  • 1. Data: 2005-07-12 16:21:28
    Temat: alimenty
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Witam;
    Mój były mąż ma przysądzone alimenty na dzieci wyrokiem sądu po 600 zł
    miesięcznie. Właśnie wpłacił mi z tego tytułu kwotę 300 zł. twierdząc że
    pomniejsza sobie kwotę alimentów o koszt pobytu 1 dziecka na koloniach. Czy
    ma prawo samowolnie pomniejszać kwotę alimentów i czy przy ewentualnym
    złożeniu wniosku do komornika koszty pokrycia kolonii będą zaliczone na
    poczet alimentów? Chciałabym dodać że deklarowałam wcześniej, iż zwrócę mu
    część kosztów (pobyt 1 dziecka) tj. własnie kwotę 300 zł. Zakład pracy
    zacznie mu potrącać za kolonie od miesiąca sierpnia w ratach. Dla mnie
    jednorazowo 300 zł mniej miesięcznie to duża kwota i znacznie łatwiej byłoby
    mi również spłacać tę kwotę w ratach, tym bardziej że jak wiadomo wydatki
    przed koloniami były znaczne (kieszonkowe, wyposażenie...itp.).

    pozdrawiam
    edyta

  • 2. Data: 2005-07-14 10:44:02
    Temat: Re: alimenty
    Od: Marek <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 18:21:28 +0200, edyta <a...@p...fm> napisał:

    > Witam;
    > Mój by?y m?? ma przys?dzone alimenty na dzieci wyrokiem s?du po 600 z?
    > miesi?cznie. W?a?nie wp?aci? mi z tego tytu?u kwot? 300 z?. twierdz?c ?e
    > pomniejsza sobie kwot? alimentów o koszt pobytu 1 dziecka na koloniach.
    > Czy
    > ma prawo samowolnie pomniejszaae kwot? alimentów i czy przy ewentualnym
    > z?o?eniu wniosku do komornika koszty pokrycia kolonii b?d? zaliczone na
    > poczet alimentów? Chcia?abym dodaae ?e deklarowa?am wcze?niej, i? zwróc?
    > mu
> [...]

    Pani Edyto, potraficie tylko narzekać, nie miał oczywiście takiego prawa,
    ale to już kwestia dogadania
    Spotkałem się z wieloma przypadkami problemów alimentacynych ale z regóły
    kłopoty pojawiają się wtedy kiedy ktos za duzo oczekuje i wymaga. Jeśli
    spokonie byście się doagadywali a nie dari koty o kase to by było i Wam
    łatwiej i napewno dziecko tez by nie odczuwało.