  • 1. Data: 2008-02-19 09:50:39
    Temat: akt notarialny
    Od: s...@i...pl

    Nabyłem własnościowe mieszkanie spółdzielcze w budynku wielorodzinnym
    od osoby trzeciej. Posiadam akt notarialny i wpis do ksiąg wieczystych
    bez żadnych ciężarów i ograniczeń. W lipcu ub.r złożyłem wniosek do
    Spółdzielni Mieszkaniowej o przeniesienie własności lokalu i
    określenie udziału w użytkowaniu wieczystym gruntu i częściach
    wspólnych nieruchomości. W trakcie tych czynności zostałem
    poinformowany przez notariusza, że w związku z tym, musi być dokonany
    nowy wpis do ksiąg i sporządzony nowy akt notarialny, a tym samym
    dodatkowe opłaty w kwocie około 700 zł. Moje pytanie jest następujące.
    Czy zasadne jest tworzenie nowego wpisu do ksiąg i nowego aktu
    notarialnego tego samego lokalu? Jakie są podstawy prawne w tym
    zakresie? A może wystarczy to uregulować aneksem notarialnym
    ograniczając koszty.
    pozdrawiam.