  • 11. Data: 2005-07-12 18:12:50
    Temat: Re: jak odstąpić od zakończonej licytacji ?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lila napisał(a):
    > a jakie są do licytacji ? czy tylko regulamin ?

    jeszcze kodeks cywilny, okolice art.70

    KG

  • 12. Data: 2005-07-12 19:04:19
    Od: rezist <s...@p...com>

    > No ma zastosowanie, ale i tak dostaniesz negatywa. Dlatego po prostu
    > sproboj sie dogadac ze sprzedajacym.

    I rob to szybko. Nic mnie tak nie denerwuje jak kupujacy po
    2 tygodniach sciemniania wali mi tekst ze "sorry, ale nie mam kasy".
    To jest az proszenie sie o negatywa.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 13. Data: 2005-07-12 20:48:33
    Od: "Lila" <k...@o...pl>

    > To jest az proszenie sie o negatywa.

    to nie jest proszenie o negatywa !!

    to jest próba wyjścia z licytacji w której po przez usówanie wyższych ofert
    zostałam zwycięscom pomimo że już nie chciałam , a nie odwoływałam wcześniej
    bo przelicytowało mnie kilka osób i myślałam że już i tak nie biore udziału
    !!

    a teraz szukam przepisu prawa który mi pomoże z czystym sercem zrezygnować
    z tego !!!

    pzd Lila

  • 14. Data: 2005-07-12 20:53:15
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > a teraz szukam przepisu prawa który mi pomoże z czystym sercem zrezygnować
    > z tego !!!

    Nie ma prawa, ktore pozwoli ci uniknac negatywnego komentarza. Jedyne co
    mozesz zrobic, to dogadac sie ze sprzedajacym albo po prostu olać tą
    sprawe. Do wiezienia za to nie pojdziesz, a jesli sprobojesz sie
    dogadac, to moze wyjdziesz z tego obronną ręką.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 15. Data: 2005-07-12 22:02:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Lila wrote:

    > to jest próba wyjścia z licytacji w której po przez usówanie wyższych ofert
    > zostałam zwycięscom pomimo że już nie chciałam

    ale poprzez usunięcie wyższych ofert twoja zalicytowana stawka się nie
    zmieniła.

    > , a nie odwoływałam wcześniej
    > bo przelicytowało mnie kilka osób i myślałam że już i tak nie biore udziału
    > !!

    i tak byś nie odwołała, bo zależy to od sprzedającego, a nie od ciebie.
    Zawarłaś umowę i teraz nalezy jej dotrzymać.

    > a teraz szukam przepisu prawa który mi pomoże z czystym sercem zrezygnować
    > z tego !!!

    nie ma.

  • 16. Data: 2005-07-12 22:02:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Lila napisał(a):

> [...]
    > bo przelicytowało mnie kilka osób i myślałam że już i tak nie biore udziału

    A co jest w regulaminie o licytowaniu? Zlozona oferta jest wazna, az nie
    zostanie odwolana.

    > a teraz szukam przepisu prawa który mi pomoże z czystym sercem zrezygnować
    > z tego !!!

    Nie ma takiego.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 17. Data: 2005-07-12 22:45:37
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    witek napisał(a):

    > ale poprzez usunięcie wyższych ofert twoja zalicytowana stawka się nie
    > zmieniła.

    nie zmieniła się,
    choć czy po pojawieniu się wyższych ofert mogę założyć, że "reszta" mnie
    nie dotyczy???

    czy jeśli licytuję przedmiot(np. komórkę),
    pojawiają się wyższe oferty,
    to musze czekać do zakończenia licytacji, czy mogę wziąć udział w innej???
    wszak potrzebuję tylko jeden telefon...

    --
    regent...
    (...)

  • 18. Data: 2005-07-12 23:21:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    regent... wrote:

    > nie zmieniła się,
    > choć czy po pojawieniu się wyższych ofert mogę założyć, że "reszta" mnie
    > nie dotyczy???
    niestety nie.
    Twoja oferta z twoją ceną jest nadal ważna.
    Jezeli z jakiegoś powodu okaże się najwyższa, to wygrałaś licytację.

    > czy jeśli licytuję przedmiot(np. komórkę),
    > pojawiają się wyższe oferty,
    > to musze czekać do zakończenia licytacji, czy mogę wziąć udział w innej???
    > wszak potrzebuję tylko jeden telefon...

    brać udział możesz nawet w 10, ale jak we wszytkich wygrasz, to masz
    problem.
    Dlatego zwykle jest tak, że ileś tam aukcji się obserwuje, albo licytuje
    tak niskie kwoty, że jakby się okazało, że trzeba kupić, to brać i nie
    narzekać za tak niską cenę, a na poważnie to się stawia na jedną.
    Jak się ją przegra to patrzy się co się dzieje w następnych.

    Co ci mogę doradzić.
    Zniechęcać sprzedającego, aż sam machnie na ciebie ręką, odwoła twoją
    ofertę i wpisze ci negatywa, że jesteś niepoważna.
    Następny w kolejce będzie wówczas wygrywającym.

  • 19. Data: 2005-07-12 23:30:38
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:db1ja2$7su$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    twoją
    > ofertę i wpisze ci negatywa, że jesteś niepoważna.
    > Następny w kolejce będzie wówczas wygrywającym.

    Trochę pomieszane te rady. Jeśli po odwołaniu oferty wygrgywający
    będzie następnym w kolejce, to znaczy że aukcja się jeszcze nie
    skończyła i nie można w tym przypadku wystawić negatywa tej osobie,
    która zrezygnowała.

    Jeśli natomiast aukcja już się skończyła, to negatywa jak
    najbardziej można wystawić, ale nieprawdą jest, że następny w kolejce
    będzie wygrywającym.

    L.

  • 20. Data: 2005-07-12 23:44:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Jeśli natomiast aukcja już się skończyła, to negatywa jak
    > najbardziej można wystawić, ale nieprawdą jest, że następny w kolejce
    > będzie wygrywającym.

    Aukcja się już skończyła.
    Niestety jest to prawdę.
    Z regulaminu / pomocy allegro.

    Czy jestem zobowiązany do zakupu towaru, gdy sprzedający wycofa ofertę
    wyższą od mojej?

    Tak. Zalicytowanie w danej aukcji oznacza zawarcie prawnie wiążącej umowy.

    Nawet wtedy, gdy Twoja oferta zostanie przebita przez innego
    Użytkownika, pozostaje ona aktualna. Powinieneś więc zakupić towar za
    wylicytowaną przez Ciebie kwotę w przypadku wycofania wyższych ofert
    przez Sprzedającego lub gdy konto Użytkownika widniejącego wyżej na
    liście licytujących zostanie zawieszone przez Allegro.

    Dlatego też nie należy licytować w wielu aukcjach takiego samego
    przedmiotu. Po przebiciu Twojej oferty powinieneś poczekać na
    zakończenie aukcji, nim weźmiesz udział w licytacji identycznego towaru
    u innego Użytkownika. Jeśli tego nie zrobisz, a Sprzedający wycofa
    wyższą od Twojej oferę w jedej z aukcji, może się okazać, że jesteś
    zmuszony zakupić dwa identyczne przedmioty!