Aug 2002 11:56:18 +0200, "Bombi" <b...@l...w.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >dziale reklamacji zostalem poinformowany ze na podstawie rekojmi mam prawo do
    >wymiany (nie naprawy!!!) na telefon wolny od wad i fabrycznie nowy!

    Jeśli raz już w ramach reklamacji ten telefon naprawiano i nadal ma tę
    samą wadę uniemożliwiającą korzystanie z telefonu, to możesz w ramach
    gwarancji zażądać tego, co sobie życzysz: naprawy, wymiany, obniżenia
    ceny lub zwrotu gotówki. Ostatnie raczej nie będzie Cię interesowało,
    gdyż najpewniej kupiłeś telefon w promocji i masz podpisaną
    "intercyzę" :)

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org