  • 1. Data: 2009-07-08 14:38:23
    Temat: Sprzedaż samochodu - brak umowy :-(
    Od: "daro" <t...@o...pl>

    Witajcie, w czerwcu sprzedałem swój używany samochód. Przyjechał kupiec,
    sporządziliśmy umowę kupna ja jako sprzedający a kupujący on i jego żona -
    której nie było. Nie chciał podpisywać za nią więc umówiliśmy sie że
    pojedzie do domu, żona podpisze i prześle mi jeden podpisany przez nich
    egzemplarz. Skserowałem sobie tylko umowę podpisana przez niego (to co razem
    podpisywaliśmy). Pieniadze zapłacił, samochód odebrał. I na tym koniec. Po 2
    tyg. dzwonię że nie ma umowy a kupujący przeprasza że miał dużo na głowie i
    poza tym samochód będzie tylko na żonę i poprawi umowę i prześle. Po
    następnych 2 tyg. dzwonię że nic nie ma a on znowu przeprasza że jednak
    umowa będzie tylko na niego i juz wysyła. Mija 10 dni i nic, nie będę już do
    niego dzwonił. Czy ja sprzedałem ten samochód czy nie?
    --
    pozdr
    daro

  • 2. Data: 2009-07-08 15:19:36
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu - brak umowy :-(
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    daro wyskrobał(a):
> [...]
    > jednak umowa będzie tylko na niego i juz wysyła. Mija 10 dni i nic,
    > nie będę już do niego dzwonił. Czy ja sprzedałem ten samochód czy

    Sprzedałeś. Nie ma obowiązku zachowania formy pisemnej przy sprzedaży
    samochodu.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-07-08 15:32:59
    Od: "daro" <t...@o...pl>

    > Sprzedałeś. Nie ma obowiązku zachowania formy pisemnej przy sprzedaży
    > samochodu.

    Nie ma? To jak on zarejestruje bez umowy? Albo jak ja "wyrejestruję"
    samochód? Ubezpieczycielowi też wypadałoby zgłosić sprzedaż, samo pisemko
    wystarczy?
    --
    pozdro
    daro

  • 4. Data: 2009-07-08 16:32:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "daro" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma? To jak on zarejestruje bez umowy? Albo jak ja "wyrejestruję"
    > samochód? Ubezpieczycielowi też wypadałoby zgłosić sprzedaż, samo pisemko
    > wystarczy?

    to jak on zarejestruje to ciebie nie interesuje, ciebie intresuje zgloszenie
    u ubezpieczyciela, abys nie musial bulic skladki

  • 5. Data: 2009-07-08 16:36:40
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > to jak on zarejestruje to ciebie nie interesuje, ciebie intresuje zgloszenie u
    > ubezpieczyciela, abys nie musial bulic skladki

    a przy wyrejestrowaniu nie trzeba umowy ? Z tego co pamietam to chyba
    musiałem takie cos pokazać.

  • 6. Data: 2009-07-08 16:38:23
    Od: "daro" <t...@o...pl>

    > a przy wyrejestrowaniu nie trzeba umowy ? Z tego co pamietam to chyba
    > musiałem takie cos pokazać.

    No trzeba na pewno, z tym że nie trzeba wyrejestrowywać. No nic, napiszę
    pisemko do ubezpieczyciela że sprzedałem samochód, dołączę to ksero i tyle,
    więcej nic nie zrobię.

    --
    daro

  • 7. Data: 2009-07-08 16:48:19
    Od: JanS <y...@e...pl>

    On 8 Lip, 18:36, "BETON" <b...@m...pl> wrote:
    > a przy wyrejestrowaniu  nie trzeba umowy ? Z tego co pamietam  to  chyba
    > musiałem takie cos pokazać.

    na bank potrzeba, jak sprzedawałem swój to ubezpieczyciel zażądał
    kopii umowy (oświadczenie kto kupił nie wystarczyło), wydział
    komunikacji dokładnie tak samo,
    tak w ogóle to bardzo podobnie robią handlarze autami, biorą
    niekompletnie podpisaną umowę i oddaja dopiero po dalszej odsprzedaży
    oddają, oczywiście w umowie jest ten następny kupujący,

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-07-08 16:55:30
    Od: JanS <y...@e...pl>

    On 8 Lip, 18:48, JanS <y...@e...pl> wrote:

    zapomniałem dodać, że na to sa określone terminy, 30 dni jeśli się nie
    mylę (poprawcie jeśli trzeba)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-07-08 18:11:11
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    daro wyskrobał(a):

    > Nie ma? To jak on zarejestruje bez umowy? Albo jak ja "wyrejestruję"
    > samochód? Ubezpieczycielowi też wypadałoby zgłosić sprzedaż, samo
    > pisemko wystarczy?

    Pytałeś o to czy sprzedałeś. Tak, prawo własności samochodu przeszło na
    kupującego. Kwestą wtórną jest ubezpieczenie i wy-/zarejestrowanie
    samochodu, gdzie lepiej jest mieć umowę na piśmie. Teoretycznie powinno dać
    się to załatwić bez umowy, ale ludzie w instytucjach działają według
    schematów.

    --
    .B:artek.