  • 11. Data: 2009-07-09 11:49:24
    Temat: Re: jak się bronić przed prześladowaniem
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 13:41:44 +0200, eAleksandra napisał(a):

    > nie rozumiesz rozmiary szkodzenia?
    >
    > tak, grzywny za rzeczy, których NIE zrobiła.

    > uczęszcza i korzysta

    Czy Ty jesteś obcokrajowcem który korzysta z jakiegoś translatora?

    > acz raz np. otrzymała wyrok, na którym piszą, jak byk że tam była (a na
    > takim była).

    Przyznam szczerze ... więc cóż w tym dziwnego że została ukarana za bycie w
    miejscu w którym była faktycznie?

    > nie radzę sobie z objęciem tego - potrzebujemy kogoś zainteresowanego
    > napisaniem artykułu

    Polecałbym poznanie kogoś kto potrafi po polsku i z zasadami gramatyki
    złożeniu kilkunastu zdań.

  • 12. Data: 2009-07-09 11:53:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > Polecałbym poznanie kogoś kto potrafi po polsku i z zasadami gramatyki
    > złożeniu kilkunastu zdań.

    Czepiasz się. Kobita wyraźnie jest poddenerwowana i poruszona, więc robi
    literówki i pisze nieskładnie.
    Może to starsza osoba - nic o niej nie wiesz.
    Warto byłoby, żeby udała się po poradę do jakiegoś biura prawnego, tylko
    jak znam życie, po prostu ją na to nie stać. W ostateczności, faktycznie
    zostają media. Nawet nie tyle, by nagłośnić sprawę, ale zawsze znajdą się
    tam osoby, które z racji swojego "wszędobylstwa" mogą pomóc dotrzeć do
    odpowiednich organów czy instytucji.

  • 13. Data: 2009-07-09 12:37:45
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "eAleksandra" <e...@o...pl> napisał
    > OK . Do prokuratury gdzie należy się zwracać - nie orintuję się w tym - do
    > prokuratury lokalnie? Jak takie pismo nazywać - odwołaniem? skargą? prośbą
    > o ? .... nie wiem jakie są obowiązki / zakresy działania prokuratury,
    > proszę o pomoc

    Do prokuratury, obojętnie której, prześlą sobie wg miejsca. Do policji tak
    samo.
    Zawiadomienie o możliwości popełnieniu przestępstwa. Względnie wykroczenia.
    Podałem wcześniej przykadowe czyny. Musisz tak opisać, aby przedstawić
    konkretenie jakie są fakty i dowody, w sposób taki, aby
    prokurator(policjant) jasno zrozumiał o jaki czyn karany chodzi. Nie będzie
    go interesować ogólnie pojęte nękanie i złe samopoczucie. Groził, piszesz,
    że groził, jak, gdzie, co potwierdza. Zniszczył mienie, piszesz jak, gdzie
    itp.

    > A czy taka osoba ma sznse na innego rodzaju pomoc? Jais dozór w miejscu
    > zamieszkania czy coś - ona i małoletni syn się boją wrcać do własnego
    > mieszkania.

    Dozór... raczej nie bardzo. Może pewnego rodzają częstsze wizyty
    dzielnicowego. Ale zacznij od tego, że najpierw trzeba nieco skonkretyzować
    o jakiego rodzaju przestęptwa czy zagrożenia chodzi. Ogólne biadolenie na
    złościliwość ludzką nic nie da.

    > proszę tylko nie wymagać ode mnie fachowych określeń

    nikt tu nie wymaga. Z drugiej strony jeśli sąsiad nie lubi i działa w ramach
    prawa, np. donosi prawdziwe przypakdki, kiedy ona coś przeskrobie czy nie
    dopełni, to nic nie zmienisz, natura ludzka.
    Jeśli jednak łamie prawo to można się bronić. Ale jak będziesz chciała
    uzyskać pomoc w organach ścigania, musi to być tak przedstawione, aby mieli
    czarno na białym, i żeby im klapka w mózgu zaskoczyła, o! to jest to a to.
    Złośliwości sąsiadów, nawet chamskie czy z łamaniem prawa, raczej dla
    policji nie są zbyt wielką sprawą, żeby pilnowali ich non stop. Wierz mi,
    mają co robić.

    > jak myślisz/cie, od jakdawna zgłaszanie sprawy na policję ma mizerne (i
    > przeciwne, za staraniami strony drugiej) skutki, że piszę lamenty

    są zawiadomienie oficjalne, np. o wszczęciu czy odmowie dochodzenia etc?

    > Kobieta z dzieckiem się boją mieszkać, pod nosem komisariatu.

    Czego konkretnie się boją?

  • 14. Data: 2009-07-09 17:37:52
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    eAleksandra <e...@o...pl> napisał(a):

    > przynam, że liczyłam, że lokanie znajdę jakąś pomoc .. i to dosłowne chodzi
    > o już pomoc - nie o rady w stylu' idź na policję' (a jak ktoś miał do
    > czyninenia ze skutecznośią w takich czy innych przypadkach, to wie czemu
    > człowiek musi szukać innych sposóbów..)
    No do cholery jasnej, piszesz, że sprawa ma miejsce w Oliwie (czyli Gdańsk).

    1) Jeśli pod nosem komisariatu to dziewczyna ma jakieś 1800 metrów do
    przejścia, by znaleźć się na Wydziale Prawa i Administracji UG. Na ostatnim
    piętrze, w wyznaczone dni, siedzi kilku studentów prawa i czeka na takie
    duszyczki z niecierpliwością. Tyle, że nie w czasie wakacji... Po wakacjach -
    przynieść ksera dokumentów, zadzwonić do Studenckiej Poradni Prawnej (czy coś
    takiego). Strona - http://www.prawo.ug.gda.pl/index.php?id=1&p=438 . Tylko
    bywa, że studentowi trzeba tłumaczyć bardzo powoli, by zrozumiał, o co chodzi
    (przy okazji, ja czytałem Twoje wypowiedzi po kilka razy i zrozumiałem z tego
    tyle, że dziewczyna samotnie wychowuje dziecko i mieszka w Oliwie).

    2) Centrum Praw Kobiet na de Gaulle'a (jakieś 6 km od komiasariatu w Oliwie),
    jest tam też psycholog, tel. (0-58) 341-79-15 .

    3) Gdzieś raz na kwartał, różne instytucje (samorząd adwokaci, samorząd
    radców prawnych, prokuratura, rzecznik praw obywatelskich, ...) organizują
    imprezy typu "dzień bezpłatnych porad prawnych". Info w prasie, w internecie
    (gazeta.pl -> Trójmiasto , gdansk.naszemiasto.pl , trojmiasto.pl , strony
    samorządów prawniczych).

    4) Tu jest lista podmiotów świadczących bezpłatną pomoc prawną na terenie
    Gdańska, przygotowana przez MOPS: http://www.mops.gda.pl/coijak/dokumenty/
    poradyprawne.pdf .

    Powodzenia!

  • 15. Data: 2009-07-09 22:45:42
    Od: "eAleksandra" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Może to starsza osoba - nic o niej nie wiesz.
    owszem, jesteśmy starszymi paniami po 30stce

    > Warto byłoby, żeby udała się po poradę do jakiegoś biura prawnego, tylko
    > jak znam życie, po prostu ją na to nie stać.
    matka, która samodzielnie robi wiele rzeczy, które 'normalnie' kupuje się w
    sklepie, także sama tynkuje/maluje swoje mieszkanie, wierci w ścianie i
    półki wiesza, więc odjąć od czegoś tam jeszcze na rzecz opłacania 'prywatnej
    policji' to jest raczej probem - żeby to się na jednym dwóch radach
    skończyło (i były takie z resztą u prawnika za 50 zł, jaka cena taki
    skutek) - ale tutaj ilość odwołań, jakie przyjdzie napisać i innych kwestii
    wyprostować może być nieprzeliczalna ilość - kiepska tędy droga, bo - jak to
    się mówi - z *** nie wygrasz, bo pokona doświadczeniem sprowadzając do
    poziomu swoich reguł.

    > zostają media. Nawet nie tyle, by nagłośnić sprawę, ale zawsze znajdą się
    według mnie to jest skandal,
    Na początek, poszukuję prawnika, (raczej tylko lokalnie), który zostanie
    opiekunem prawnym bloga w związku z sytuacją - odpłatność do uzgodnienia.

  • 16. Data: 2009-07-09 22:48:35
    Od: "eAleksandra" <e...@o...pl>

    Użytkownik " GK" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3) Gdzieś raz na kwartał, różne instytucje (samorząd adwokaci, samorząd
    > 4) Tu jest lista podmiotów świadczących bezpłatną pomoc prawną na terenie

    dzięki x2!

  • 17. Data: 2009-07-10 12:08:30
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "eAleksandra" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    > wiadomości

    (i zapewniam, że przede wszytkim
    > psychicznie nie jest w mocy stawiać czoła, prowadząc jednoczesnie
    > 'normalne' życie), na łapanie za rękę kogoś, kto wie jak się nie dać
    > złapać

    Zacznij może od wizyty u psychiatry.

    --
    Pzdr