  • 21. Data: 2005-07-12 23:47:13
    Temat: Re: jak odstąpić od zakończonej licytacji ?
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:db1kki$a95$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > przez Sprzedającego lub gdy konto Użytkownika widniejącego wyżej na
    > liście licytujących zostanie zawieszone przez Allegro.
    >
    > Dlatego też nie należy licytować w wielu aukcjach takiego samego
    > przedmiotu. Po przebiciu Twojej oferty powinieneś poczekać na
    > zakończenie aukcji, nim weźmiesz udział w licytacji identycznego
    towaru
    > u innego Użytkownika. Jeśli tego nie zrobisz, a Sprzedający wycofa
    > wyższą od Twojej oferę w jedej z aukcji, może się okazać, że jesteś
    > zmuszony zakupić dwa identyczne przedmioty!

    Właśnie, przeczytaj przedostatnie zacytowane przez Ciebie zdanie.
    Oferty poniżej wygrywającej są ważne jedynie do zakończenia aukcji.
    Potem obowiązuje tylko oferta zwycięzcy.

    L.

  • 22. Data: 2005-07-13 00:08:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Oferty poniżej wygrywającej są ważne jedynie do zakończenia aukcji.
    > Potem obowiązuje tylko oferta zwycięzcy.

    Czytasz między wierszami, ale wiem o co ci chodzi.
    Możesz mieć rację, a to ze względu na sformułowania regulaminu allegro.

    8.5. Oferty złożone w czasie aukcji są ważne aż do momentu zamknięcia
    aukcji lub wycofania ich przez Sprzedającego.

    czyli gdy najwyższa oferta zostanie wycofana przed zakończeniem aukcji
    wówczas kolejny w kolejce jest zobowiązany do zawarcia umowy.
    Jeżeli najwyższa oferta zostanie wycofana z jakiegoś powodu po
    zakończeniu aukcji (a właściwie to należałoby powiedzieć, nie dojdzie do
    zawarcia transakcji) to ze wzgledu na zapis punktu 8.5 nie ma nastepnego
    w kolejce bo pozostałe oferty przestały być ważne i do transakcji nie
    dochodzi w ogóle.

    Ciekawe co na to kodeks cywilny lub coś innego.
    Ciekawe jak to jest na na innych sprzedażach aukcyjnych.

    hough

  • 23. Data: 2005-07-13 08:20:58
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 12 Jul 2005 22:48:33 +0200,
    Lila <k...@o...pl> screamed:

    > to nie jest proszenie o negatywa !!
    >
    > to jest próba wyjścia z licytacji w której po przez usówanie wyższych ofert
    > zostałam zwycięscom pomimo że już nie chciałam , a nie odwoływałam wcześniej
    > bo przelicytowało mnie kilka osób i myślałam że już i tak nie biore udziału
    > !!

    To jest proszenie sie o negatywa za udzial w licytacji bez przeczytania
    zasad dzialania takowej.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 10:20:21 user up 10671 days, 22:15, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Every bug you find is the last one.

  • 24. Data: 2005-07-13 09:22:26
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 lip o godzinie 19:41, na pl.soc.prawo, Lila napisał(a):

    > Jestem kupującym , a zostałam zwycięzcom tylko dlatego że usunięto
    > licytujących wyższe kwoty z różnych powodów .
    >
    > Ja nie zdążyłam się wycofać .

    Przecież skoro zostałaś przelicytowana, uznałaś że aukcja w której brałaś
    udział, już Cię nie dotyczy, ponieważ nie dasz wyższej ceny niż ta którą
    zadeklarowałaś. Wtedy też wyjechałaś na weekend itp. - nie śledziłaś
    aukcji.

    A teraz przedstawiam mechanizm którym *mógł* posługiwać się sprzedający:
    - jego znajomi, albo on sam jako 'kopertka' jako 'klon' podbijał cenę
    sądząc że Ty jesteś napalona na przedmiot aukcji i dasz wyższą cenę - kiedy
    aukcja dobiegała końca i widział że nie interesujesz sie już tą aukcją -
    wycofał oferty swoich znajomych, 'kopertki' bądż 'klona' - i tym sposobem
    cię wyruchał.

    Nie chce mi się szukać ale zdaje się jest coś w regulaminem allegro że jak
    przystępujesz do licytacji to jesteś związana złożona ofertą do końca jej
    trwania - ale kurna felek - ten sposób co przedstawiłem jest całkiem realny
    i możliwe że stosowany często - co stanowi poważne wykroczenie, jeżeli
    nawet nie przestępstwo dokonywane przez sprzedającego.

    Co do negatywnego komentarza - nie przejmuj się negatywem - tylko nie
    wystawiaj swojego komentarza pierwszego - zresztą stuknij na a.p.a -
    potwierdzą nt. komentarzy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 25. Data: 2005-07-13 10:56:53
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Artur Ch. napisał(a):
> [...]
    > i możliwe że stosowany często - co stanowi poważne wykroczenie, jeżeli
    > nawet nie przestępstwo dokonywane przez sprzedającego.
    Calkiem realny ale taki jest regulamin. Ale gdyby delikwent tak zrobil
    raz to by mu sie srednio oplacilo. A wiecej razy - byloby to podejrzane.
    Poza tym - skladasz oferte, ktos Cie przebil - nie licytujesz innej
    podobnej oferty bo musisz sie liczyc z tym ze czyjas oferta zostanie
    wycofana (nawet w pomocy na allegro jest taki tekst). Nikt nikogo nie
    zmusza do kupowania na allegro

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 26. Data: 2005-07-13 21:00:08
    Od: "Lila" <k...@o...pl>

    WITAM

    wiem żę :

    licytacja się skończyła więc regulamin alegro który i tak jes nie zgodny z
    prawem mnie nie obowiązuje !
    teraz jest umowa cywilna między mnż a sprzedającym w tym wypadku podmiot
    prawny ,
    a od umowy zawartej poza siedzibą i na odległość można odstąpić pisemnie do
    10 dni , bez podawania przyczyn !

    pzd Lila

    ps a negatywy mnie nic nie obchodzą i mam je w ......... :)

  • 27. Data: 2005-07-13 21:44:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <db3vd1$1aq$1@news.onet.pl>, Lila wrote:
    > licytacja się skończyła więc regulamin alegro który i tak jes nie zgodny z
    > prawem mnie nie obowiązuje !

    tylko w zakresie w którym jest niezgodny

> [...]
    > prawny ,
    > a od umowy zawartej poza siedzibą i na odległość można odstąpić pisemnie do

    już zdaje się o tym pisano - to nie dotyczy licytacji

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2005-07-14 03:09:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Lila wrote:
    > a od umowy zawartej poza siedzibą i na odległość można odstąpić pisemnie do
    > 10 dni , bez podawania przyczyn !

    ale nie licytacji.