  • 1. Data: 2009-07-08 16:46:39
    Temat: Sprzedaż mieszkania bez księgi wieczystej.
    Od: hhh <p...@g...com>

    Witam

    Mam pytanko, zamierzam sprzedać mieszkanie, które nie posiada księgi
    wieczystej. Kupujący chce na jego zakup wziąć kredyt. Jak wygląda
    procedura sprzedaży, czy ja będę musiał założyć tą księgę czy
    kupujący? Jeśli kupujący to dopiero będzie to mógł zrobić po
    podpisaniu aktu notarialnego? Jeśli tak i zalożenie księgi trwa np 2
    miesiące to oznacza to że po podspianiu aktu notarialnego mieszkanie
    nie będzie już moje a ja będę musiał czekać powiedzmy te 2 mies na
    pieniądze?:)) Jakie są wtedy zabezpieczenia dla sprzedającego?

  • 2. Data: 2009-07-08 18:07:29
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania bez księgi wieczystej.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hhh wrote:
    > Witam
    >
    > Mam pytanko, zamierzam sprzedać mieszkanie

    A co to za mieszkanie? Jaki jest jego status?
    komunalne,lokatorskie, własmościowe czy jeszcze inne.

  • 3. Data: 2009-07-08 18:15:00
    Od: hhh <p...@g...com>

    On 8 Lip, 20:07, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A co to za mieszkanie? Jaki jest jego status?
    > komunalne,lokatorskie, własmościowe czy jeszcze inne.

    Mieszkanie własnościowe.

  • 4. Data: 2009-07-08 18:26:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hhh wrote:

    > Mieszkanie własnościowe.

    Nie musisz miec ksiegi wieczystej.
    Popytaj w spoldzielni to ci powiedza co musisz miec.

  • 5. Data: 2009-07-08 19:37:43
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    > Nie musisz miec ksiegi wieczystej.

    To ciekawe jak bank wpisze hipotekę.

    Ty załatw ze spółdzielnia dokumenty potrzebne do założenia KW i złóż wniosek
    o założenie księgi jak będziesz miał komplet. Następnie w akcie notarialnym
    przenoszącym własność "mieszkania" podasz numer DZ.KW. i już

  • 6. Data: 2009-07-08 19:55:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    LA pisze:

    > To ciekawe jak bank wpisze hipotekę.

    A musi być hipoteka?

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-07-08 21:22:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    LA wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > To ciekawe jak bank wpisze hipoteke.

    aaaa hipoteka.

    Moja wina. Zwracam honor.

  • 8. Data: 2009-07-08 21:26:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > A musi być hipoteka?

    Pewnie to własnie było w założeniu pytania.

    Księgę mogą założyć obie strony, przy czym sprzedającemu łatwiej i
    wygodniej dla kupującego.

    Raz, że wszystko jest "ustane", dwa, że bank będzie się miał gdzie wmalować.

    Jeśli kupujący miałby to robić, to raz, że może to zrobić dopiero po
    kupieniu i to pewnie nie od razu, a dopiero jak on i panienki w
    spółdzielni uporają się z papierkologią spółdzielczą związaną z zakupem
    i przygotowaniem papierków związych z założeniem księgi.
    Dwa, że kupujący musiałby przedstawić alternatywne zabezpiecznie do
    czasu wpisania hipoteki, co może ładnych parę miesiecy zająć z
    niedostaniem kredytu włącznie.