  • 1. Data: 2004-09-01 17:50:04
    Temat: jak zmienic nazwisko?
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Mam pytanie do szanownych grupowiczów
    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    w roku 1953 urodzil sie moj ojciec, w tym czasie w polsce nastapila
    rucysyfikacja i zmieniono jego nazwisko na polską pisownię, teraz cześć
    rodziny ma nazwisko prawidlowe, a czesc spolszczone, nie zaprzątał bym
    sobie tym głowy, ale jestem jedynym, ktory to nazwisko bedzie
    przekazywał dalej ( reszta rodziony z blednym nazwiskiem to same kobiety
    )i z tego powodu mam szereg pytan:
    co musze zrobic, jakie dokumenty zdobyc i gdzie to wszystko zalatwic,
    jaki będzie przyblizony koszt takiej operacji
    z gory dziekuję
    --
    Pozdr.Richat

  • 2. Data: 2004-09-03 09:59:19
    Temat: Re: jak zmienic nazwisko?
    Od: Dredd<...@...pl>

    > jestem jedynym, ktory to nazwisko bedzie
    > przekazywał dalej ( reszta rodziony z blednym nazwiskiem to same
    kobiety

    Teoretycznie rzecz biorąc one też mogą "przekazywać" nazwisko.
    Wystarczy że tak postanowią wraz z ewentualnym mężem przy ślubie
    bądź któraś z nich i ojciec dziecka gdy dziecko urodzi się poza
    małżeństwem
    No ale skoro piszesz że nie będą przekazywać to pewnie są już
    mężatkami i przyjęły nazwisko mężów :) Choć i wtedy w razie rozwodu
    mogą powrócić do nazwisk panieńskich i zabawa zaczyna się od nowa

    > co musze zrobic, jakie dokumenty zdobyc i gdzie to wszystko
    zalatwic,
    > jaki będzie przyblizony koszt takiej operacji

    O ile mnie pamięć nie myli - jeśłi chodzi o osobę pełnoletnią - sprawy
    takie można załatwić w starostwie powiatowym. Tam też proponuję się
    udać, zadzwonić etc. po info

    -> http://usenet.pomocprawna.info