  • 1. Data: 2005-07-12 14:05:31
    Temat: Ponowna (2-ga) Odmowa urlopu wypoczynkowego
    Od: Marek <a...@p...onet.pl>

    Czy pracodawca ma prawo odmowić urlopu wypoczynkowego 2 raz z rzedu.
    Pierwszy raz napisłam wniosek o 7 dni urlopu w czerwcu, Dostałam odmowe.
    Poraz drugi dostałam odmowe na okres 10 dni w miesiącu sierpniu.
    Jest to troche dziwne bo reszta załogi swobodnie sobie wykorzystuje swoje
    plany urlopowe.
    Czuje jakby to była celowo żeby w jakiśsposób mnie ukarać choć nie widze
    podstaw dlaczego.
    Mam 6 m-czne dziecko i chciałam z nim wyjechyać na kilka dni nad wode.
    Zrobiłam już nawet przedpłatę za pobyt na wczasach.

    Kasia

  • 2. Data: 2005-07-12 14:10:24
    Temat: Re: Ponowna (2-ga) Odmowa urlopu wypoczynkowego
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > Mam 6 m-czne dziecko i chciałam z nim wyjechyać na kilka dni nad wode.
    > Zrobiłam już nawet przedpłatę za pobyt na wczasach.

    niestety ma prawo, jesli zachodza w pracy okolicznosci zmuszajace go do
    tego. udokumentowana przedplate musi ci zwrocic. jesli zachodza podejrzenia,
    ze chce cie karac za cos, inspekcja pracy

  • 3. Data: 2005-07-12 14:23:41
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    gardziej napisał(a):
    > niestety ma prawo, jesli zachodza w pracy okolicznosci zmuszajace go do
    > tego. udokumentowana przedplate musi ci zwrocic.
    musi zwrocic chyba tylko w przypadku jesli wczesniej udzielil zgody,
    zaplacono zaliczke za wczasy a nastepnie zgoda zostalaby cofnieta
    w przeciwnym wypadku - z jakiej racji pracodawca mialby zwracac zaliczke
    jesli nie wyrazil zgody na urlop?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-07-12 14:42:18
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:op.stsz3ho6pdqzcj@lok151 Marek <a...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Czy pracodawca ma prawo odmowić urlopu wypoczynkowego 2 raz z rzedu.
    > Pierwszy raz napisłam wniosek o 7 dni urlopu w czerwcu, Dostałam odmowe.
    Pracodawca miał prawo odmówić.

    > Poraz drugi dostałam odmowe na okres 10 dni w miesiącu sierpniu.
    Miał prawo odmówić ponownie. Nietrudno upozorować zgodne z KP uzasadnienie.

    > Jest to troche dziwne bo reszta załogi swobodnie sobie wykorzystuje
    > swoje plany urlopowe.
    To nie jest dziwne.

    > Czuje jakby to była celowo żeby w jakiśsposób mnie ukarać choć nie widze
    > podstaw dlaczego.
    Ty nie musisz. On widzi.

    > Mam 6 m-czne dziecko
    Nic nadzwyczajnego ;)

    > i chciałam z nim wyjechyać na kilka dni nad wode.
    Masz prawo chcieć.

    > Zrobiłam już nawet przedpłatę za pobyt na wczasach.
    To niespecjalnie rozsądne. Możesz utracic te pieniądze.

    A na serio - naprawdę nie wiesz jak się załatwia tego typu sprawy? To weź do
    ręki KP.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-07-12 15:20:53
    Od: Marek <a...@p...onet.pl>

    > A na serio - naprawdę nie wiesz jak się załatwia tego typu sprawy? To
    > weź do
    > ręki KP.

    No własnie nie bardzo wiem, czytam ten KP i nie bardzo mogę coś znaleźć.
    Jestem pierwszy raz w takiej sytuacji od poczatku kiedy pracuje czyli ok 6
    lat.
    Nigdy nie miałam takiego problemu więć i nie musiałam odnosić się do KP.

    Marek

  • 6. Data: 2005-07-12 16:16:46
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:op.sts3k3rfpdqzcj@lok151 Marek <a...@p...onet.pl>
    pisze:

    > No własnie nie bardzo wiem
    To sie nazywa urlop na żądanie. 4 dni. Jeśli chcesz, uzupełniasz zwolnieniem
    (nawet 1-dniowym) i masz urlopik pełny tydzień+weekend. Qrczę, nie wypada tu
    uczyć takich numerów. :-)

    Jotte

  • 7. Data: 2005-07-12 18:05:46
    Od: "stef" <s...@w...pl>

> [...]
    > zwolnieniem
    > (nawet 1-dniowym) i masz urlopik pełny tydzień+weekend. Qrczę, nie wypada

    Witam
    Przy małym dziecku lepiej sobie zostawić te cztery dni w roku, na pewno się
    przydadzą.
    Jest jeszcze coś takiego, jak planowanie urlopu - wymogiem jest
    wykorzystanie dziesięciu dni roboczych
    czyli czternastu dni kalendarzowych w roku- pozostałe dni można dzielić jak
    wygodnie Tobie i "pracodawcy".
    Pracodawca w uzasadnionych przypadkach może ściągnąć pracownika z urlopu lub
    przesunąć urlop ze wszystkimi jogo
    konsekwencjami.

    Pozdrawiam

    Stef

  • 8. Data: 2005-07-12 18:20:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:db10q4$2c$1@nemesis.news.tpi.pl stef <s...@w...pl>
    pisze:

    > Przy małym dziecku lepiej sobie zostawić te cztery dni w roku, na pewno
    > się przydadzą.
    Być może. Ale coś za coś.

    > Jest jeszcze coś takiego, jak planowanie urlopu - wymogiem jest
    > wykorzystanie dziesięciu dni roboczych
    > czyli czternastu dni kalendarzowych w roku- pozostałe dni można dzielić
    > jak wygodnie Tobie i "pracodawcy".
    Właśnie na tym polu dochodzi do manipulacji.

    > Pracodawca w uzasadnionych przypadkach może ściągnąć pracownika z urlopu
    > lub przesunąć urlop ze wszystkimi jogo
    > konsekwencjami.
    Ściągnięcie pracownika z urlopu technicznie jest raczej niewykonalne jeśli
    pracownik nie chce do tego dopuścić i odpowiednio się przed tym
    zabezpieczy. Przerabiałem to wiele razy. ;)

    Jotte

  • 9. Data: 2005-07-12 19:06:12
    Od: "stef" <s...@w...pl>

    >W wiadomości news:db10q4$2c$1@nemesis.news.tpi.pl stef <s...@w...pl>

    > Być może. Ale coś za coś.

    Zgadza się,coś za coś.

    > Właśnie na tym polu dochodzi do manipulacji.

    No właśnie i tu trzeba wybrać.Pracować w dobrej atmosferze czy popaść w
    konflikt
    z pracodawcą ale wówczas pracować się nie da.Ty dziś zrozumiesz pracodawcę
    On jutro zrozumie Ciebie.
    Wiem to z własnego doświadczenia .Przede wszystkim wszystko zależy od
    charakteru wykonywanej pracy.
    Czas urlopów nie może wpłynąć na jakość pracy , trzeba przewidzieć potrzeby
    firmy i zabezpieczyć obsadę.
    Jak w firmie będzie dobrze to i Tobie również.

    > Ściągnięcie pracownika z urlopu technicznie jest raczej niewykonalne jeśli
    > pracownik nie chce do tego dopuścić i odpowiednio się przed tym
    > zabezpieczy. Przerabiałem to wiele razy. ;)

    Z tym również się zgadzam , bo wszysko zależy od dobrej woli obu stron.

    > --
    > Pozdrawiam
    > Jotte

    Pozdrawiam
    Stef

  • 10. Data: 2005-07-12 21:23:02
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:db14b9$990$1@nemesis.news.tpi.pl stef <s...@w...pl>
    pisze:

    > Ty dziś zrozumiesz
    > pracodawcę On jutro zrozumie Ciebie.
    To prawda. I odwrotnie - dziś pracodawca zrozumie pracownika, jutro
    pracownik jego.

    > Czas urlopów nie może wpłynąć na jakość pracy , trzeba przewidzieć
    > potrzeby firmy i zabezpieczyć obsadę.
    To prawda. I odwrotnie - trzeba wszystko tak zaplanować, aby zabezpieczyć
    potrzeby pracowników. W końcu to oni wypracowują zysk dla firmy.

    > Jak w firmie będzie dobrze to i Tobie również.
    Jasne. I odwrotnie...

    Jotte