  • 31. Data: 2008-02-20 13:31:21
    Temat: Re: jak "zmusić" do sprzedaży
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Onufry Zagloba" <Z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3547c55d-2a02-47a1-a7f6-7bbde0630888@i12g2000pr
    f.googlegroups.com...

    > płacąc
    > czynsz tej piątce.

    no nie do konca, musialby placic wszystkim 6, wszystkim wspolwlascicielom po
    rowno

  • 32. Data: 2008-02-21 00:38:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.02.2008 szerszen <s...@t...pl> napisał/a:
    > jak wynajmiesz komus mieszkanie to rowniez bedziesz go pozniej skarzyl o takie
    > rzeczy?

    Chyba nie rozumiem.

    > jak wyzej, zwaz ze on tej nieruchomosci nie uzytkuje, tylko wrecz naraza na
    > straty pozostałych wspolwlascicieli

    Jego prawo nieuzytkowac. Takie samo jak w dowolnym momencie podjac prace czy
    dokonac dowolnej czynnosci skutkujacej uzasadniona potrzeba zamieszkania w
    jego wlasnym mieszkaniu.

    > szczegolnie patrzac na historie calosci i majac za soba zeznania 5 swiadkow,
    > poprzednich wspolwlascicieli

    Ale to dwie rozne sprawy.

    > pozatym rejestrujac dzialalnosc gospodarcza chyba musisz przedstawic jakis
    > papier na nieruchomosc w ktorej ja rejestrujesz i jesli posiada ona
    > wspolwlascicieli to czy aby nie musisz miec zgody wszystkich na jej tam
    > ustanowienie?

    On tam moze chciec zamieszkac a nie prowadzic dzialalnosc. Jak sie pracuje u
    kogos to tez sie zwykle gdzies w szeroko rozumianej okolicy mieszka, no
    chyba ze jest sie klinicznym pracoholikiem :)

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2008-02-21 08:36:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Chyba nie rozumiem.

    no dokladnie taka sama sytuacja, wynajmujesz mieszkanie, i nagle chcesz w nim
    zamieszkac, albo zalozyc dzialalnosc, tez skarzys najemce ze ci to uniemozliwia?

    > Jego prawo nieuzytkowac. Takie samo jak w dowolnym momencie podjac prace czy
    > dokonac dowolnej czynnosci skutkujacej uzasadniona potrzeba zamieszkania w
    > jego wlasnym mieszkaniu.

    ano zgadza sie, rowniez prawo innego wspolwlasciciela tam zamieszkac, chyba sie
    z tym zgadasz :)

    > Ale to dwie rozne sprawy.

    a to juz sad osadzi ;)

    > On tam moze chciec zamieszkac a nie prowadzic dzialalnosc. Jak sie pracuje u
    > kogos to tez sie zwykle gdzies w szeroko rozumianej okolicy mieszka, no
    > chyba ze jest sie klinicznym pracoholikiem :)

    a wiesz co to jest prawo posiadania?
    chciec moze, jego prawo, ale to bedzie wtedy spor dwoch wlascicieli, przy czym
    jeden nie dosc ze ma 5 razy wieksze prawo wlasnosci, to jeszcze ma prawo
    posiadania, bo uzytkuje dana nieruchomosc, to jeszcze ponosi koszty jego
    utrzymania, remontu itd
    obawiam sie ze biorac pod uwage caloksztalt sytuacji na takiej rozrubie moglby
    wyjsc jak zablocki na mydle, bo jedyne co by osiagnal to moze prawo uzytkowania
    jednego pomieszczenia, jesli oczywiscie nieruchomosc jest na tyle duza, to
    jeszcze byc moze zostalby mu nakazany zwrot czesci poniesionych przez 5/6
    kosztow

    pomijam juz teraz kwestie ewentualnych oplat obowiazkowych, ktorych w swojej
    zlosliwosci moglby do tego czasu nie ponosic, wtedy jak juz wspomnialem mialby
    problmy z us

  • 34. Data: 2008-02-21 12:20:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.02.2008 szerszen <s...@t...pl> napisał/a:
    > no dokladnie taka sama sytuacja, wynajmujesz mieszkanie, i nagle chcesz w nim
    > zamieszkac, albo zalozyc dzialalnosc, tez skarzys najemce ze ci to uniemozliwia?

    No jak dokłądnie taka sama? Przecież tu korzysta nie za zgodą a wręcz
    przeciwnie. W najlepszym wypadku bezumowne korzystanie.

    > ano zgadza sie, rowniez prawo innego wspolwlasciciela tam zamieszkac, chyba sie
    > z tym zgadasz :)

    W sposób uniemożliwiający korzystanie innym współwłaścicielom?

    > a wiesz co to jest prawo posiadania?

    Tak. Chcesz się czegoś ntt dowiedzieć? Nie jestem ekspertem ale mogę
    spróbować pomóc :)

> [...]
    > jeden nie dosc ze ma 5 razy wieksze prawo wlasnosci, to jeszcze ma prawo
    > posiadania, bo uzytkuje dana nieruchomosc, to jeszcze ponosi koszty jego

    Nie wiem skąd te koszty utrzymania ciągle Ci wyłażą.

> [...]
    > zlosliwosci moglby do tego czasu nie ponosic, wtedy jak juz wspomnialem mialby

    Mam niepokojące przeczucie, że pozostaniemy przy swoich zdaniach. Na
    szczęście w sumie nie nasz problem.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2008-02-21 13:18:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No jak dokłądnie taka sama? Przecież tu korzysta nie za zgodą a wręcz
    > przeciwnie. W najlepszym wypadku bezumowne korzystanie.

    ???
    przeciez mowimy wlascicielu 5/6, to jakiej on wg ciebie zgody jeszcze
    potrzebuje, sam sobie ma zgode wydac?
    aby napewno piszemy o tym samym, nie pomylilo ci sie cos?

    > W sposób uniemożliwiający korzystanie innym współwłaścicielom?

    wacpan powtorze po raz enty, prawo posiadania

    > Tak. Chcesz się czegoś ntt dowiedzieć? Nie jestem ekspertem ale mogę
    > spróbować pomóc :)

    no wiec wlasnie, dowiedz sie to sie dowiesz, ze nawet jak wynajmiesz komus
    mieszkanie, to nie mozesz do niego wejsc, jak wynajmujacy cie nie wpusci, bo to
    on teraz wlada tym mieszkaniem, a jesli wejdziesz tam sila to bekniesz za
    naruszenie miru domowego, paniatna?

    > Nie wiem skąd te koszty utrzymania ciągle Ci wyłażą.

    z podatku gruntowego, czynszu, oplat remontowych, itp czego jeszcze nie
    rozumiesz?

    > Mam niepokojące przeczucie, że pozostaniemy przy swoich zdaniach. Na
    > szczęście w sumie nie nasz problem.

    no z tym to sie akurat zgadzam

  • 36. Data: 2008-02-22 08:41:56
    Od: "misiczka" <i...@g...com>

    Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jestem, wraz z sześcioma innymi osobami współwłaścicielka domu po mojej
    > babci.
    > Dom stoi pusty i niszczeje, ponieważ jednen ze współwłaścicieli nie chce
    > się zgodzic na jego sprzedaż. Jest tam zameldowany, ale nie mieszka, nie
    > przebywa. Blokuje sprzedaż z czystej złosliwości.
    > Czy jest jakis sposób - aby sądownie zmusić go do sprzedaży? Jakaś luka
    > prawna czy cos w tym stylu? Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki.

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi :-)
    Przy niektórych się głośno śmiałam :-)
    Spróbuję z tym zniesieniem współwłasności.

    misiczka