  • 11. Data: 2008-12-01 16:05:26
    Temat: Re: jawnosc kosztu podzialu geodezyjnego w sprawie spadkowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:50e8.0000051e.4933ebba@newsgate.onet.pl...

    Jeszcze raz podpowiem. Ty nic nie zamawiałaś, więc nic nie płacisz. Płaci
    zamawiający, p oczym pokazuje innym fakturę i dzielą się kosztami.
    Wszystkie kłopoty biorą się z tego, że próbujesz to jakoś inaczej robić.

  • 12. Data: 2008-12-01 16:27:24
    Od: a...@g...pl

> [...]
    > zamawiający, p oczym pokazuje innym fakturę i dzielą się kosztami.
    > Wszystkie kłopoty biorą się z tego, że próbujesz to jakoś inaczej robić.

    Tia,
    ja nie probuje to inaczej zrobic. Ja faktury nie zaplacilam, i nie byla
    wystawiona faktura ogolna za calosc, tylko konkretnie za nasze dzialki na
    nazwisko 3ego-zamawiajacego, dlatego poprosilam o korekte, anulowanie, rozbicie
    tych pozycji na mnie i siostre. Przeciez tez geodety zmusic nie moge, aby
    wystawil za calosc, no nie?
    wtedy byloby juz dawno wszystko zaplacone.

    Ok, zeby juz tu wiecej nie truc:
    a samych zainteresowanych, moge poprosic o udokumentowanie zaplacenia za podzial
    swoich dzialek? i przedstawienie, doslanie kopii ich rachunku?

  • 13. Data: 2008-12-01 18:17:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a samych zainteresowanych, mogę poprosić o udokumentowanie zapłacenia za
    > podział
    > swoich działek? i przedstawienie, dosłanie kopii ich rachunku?

    Możesz, ale oni nie mają obowiązku Ci niczego pokazywać.

  • 14. Data: 2008-12-01 22:45:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2008, Alicja wrote:

    > Jest podzial spadkowy, 3 osoba zleca podzial, wczesniej proponuje Tobie
    > rozliczenie bez faktury, jak sie nie zgadzasz dostajesz fakture do zaplaty,

    W sprawie samej, gołej faktury ktoś Ci odpowiadał - chyba Robert.
    Możesz powiedzieć że "nie zamawiałaś" i nie zapłacić.
    Warunek konieczny: NIE KORZYSTAŁAŚ z faktu, że ktoś tam zrobił jakieś
    pomiary, mapki czy cóś tam.
    Skoro korzystałaś, to uznałaś że ICH CHCESZ.

    > i w efekcie masz poczucie ze placisz za reszte?!

    Logic error.
    Przedstawiasz pozostałym kopie faktury z żądaniem zapłaty *odpowiedniej
    części* tej faktury.
    Tego i tylko tego nie chcesz przyjąć do wiadomości.
    Na ich sugestie "ale myśmy też..." odpowiadasz krótko: "pokażcie
    papiery".

    > Takie mamy panstwo prawa???

    Tak.

    > Ktos zada od Ciebie zaplaty zobowiazania, ale Ty nie masz prawa wiedziec, czy
    > ktos Cie nie robi w balona wlasnie? Placisz wszystkie rachunki, tylko dlatego ze
    > sa zaadresowane na Twoje nazwisko, a zadnej umowy nie podpisywales?

    Ale mieszasz dwie RÓŻNE rzeczy.

    Jedno - CZY zapłacić za fakturę.
    Prosto i jasno - nie chcesz tej mapki, nie potrzebujesz, istnieje
    możliwość odmowy zapłaty.
    Trzeba się liczyć że informacja rozejdzie się między wykonawcami,
    pójdziesz po kolejną mapkę - moze być cytat z prfc: "dziś promocja,
    jedna mapka w cenie dwu" :P

    Drugie - i ODDZIELNE - kto ma zapłacić za mapkę.
    Prawo: "wszyscy zainteresowani".

    > Dlaczego o zwrot kosztow sadowych jestem proszona do zaplaty 1/4 czesci?

    "Bo tak jest rozsądnie"?

    > a dlaczego za podzial geodezyjny nie zostala wystawiona calosciowa faktura, z
    > prosba o wplate 1/4?

    Bo z p. widzenia prawa osoby trzeciej jest to bez znaczenia.
    Odpowiedzialność spadkobierców (do przeprowadzenia działu) jest solidarna
    i mają prawo.

    Zaznaczam: tak jak Ci pisali - uważasz że "nie zamawiałam mapki" - nie
    płacisz.
    Masz pat.
    I tak MUSISZ zamówić mapkę, zapłacić, zażądać spłacenia od reszty.
    W tej kolejności.

    > dlaczego tak trudno oficjalnie to rozliczyc?

    Ale OFICJALNIE jest WŁAŚNIE TAK!
    Żąda się *spłaty* *koniecznych* wydatków, od każdego *w jego części*.

    Co ja, Sejm jestem ze do mnie masz pretensje że takie są przepisy? ;)

    > Poza tym ja nikogo nie szantazowalam, ani nikomu nie grozilam!

    Ale pisałaś że CHCESZ pod groźbą donosu do US załatwić SWÓJ interes.
    Tego nie wolno.

    > I dlaczego geodeta nie monituje mnie do zaplaty rachunku, ktory wystawil

    Zakazu nie ma.
    Naprawdę - np. elektrownia może nie upominać się że nie zapłaciłaś jej
    za ostatni rachunek.
    Jak nie będą chcieli posłać wezwania to nic nie zrobisz.
    Możesz zapłacić - albo nie zapłacić i zapłacić kiedyś z odsetkami.

    Nie ma przymusu dopominania się o należne pieniądze :D, szczególnie jak
    to jest DG osoby fizycznej - bo przy spółce można by jeszcze rozważać
    "działanie na szkodę osoby prawnej".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-12-01 22:47:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2008, a...@g...pl wrote:

    > Ok, zeby juz tu wiecej nie truc:
    > a samych zainteresowanych, moge poprosic o udokumentowanie zaplacenia za podzial
    > swoich dzialek? i przedstawienie, doslanie kopii ich rachunku?

    Znowu "atakujesz od tyłu".
    Możesz im pokazać SWOJE kwity i zażądać aby ZAPŁACILI.
    Nie możesz ich zmusić, aby Cię obciążyli tym co oni zapłacili - o ile
    nie chcą.
    Nie wiesz że masz jakiś dług i tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-12-02 00:23:48
    Od: "Alicja" <a...@g...pl>

    Dziekuje bardzo obu Panom za chec, czas i informacje:)
    i nie mam pretensji do nikogo, za to jakie mamy ``prawo``, jak dla mnie to prawo
    ma podwojna moralnosc, i nie dziala ku przejrzystosci, wiec skad sie dziwic
    korupcji na najwyzszych szczeblach.
    A skoro US nic nie moze mi okazac, ani udzielic info czy byla wystawiona faktura
    za konkretna dzialke a i tak bede musiala zaplacic swoje, z odestkami czy bez,
    to wisi mi ujawnianie rozliczen bez faktu. Dobrze wiedziec, skoro prawo dziala
    znowu w jedna strone.

    Pozdrowienia, dobranoc.

  • 17. Data: 2008-12-02 10:14:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2008, Alicja wrote:

    > i nie dziala ku przejrzystosci

    Nie działa.

    > A skoro US nic nie moze mi okazac, ani udzielic info czy byla wystawiona faktura
    > za konkretna dzialke

    ...a przynajmniej nie powinien...

    > a i tak bede musiala zaplacic swoje

    Właśnie. TYLKO SWOJE.

    > Dobrze wiedziec, skoro prawo dziala znowu w jedna strone.

    Gdzie Ty tę "jedną stronę" widzisz?
    Chcesz od pozostałych zapłaty - pokazujesz im f-rę i mówisz "po 1/4
    od głowy poproszę".
    Nie chcesz - nie pokazujesz.
    I nikt Cię nie zmusi.
    Tak samo jak ich!