  • 1. Data: 2006-03-14 09:14:15
    Temat: jak potwierdzić płatnośc dokonaną przez internet
    Od: "Cinek" <g...@S...poczta.fm>

    Witam
    Chciałem dowiedzieć sie jak potwierdzić dokonanie płatności przez internet.
    Normalnie wystarczało wydrukowanie potwierdzenia ze strony banku. Dostałem
    jednak informacje z orange ze : " Rachunek z banku internetowego nie bedzie
    honorowany" czy to jest zgodne z prawem? No i jaki inny dowód zapłaty okazać
    skoro wszystkie płatności dokonuje przez internet?

    --
    Pozdrawiam Maricn

  • 2. Data: 2006-03-14 09:44:05
    Od: "Betka" <b...@g...pl>

> [...]
    > internetowego nie bedzie honorowany" czy to jest zgodne z prawem? No i
    > jaki inny dowód zapłaty okazać skoro wszystkie płatności dokonuje przez

    Co za bzdura!!!
    Kto coś takiego powiedział?
    Wydruk potwierdzenia przelewu z banku "internetowego" nie wymaga żadnych
    podpisów ani stempli.
    Juz nawet Urząd Skarbowy i Celny przyjmuje takie potwierdzenia:-)

    Może osoba która odpowiadała na pytanie nie zrozumiała o co chodzi?

    Pozdrawiam
    Beata

  • 3. Data: 2006-03-14 09:47:18
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Betka napisał(a):
    > Wydruk potwierdzenia przelewu z banku "internetowego" nie wymaga żadnych
    > podpisów ani stempli.

    to ja jeszcze raz spytam - gdzie to wyczytałaś?

    KG

  • 4. Data: 2006-03-14 09:59:43
    Od: "MEFINELLA" <m...@g...pl>

    > to ja jeszcze raz spytam - gdzie to wyczytałaś?
    >
    > KG

    pewno w art. 7 Ustawy Prawo Bankowe
    na jego podstawie na kazdym taki potwierdzeniu na dole znajduje sie:
    "Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania przelewu. Dokument
    sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz.U.Nr 140 z 1997
    roku, poz.939 ze zmianami). Nie wymaga podpisu ani stempla.

  • 5. Data: 2006-03-14 10:08:54
    Od: "Cinek" <g...@S...poczta.fm>

    Użytkownik "kam" napisał

    > to ja jeszcze raz spytam - gdzie to wyczytałaś?

    To ja odpowiem ze na kazdym wydruku z mbanku potwierdzającym płatność jest
    coś takiego napisane, nawet podają art jakiejś ustawy.

    A może faktycznie kobieta z orange nie zrozumiała mojego pytania... choć kto
    wie. Mnie wielkie firmy juz niczym nie zaskoczą
    --
    Pozdrawiam Maricn

  • 6. Data: 2006-03-14 10:22:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MEFINELLA napisał(a):
> [...]
    > sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz.U.Nr 140 z 1997
    > roku, poz.939 ze zmianami). Nie wymaga podpisu ani stempla.

    A widzisz różnicę między dokumentem elektronicznym a jego wydrukiem?

    KG

  • 7. Data: 2006-03-14 10:22:22
    Od: "MEFINELLA" <m...@g...pl>

    > A widzisz różnicę między dokumentem elektronicznym a jego wydrukiem?
    >
    > KG

    a jak potwierdzic oświadczenie woli wykonane elektronicznie?

  • 8. Data: 2006-03-14 11:05:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MEFINELLA napisał(a):
    > a jak potwierdzic oświadczenie woli wykonane elektronicznie?

    jakie znów oświadczenie woli?
    zresztą - dowodem dokonania przelewu będzie to, co ktoś za dowód uzna

    KG

  • 9. Data: 2006-03-14 11:33:44
    Od: "katarynka" <kosumai(nospam)@gazeta.pl>

> [...]
    > podpisów ani stempli.
    > Juz nawet Urząd Skarbowy i Celny przyjmuje takie potwierdzenia:-)

    w orange pracuja myslacy inaczej.... sam tez przez przypadek tam pracowalem
    , wiec wiem co pisze...

  • 10. Data: 2006-03-14 11:38:38
    Od: "Cinek" <g...@S...poczta.fm>

    Oto odpowiedz z orange

    " Jak Pan z pewnoscia zauwazyl w podanych rachunkach nie ma zadnej
    informacji o mozliwosci przedstwienia rachunku z konta internetowego.
    Rachunki musza byc imienne oplacone i ostemplowane"

    A tu fragment z regulaminu dotyczące potrzebnych dokumnetów do zawarcia
    umowy:

    "okaże i odda kurierowi który przyjechał z umową o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, (patrz pkt 5 niniejszej Oferty) kopię lub oryginał
    rachunku za: energię elektryczną, usługi telefonii stacjonarnej, gaz, czynsz
    za mieszkanie, usługi telefonii komórkowej świadczone przez innego operatora
    niż PTK Centertel lub telewizję kablową, w celu przetwarzania tego dokumentu
    przez PTK Centertel pod kątem oceny wiarygodności finansowej. Rachunki -
    okazany jak i przekazany kurierowi muszą być wystawione na osobę, która
    oświadcza wolę zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na
    www.orange.pl. Imię, nazwisko oraz adres tej osoby podane przy wypełnianiu
    formularza na www.orange.pl, muszą się zgadzać z danymi zawartymi na
    rachunku (okazanym i przekazanym kurierowi). Rachunek okazany i przekazany
    kurierowi nie może być starszy niż 3 miesiące od daty jego wystawienia."

    Wcześniej zadałem ptranie co w przypadku gdy wszystko płace przez internet.
    Tymbardziej ze za inny telefon płace przez polecenie zapłaty i za ten który
    chcę kupić tez tak mam zamiar płacić.

    --
    Pozdrawiam Marcin