  • 1. Data: 2002-08-07 09:05:22
    Temat: opłaty przyzakupie mieszkania
    Od: GosiaH <g...@p...onet.pl>

    Pisałam już na pl.soc.podatki, ale nie dostąłam odpowiedzi.
    Czy ktoś stąd może mi to wyjaśnić?

    na stronie
    http://www.gratka.com.pl/dom/kalkulatory.phtml
    przeczytałam jakie opłaty powinnam ponieść w związku z zakupem
    mieszkania (własność hipoteczna) od developera.
    Zatem będzie to:

    Podatek od czynności cywilnoprawnych:
    Taksa notarialna:
    VAT od taksy notarialnej i innych opłat:
    Opłata sądowa:
    Wypisy aktu:

    i wyszła mi kwota ponad 6tys, co jednak jest bardzo dużą sumą.

    Mieszkanie kupiłam płacąc całą kwotę jeszcze przed końcem roku 2001
    (coby 7%VATu uniknąć).
    Mieszkanie jest już oddane, w najbliższym czasie czeka mnie przyjemność
    ;-( przeniesienia prawa własności na mnie aktem notarilanym.
    Aż tu dowiaduję się, że 2% od czynności cywilno-prawnych nie ponoszę, bo
    kupuję od podatnika, VAT nowe mieszkania (przy okazji - nie jest to moje
    pierwsze mieszkanie).
    Prawda li to?
    Może mi ktoś powiedzieć jakież to opłaty mnie czekają _rzeczywiście_ w
    ww wypadku.
    A czy zmienia postać rzeczy jeśli częściowo za mieszkanie płaciłam
    zaciągając kredyt w banku?

    --
    Pozdrawiam z Krakowa GosiaH

  • 2. Data: 2002-08-08 09:53:31
    Temat: Re: opłaty przyzakupie mieszkania
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "GosiaH" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > Pisałam już na pl.soc.podatki, ale nie dostąłam odpowiedzi.
    > Czy ktoś stąd może mi to wyjaśnić?

    Dostala Pani....

    A poza tym od tego jest notariusz... On oblicza podatki i bez niego I TAK
    sie ne obejdzie. Mozna udac sie do owego notariusza, birze niemale pieniadze
    MIEDZY INNYMI wlasnie za to, by Pani wszyskto dokladnie wytlumaczyc ZANIM
    pani zaplaci.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-08-09 09:45:29
    Od: GosiaH <g...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-08-08 11:53, Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > "GosiaH" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Dostala Pani....

    Naprawdę nie widzę, serio, zaraz sobie zagooglam, może wyrzuci więcej.

> [...]
    > MIEDZY INNYMI wlasnie za to, by Pani wszyskto dokladnie wytlumaczyc ZANIM

    Wiem, czy wobec tego nie mam prawa tu zadać pytania?
    Tak myślałam, że do tego m.in. jest ta grupa, ale ton odpowiedzi
    utwierdza mnie w przekonaniu, że nie

    --
    Pozdrawiam z Krakowa GosiaH

  • 4. Data: 2002-08-09 09:53:08
    Od: GosiaH <g...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-08-07 11:05, Użytkownik GosiaH napisał:
    > Pisałam już na pl.soc.podatki, ale nie dostąłam odpowiedzi.
    > Czy ktoś stąd może mi to wyjaśnić?

    do Boguslawa Szostaka:
    a google nie pokazuja odpowiedzi na moj post na pl.soc.prawo.podatki.
    Moge zatem dostac linka do konkretnej odpowidzi?

    --
    Pozdrawiam z Krakowa GosiaH

  • 5. Data: 2002-08-09 14:30:25
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    A.D. Fri, 09 Aug 2002 o 11:45 GMT GosiaH uznal za stosowne
    oznajmić wszem i wobec:

    ale drażliwe te krakuski :)

  • 6. Data: 2002-08-09 14:57:10
    Od: GosiaH <g...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-08-09 16:30, Użytkownik Marcin napisał:
    > A.D. Fri, 09 Aug 2002 o 11:45 GMT GosiaH uznal za stosowne
    > oznajmić wszem i wobec:
    >
    > ale drażliwe te krakuski :)

    ano ;-)
    ale tak swoją drogą, jak mi notariusz mówi, że za to wszystko muszę
    zapłacić, bo nie jest pewien czy do niego przyjdę podpisać umowę (ma
    rację do takiego nie wrócę), to ręce opadają
    A mi tu mówią, że to ntg, zatem...
    --
    Pozdrawiam z Krakowa GosiaH

  • 7. Data: 2002-08-12 10:39:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "GosiaH" [...]

> [...]
    > zapłacić, bo nie jest pewien czy do niego przyjdę podpisać umowę (ma
    > rację do takiego nie wrócę), to ręce opadają

    Pani Gosiu...
    Naprawde nie chce mi sie szukac w listach...
    pani ma prawopytac o coc che, ale prosze nie robic
    "wirtualnie naburmuszonej miny", gdy grupa nie odpowiada.

    Mowila Pani temu notariuszowi, ze jesli bedzie ja tak traktowal toPani nie
    przyjdzie?

    Ja bylem u notariusza, gdzie mi mila Pani wszystko ladnie przygotowala i nie
    pytala, czy przyjde...

    Powodzenia

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-08-12 11:41:18
    Od: "Dry" <d...@p...com>

    Droga Gosiu!

    Jeśli uda Ci się wydobyc jakies konkretne informacje - bardzo prosze o
    maila - ja ze swojej strony gdybym sie czegos dowiedzial tez dam znac -
    sprawa mnie zywo interesuje - Pozdrawiam

    Robert