  • 1. Data: 2008-11-13 17:37:08
    Temat: Rezygnacja z umowy z TP S.A. Neostrada i kara 2.5k PLN
    Od: jprogramista <j...@g...com>

    Witam,
    Mam nastepujacy problem prawny - od kilku lat bylem uzytkownikiem
    Neostrady TP na czas okreslony (glownie 24mies.), umowa ta ma to do
    siebie ze w jej ramach przyznawane sa ulgi dosc rozne teraz dla
    1024kbps to jest 166zl. We wrzesniu 2008r. miala miejsce u mnie awaria
    lacza, trwajaca okolo 22 dni (zgodnie z umowa maja 30 dni na naprawe).
    Dnia 30 wrzesnia 2008 postanowilem zrezygnowac z umowy, mialo to byc o
    tyle proste, ze nowa umowa przedluzajaca trwanie uslugi miala wejsc w
    zycie 1.10.2008, czyli jak zreszta mi powiedziano i w telepunkcie i na
    infolinii, zaplacilbym tylko kare umowna za miesiac pazdziernik, gdyz
    wejscie w zycie rezygnacji to 1 miesiac - pomyslalem, ze moge przystac
    na to i zlozylem rezygnacje 30.09, w ktorej to opisalem, ze rezygnuje
    z dniem 01.10 czyli z dniem wejscia w zycie nowej umowy.
    Dzis mamy 13.11 i otrzymalem pismo z TP S.A. do zaplaty 2578PLN z
    tytulu "INNE USLUGI I OPLATY 29.09.2008-30.09.2008 neostrada 512 -
    promocja startowa (zwrot ulgi)", teraz sie pytam o zasadnosc takiego
    uznania w ogole. Tak teraz mysle nowa umowa jest w formie aneksu
    (podpisana nieopatrznie w lipcu w dobrej wierze) do starej umowy i
    dlatego obowiazuje caly okres takze 2 poprzednie lata? W nowej umowie
    mam "Umowa zostaje zawarta na czas okreslony od 01-10-2008 do
    30-09-2010", odnosnie ulg jest punkt: "3) w zakresie miesiecznej
    oplaty abonamentowej w okresie promocyjnym, ulgi stanowia roznice
    miedzy miesieczna oplata abonamentowa, wlasciwa dla Opcji Uslugi w
    Umowie na czas okreslony lub nieokreslony, a miesieczna oplata
    abonamentowa, wlasciwa dla Opcji Uslugi w ofercie promocyjnej, za
    kazdy miesiac korzystania z Uslugi - wysokosc ulgi za jeden miesiac w
    momencie zawarcia Umowy wynosi 166,14zl."
    Wczesniej w telepunkcie powiedziano mi ze poniose tylko koszt 1
    miesiaca w moim przypadku 62zl + 166zl kary, natomiast na infolinii
    90zl za calosc, tymczasem FV przyszlo na 2.5k PLN.
    I teraz pytanie do Panstwa czy mozna cos z tym zrobic jeszcze, czy
    trzeba placic - moze moge przedstawic jakies inne dane z umowy, ktore
    cos pomoga?

    Z gory dziekuje za pomoc,
    Adrian

    PS. Przepraszam za chaos w wypowiedzi, ale troche mi sie cisnienie
    podnioslo po otwarciu koperty :)

  • 2. Data: 2008-11-13 18:19:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jprogramista pisze:

    [ciach ...]

    Nic nie rozumiem.
    Dlaczego zawarłeś *nową* umowę na czas określony "01-10-2008 do
    30-09-2010" kiedy zamierzałeś rozstać się z TPSA ? Skoro poprzednia, jak
    sie domyślam, kończyła się 30-09-2008 to było nie zawierać *nowej*
    umowy. Co to za logika ?

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-11-13 18:39:04
    Od: jprogramista <j...@g...com>

    On 13 Lis, 19:19, Johnson <j...@n...pl> wrote:
> [...]
    > 30-09-2010" kiedy zamierzałeś rozstać się z TPSA ? Skoro poprzednia, jak
    > sie domyślam, kończyła się 30-09-2008 to było nie zawierać *nowej*

    Nie zamierzalem - usluga dzialala dobrze do 08.09 w tym dniu nastapila
    awaria lacza (zerwany kabel), ktorego to naprawa zajela TP SA az 22
    dni tzn. usterka zostala naprawiona 01.10, a ja rezygnacje zlozylem
    dzien wczesniej nie widzac zadnych prac nad naprawa lacza uznalem to
    za rozsadne wyjscie, skoro takze bylem trzykrotnie poinformowany o nie
    ponoszeniu zadnych lub sladowych kosztow z rezygnacji: na Blekitnej
    Linii powiedziano mi, ze jesli rozwiaze umowe przed wejsciem w zycie
    nowej nie poniose zadnych kosztow, gdyz po prostu umowa nie zdazy
    wejsc w zycie, troche inna informacje dostalem w telepunkcie przy
    skladaniu rezygnacji - powiedziano mi, rezygnacja wejdzie w zycie z
    dniem 01.11 gdyz potrzeba okresu 30 dni na to i zaplace kare 166zl +
    abonament (i to w zasadzie byloby dla mnie do przyjecia i taka
    sytuacje zakladalem), pozniej jeszcze byl telefon do domu pod moja
    nieobecnosc chodzilo o potwierdzenie tej rezygnacji i przy tej okazji
    powiedziano rodzinie, ze koszty po odliczeniu kary umownej za nie
    dzialajace lacze wyniosa 90zl.
    Tak wiec wystepowalem w dobrej wierze, nawet mimo nie dzialajacej
    uslugi uiscilem abonament za miesiac pazdziernik liczac na jego
    pozniejsze odliczenie. Teraz proboje sie dowiedziec czy zasadne jest
    takie naliczanie kar, skoro chcialem rozwiazac umowe, ktora dopiero
    miala wejsc w zycie - byc moze tkwi w tej umowie jakis haczyk, ktory
    przeoczylem (niepokoi mnie ten aneks).
    Acha jeszcze jedno aneks byl podpisywany w lipcu 2008, TP SA
    odpowiednio wczesniej wysyla umowy do podpisania, moj blad ze sie z
    tym tak pospieszylem, w innym przypadku zadnej sprawy by nie bylo.

    Pozdrawiam,
    Adrian

  • 4. Data: 2008-11-13 18:43:23
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > sie domyślam, kończyła się 30-09-2008 to było nie zawierać *nowej* umowy.

    No dziwna... Ale dziwne też jest opisanie tych 2,5 tys zł jako zwrotu ulgi.
    Jak może zwrócić ulgę 2,5tyś zł skoro tak wysokiej ulgi nie uzyskał od TPSA
    przez ten jeden miesiąc. Skoro to zwrot to powinien zwrócić tylko tyle ile
    dostał.

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2008-11-13 18:53:49
    Od: jprogramista <j...@g...com>

    On 13 Lis, 19:43, "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    wrote:
> [...]
    > przez ten jeden miesiąc. Skoro to zwrot to powinien zwrócić tylko tyle ile

    Bylem abonentem TP SA od 2001, najpierw SDI, pozniej neostrada -
    podejrzewam ze to naliczenie obejmuje poprzedni okres rozliczeniowy
    czyli lata 2006-2008, gdzie rowniez obowiazywala ulga w stosunku do
    umowy na czas okreslony.
    Myslalem, ze aneks z zapisem "Umowa zostaje zawarta na czas okreslony
    od 01-10-2008 do 30-09-2010" ograniczy okres karny do tego wlasnie
    zakresu, a tu taka niespodzianka. Ale to chyba, swiadome wprowadzanie
    w blad klienta, zreszta co tu duzo mowic skoro sami przedstawiciele TP
    SA w telepunktach co innego mowili na temat rozwiazania umowy w
    okresie jej trwania.

    Pozdrawiam,
    Adrian

  • 6. Data: 2008-11-13 19:08:41
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "jprogramista" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    awaria lacza (zerwany kabel), ktorego to naprawa zajela TP SA az 22
    dni tzn. usterka zostala naprawiona 01.10, a ja rezygnacje zlozylem

    z tego co ja wiem to niestety masz problem.

    Przedłuzyc umowe, czyli podpisac kolejna lojalke mozna i pol roku przed
    koncem obecnej. I niestety Ty to zrobiłeś.
    Ponieważ podpisanie aneksu w lipcu sam uglebiłes sie na dwa lata...
    co mozna w tej sytuacji zrobic..
    jedyne co, to wziac ich na litosc.

    napisz pismo, ze działałes pod wpływem silnego wzburzenia, ze dodatkowo
    zostałes wprowadzony w bład a sam zapomniałes o tym ze podpisałes aneks.
    Ze w sumie to byles zadowolony z usług tylko ta awaria pozbawila cie
    znacznych dochodów i dlatego tak ci odjeło rozum.. ale teraz bys chcial zeby
    oni podlaczyli wszystko spowrotem, anlowali kare.

    Niestety jestes na straconej pozycji i nie ma z tego innego wyjscia
    Mialam kiedys sporo wspolnego z Orange i TP, to wiem...

    Easy

  • 7. Data: 2008-11-13 19:48:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jprogramista pisze:

    > "Umowa zostaje zawarta na czas okreslony
    > od 01-10-2008 do 30-09-2010" ograniczy okres karny do tego wlasnie
    > zakresu, a tu taka niespodzianka.

    Wrzuć tu treść umowy, bo nadal coś kręcisz. Chodzi zwłaszcza o treść
    uregulowań tej "kary umownej" oraz warunki promocji.

  • 8. Data: 2008-11-13 19:51:18
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Wrzuć tu treść umowy, bo nadal coś kręcisz. Chodzi zwłaszcza o treść
    > uregulowań tej "kary umownej" oraz warunki promocji.

    Wygląda, że sam namieszał. Wypowiada z dniem 1.10 a pisze w dniu 30.09.
    Regulamin mówi o miesięcznym wypowiedzeniu. I tak powstał bałagan i chyba
    policzyli mu zniżki za starą umowę.
    --
    Maluch

  • 9. Data: 2008-11-13 19:59:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "jprogramista" <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    Podejrzewam, ze doszlo do nieporozumienia i potraktowano, ze wypowiedziales
    im te pierwsza umowe na lata 2006-2008 r. Napisz pismo i zazadaj
    wyjasnienia wskazujac wlasnie na podniesione przez Ciebie tu okolicznosci.
    Rozmowy na Infolinii nie maja zadnego sensu, bo nie sa wiazace prawnie dla
    zadnej ze stron tak naprawde.

  • 10. Data: 2008-11-13 20:19:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:gfi114$580$2@news.onet.pl>:

> [...]

    > Rozmowy na Infolinii nie maja zadnego sensu, bo nie sa wiazace prawnie dla

    Proponuję spojrzeć tu:
    <http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358160/reg_neostrada
    _tp_Internet_dla_kazdego_366756595.pdf>
    <q>
    14. Jeżeli Klient, który skorzystał z Promocji, rozwiąże umowę o
    świadczenie usługi neostrada tp przed upływem okresu, na jaki
    została zawarta, zostanie obciążony następującymi opłatami
    dodatkowymi:
    [...]
    2) opłatą w wysokości określonej w tabeli nr 3, pomnożoną przez liczbę
    okresów rozliczeniowych, jakie pozostały od rezygnacji
    do końca okresu obowiązywania umowy zawartej w Promocji
    </q>

    Jeśli by autor wątku podpisał umowę na warunkach j.w. i TP uznało
    reklamację co do błędnego okresu naliczenia kary to pojawi sie faktura
    na jakieś 3600...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]