  • 1. Data: 2005-07-12 16:36:42
    Temat: jak odstąpić od zakończonej licytacji ?
    Od: "Lila" <k...@o...pl>

    Witam

    potrzebuje informacji jak mogę zrezygnować lub odstąpić od zakończonej
    licytacji
    -dotyczy licytacji internetowej .

    towar nie został jeszcze zapłacony ani też odebrany ,
    niemiej jednak chciałbym zrezygnować zgodnie z prawem ,
    czy jest to możliwe ?

    sprawa bardzo ważna , prosze o pomoc w tym temacie .

    pozdrawiam
    Liliana

  • 2. Data: 2005-07-12 16:55:17
    Temat: Re: jak odstąpić od zakończonej licytacji ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Lila napisał(a):

    > towar nie został jeszcze zapłacony ani też odebrany ,
    > niemiej jednak chciałbym zrezygnować zgodnie z prawem ,
    > czy jest to możliwe ?

    A co na to regulamin tej licytacji ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-07-12 17:09:04
    Od: "Lila" <k...@o...pl>

    > A co na to regulamin tej licytacji ?
    8.1. Zgłoszenie oferty kupna przez konto Użytkownika i każde kolejne
    postąpienie w aukcji jest prawnie wiążące i nie może być wycofane przez
    Kupującego.
    8.5. Oferty złożone w czasie aukcji są ważne aż do momentu zamknięcia
    aukcji lub wycofania ich przez Sprzedającego (dopuszczalne powody: prośba
    Licytującego; brak kontaktu z Licytującym, np. z powodu niepoprawnych
    danych; duża liczba komentarzy negatywnych Licytującego lub inna uzasadniona
    przyczyna, dla której nie budzi on zaufania Sprzedającego; kradzież lub
    zniszczenie przedmiotu).

    pozdrawiam
    Liliana

  • 4. Data: 2005-07-12 17:30:46
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > towar nie został jeszcze zapłacony ani też odebrany ,
    > niemiej jednak chciałbym zrezygnować zgodnie z prawem ,
    > czy jest to możliwe ?

    Dogadaj sie z sprzedajacym. Jesli sie nie zgodzi to i tak nie musisz
    kupowac, ale na 100% dostaniesz komentarz negatywny. Twoj wybor.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-07-12 17:30:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Lila napisał(a):

> [...]
    > przyczyna, dla której nie budzi on zaufania Sprzedającego; kradzież lub

    Czyli zrezygnowac nie mozna. Mozna sprobowac dogadac sie ze sprzedajacym.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-07-12 17:32:39
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 12.07.2005 Lila <k...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > przyczyna, dla której nie budzi on zaufania Sprzedającego; kradzież lub

    Po pierwsze nie napisalas czy jestes Kupujacym czy Sprzedajacym.
    Po drugie jaki jest powod odstapienia od kupna/sprzedazy?

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 7. Data: 2005-07-12 17:41:06
    Od: "Lila" <k...@o...pl>

    > Dogadaj sie z sprzedajacym. Jesli sie nie zgodzi to i tak nie musisz
    > kupowac, ale na 100% dostaniesz komentarz negatywny. Twoj wybor.

    a nawet zawieszenie konta :) ale to nic

    Jestem kupującym , a zostałam zwycięzcom tylko dlatego że usunięto
    licytujących wyższe kwoty z różnych powodów .

    Ja nie zdążyłam się wycofać .

    Powody są osobiste przez 7 dni trwania zmieniła się dość znacznie moja
    sytuacja finansowa i nie mam pieniędzy na to.

    mam taki przepis ale niewiem czy ma zastosowanie w licytacji

    Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może
    od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.

    pozdrawiam

    Liliana

  • 8. Data: 2005-07-12 17:53:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lila napisał(a):
> [...]
    > od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
    > piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.

    1. zawarłaś umowę nie poza lokalem a na odległość, więc najwyżej art.7
    2. jesteś konsumentem?
    3. sprzedający jest przedsiębiorcą?
    4 (najważniejsze) Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na
    odległość nie stosuje się do umów: (...) 10)sprzedaży z licytacji.

    KG

  • 9. Data: 2005-07-12 17:54:33
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może
    > od niej odst?pić bez podania przyczyn, składaj?c stosowne o?wiadczenie na
    > pi?mie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.

    No ma zastosowanie, ale i tak dostaniesz negatywa. Dlatego po prostu
    sproboj sie dogadac ze sprzedajacym.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-07-12 18:04:00
    Od: "Lila" <k...@o...pl>

    > 2. jesteś konsumentem?
    tak
    > 3. sprzedający jest przedsiębiorcą?
    osoba prawna
    > 4 (najważniejsze) Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na
    > odległość nie stosuje się do umów: (...) 10)sprzedaży z licytacji.

    a jakie są do licytacji ? czy tylko regulamin ?

    pzd Lila