  • 1. Data: 2002-02-11 09:22:22
    Temat: jaka jest właściwie norma spożycia
    Od: "Piotr Truszczynski" <t...@g...pl>

    Witam,

    zatrzymała mnie niedawno policja, kazała dmuchać w alkomat który wykazał
    dokładnie 0.20. Panowie w mundurach skonfiskowali mi moje prawko, a ja z
    zasady nie kłócę się długo z uzbrojonymi ludźmi. W tym momencie zastanawiam
    jak właściwie jest to określone czy 0.2 jest już niedopuszczalną wartością
    czy maksymalną dopuszczalną. Oraz jak mam się zachować w sądzie, gdyż
    zgapiłem się i nie reklamowałem sytuacji na policji zanim przesłali to do
    sądu.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2002-02-11 10:51:22
    Temat: Re: jaka jest właściwie norma spożycia
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Piotr Truszczynski <t...@g...pl> napisał(a)
    w artykule <a482em$meb$1@news.tpi.pl>...
> [...]
    zastanawiam
    > jak właściwie jest to określone czy 0.2 jest już niedopuszczalną

    0,2 promila jest już niedopuszczalną wartością.

    "Granica ta obejmuje dostatecznie duży margines
    bezpieczeństwa, uwzględniający różne czynniki i okoliczności,
    a więc jakakolwiek korekta przez dodawanie lub
    odejmowanie błędu laboratoryjnego jest niedopuszczalna."

  • 3. Data: 2002-02-11 14:07:15
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Truszczynski" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy maksymalną dopuszczalną. Oraz jak mam się zachować w sądzie, gdyż
    > zgapiłem się i nie reklamowałem sytuacji na policji zanim przesłali to do

    art. 115 § 16. KK Stan nietrzeźwości w rozumieniu tego kodeksu zachodzi,
    gdy:

    1) zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila albo prowadzi do
    stężenia przekraczającego tę wartość lub

    2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza przekracza 0,25 mg albo
    prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.

  • 4. Data: 2002-02-11 14:39:26
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

> [...]
    > czy maksymalną dopuszczalną. Oraz jak mam się zachować w sądzie, gdyż
    > zgapiłem się i nie reklamowałem sytuacji na policji zanim przesłali to do

    Nie bylo czego reklamowac. 0.2 to juz za duzo. Mogles co najwyzej zazadac
    badania krwi, ale tego nie zrobiles wiec... prawdopodobnie good bye prawko -
    przynajmniej na 6 miesiecy.

    Moglbys sie sprobowac powolac na dokladnosc alkomatu - w Twoim przypadku
    masz chyba duze szanse. Sprawdz jaka dokladnosc pomiaru (mozliwy blad) ma
    alkomat, ktorym Cie mierzono - jego typ powinien byc w aktach sprawy.

    Pozdrawiam,
    PN

  • 5. Data: 2002-02-11 16:28:26
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Buker <m...@w...pl> napisał(a)
    w artykule <a48jk5$5v2$3@news.tpi.pl>...

> [...]
    > lub
    > 2) zawartość alkoholu w 1 dm3 wydychanego powietrza
    > przekracza 0,25 mg albo prowadzi do stężenia

    Jaja se robisz?
    Po tym co wyżej napisałeś gość gotów się kłócić,
    że jest niewinny a tymczasem:

    Ustawodawca rozróżnia dwa stany, tj.:
    a) stan po użyciu alkoholu;
    b) stan nietrzeźwości

    Ustawa z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
    i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
    Art. 46. (...)
    2. Stan po użyciu alkoholu zachodzi, gdy zawartość alkoholu
    w organizmie wynosi lub prowadzi do:
    1) stężenia we krwi od 0,2 prom. do 0,5 prom. alkoholu
    albo
    2) obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg
    alkoholu w 1 dm sześc.
    3. Stan nietrzeźwości zachodzi, gdy zawartość alkoholu
    w organizmie wynosi lub prowadzi do:
    1) stężenia we krwi powyżej 0,5 prom. alkoholu
    ___albo___ (a nie jak napisałeś "lub")
    2) obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg
    alkoholu w 1 dm sześc.

    no i niestety:

    Art. 87. § 1. Kodeksu Wykroczeń
    Kto, znajdując się ________w stanie po użyciu alkoholu______
    lub podobnie działającego środka, prowadzi pojazd mechaniczny
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,
    - podlega karze aresztu albo grzywny nie niższej niż 50 złotych.
    § 2. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu
    lub podobnie działającego środka, prowadzi na drodze publicznej
    lub w strefie zamieszkania inny pojazd niż określony w § 1,
    - podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2
    orzeka się zakaz prowadzenia pojazdów.

    Biorąc też pod uwagę
    Ustawę z 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym

    Art. 126. 1. Badanie w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu
    przeprowadza się przy użyciu urządzeń elektronicznych dokonujących pomiaru
    stężenia alkoholu w wydychanym powietrzu.
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli stan osoby podlegającej badaniu
    uniemożliwia jego przeprowadzenie urządzeniem elektronicznym. W takim
    przypadku ustalenie zawartości w organizmie alkoholu następuje na podstawie
    badania krwi lub moczu.

    Mamy więc:
    a) zdecydowany priorytet badania przy użycia urządzeń elektronicznych
    b) wynik pomiaru alkomatem 0,20 promila - tak stwierdził obwiniony.

    Moim zdaniem znamię z art. 87. § 1 KW "w stanie po użyciu alkoholu"
    zostało wypełnione.
    Zwracam uwagę, że ustawodawca określa dolną granicę ww.stanu
    jako 0,2 promila a nie 0,20 co jest bardzo istotne
    gdyż urządzenie wyświetlające wynki z jednym miejscem znaczącym
    albo gdybyśmy wedle zasad teorii pomiarów ręcznie zaokrąglali, to
    już pomiary 0,16; 0,17; 0,18; 0,19 i 0,20 powinniśmy zaokrąglić do 0,2.

  • 6. Data: 2002-02-11 23:39:11
    Od: "tadzio" <l...@g...pl>

    czytajac ten watek stwierdzam ze zyjemy w kraju policyjno- popier...ym
    po prostu nie moge
    -prawko sie kupuje niezaleznie od umiejetnosci
    -gliniarze i tzw ustawieni jezdza po wodce najac 2 a nie 0.2 promila bo taki
    jest "szpan"
    -normalny czlowiek nie moze bezpiecznie wypic piwa do obiadu ( czasami ma
    sie taka ochote zwlaszcza latem) bo jakis debil moze za pomoca urzadzenia
    pomiarowego zaokraglajaceogo 0.16 do 0.2 zabrac ci prawko.( sam mialem taka
    przygode ale jak powiezialem ze jedziemy na badanie krwi to stwierdzil ze
    "nie ma sensu")
    itd

    PS. Bynajmniej nie jestem za tym aby moc prowadzic m np powyzej .5 ale
    utrzymywanie .2 jest pretekstem do zabrania prawa jazdy a tolerowanie
    ciaglego chowania sie smerfow po krzakach
    jest tylko kolejnym przykladem jak "takie prawo" wplywa demoralizujaco -
    uchwalimy i sie stanie !!!?.

  • 7. Data: 2002-02-12 08:51:00
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    tadzio <l...@g...pl> napisał(a)
    w artykule <a49kt6$17q$2@news2.ipartners.pl>...
> [...]
    > ( sam mialem taka przygode ale jak powiezialem ze jedziemy
    > na badanie krwi to stwierdzil ze "nie ma sensu")

    A pomyśl przez chwilę, że masz w rodzinie osobę,
    która jest sparaliżowana bo ją podchmielony dupek potrącił.

    Dalej będziesz domagał się piwa do obiadu, zwłaszcza latem?

    Tylko proszę bez komentarzy, że to argument typu
    "A gdyby to wasza matka tam stała..."
    z "Misia"