  • 1. Data: 2004-06-23 11:31:32
    Temat: abonament rtv
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    Przepraszam że znów... Zauważyłem że było już kilka razy :) . Mam jednak
    jedną wątpliwość:

    Art. 48. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych
    pobiera się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    używa tego odbiornika.
    [...]
    4)programem jest uporządkowany zestaw audycji radiowych lub
    telewizyjnych, reklam i innych przekazów, regularnie rozpowszechniany,
    pochodzący od jednego nadawcy,

    czy dobrze zrozumiałem - jeżeli mam podłączony odbiornik tv tylko i
    wyłącznie do odtwarzaczy dvd i vhs nie muszę płacić abonamentu?

    przeglądałem archiwum i pomimo zapoznania się z tekstami kilku zażartych
    dyskusji, odpowiedzi nie znalazłem.

  • 2. Data: 2004-06-23 11:38:33
    Temat: Re: abonament rtv
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    zapomniałem dodać: pozdrawiam i dziękuję :)

    kot_bury

  • 3. Data: 2004-06-23 12:35:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbbpd8$79j$1@x2.presto.pl>, kot_bury wrote:
    > czy dobrze zrozumiałem - jeżeli mam podłączony odbiornik tv tylko i
    > wyłącznie do odtwarzaczy dvd i vhs nie muszę płacić abonamentu?

    Klucz tkwi we fragmencie:
    "w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu".
    Możesz sobie oglądać co ci się żywnie podoba, ale jak długo jest to
    sprawny odbiornik telewizyjny to pod ustawe podpadasz.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-06-23 12:53:33
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czy dobrze zrozumiałem - jeżeli mam podłączony odbiornik tv tylko i
    > wyłącznie do odtwarzaczy dvd i vhs nie muszę płacić abonamentu?

    Teoretcznie tak, jeśli nie masz anteny czy innej kablówki. Choć zawsze
    mógłby się ktoś czepić, że przecież możesz mieć przenośną...

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-06-23 13:21:33
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    > "w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu".
    > Możesz sobie oglądać co ci się żywnie podoba, ale jak długo jest to
    > sprawny odbiornik telewizyjny to pod ustawe podpadasz.

    dzięki za odpowiedź

    ok rozumiem, ale :
    - jeżeli w tv nie mam ustawionej żadnego kanału oprócz tego potrzebnego
    do odtwarzacza vhs i dvd (mogę nawet wszystkie przestawić na ten kanał)
    - to pomieszczenie to piwnica (nie ma nawet szansy "złapania"
    jakiegokolwiek programu) - ściany ok 80 cm cegły
    - w tym pomieszczeniu nie ma żadnego dostępu do sygnału z sieci kablowej
    lub anteny
    czy nadal "podpadam"?
    to wyżej to stan faktyczny a nie wymyślona sytuacja
    czy słowo natychmiast może w tym przypadku oznaczać czas nieco dłuższy
    niż zwykle znaczy "natychmiast", potrzebny do ustawienia odpowiednich
    częstotliwości w odbiorniku oraz znalezienie anteny w celu sprawdzenia?
    bo z drugiej strony nie ma mowy w ustawie o sprawnym odbiorniku. zresztą
    co ze sklepami gdzie można kupić tv - czasem mają całe ściany, magazyny
    pełne sprzętu - czy płacą abonament za każdy sprawny odbiornik (chyba że
    jest w ustawie jakiś wyjątek....)? czy może to moje "natychmiast" jest
    bardziej "natychmiast" niż wyjęcie tv z pudła, ustawienie kanałów i
    podłączenie do anteny?

    może jestem nieco natrętny, za co przepraszam :)

    kot_bury

  • 6. Data: 2004-06-23 19:36:39
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

> [...]
    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    > telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,

    Bardzo ważne:
    posiada odbiornik radiofoniczny lub telewizyjny w stanie umożliwiającym

    określenie to mówi o stanie odbiornika radiowego lub telewizyjnego, czyli
    poprostu jeżeli masz sprawny odbiornik

    (technicznie zdolny do działania) to musisz płacić abonament.

    Nie liczy sie odbiór programu lecz sam fakt posiadania sprawnego telewizora.
    Jasne?

    pozdrawiam

    Michał

  • 7. Data: 2004-06-23 21:49:37
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    > Nie liczy sie odbiór programu lecz sam fakt posiadania sprawnego
    telewizora.
    > Jasne?
    >

    > pozdrawiam
    >
    > Michał

    a może troszkę przekory, choć spór nieistotny. Co w przypadku jeśli osoba
    posiadająca odbiornik jest niesłysząca ? Lub niewidząca ?

    Skąd ma wiedzieć czy odbiornik działa jeśli nic nie słyszy, lub nie widzi.

    rozważania akademickie, ale jak zdefiniować "sprawny technicznie odbiornik"
    ?

    Jędrek

  • 8. Data: 2004-06-24 02:45:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbbvrh$j7n$1@x2.presto.pl>, kot_bury wrote:
> [...]
    > jakiegokolwiek programu) - ściany ok 80 cm cegły
    > - w tym pomieszczeniu nie ma żadnego dostępu do sygnału z sieci kablowej

    Moim zdaniem tak. Wystarczy przecież że wyniesiesz ten odbiornik na
    zewnątrz, lub pociągniesz kabel antenowy, lub przyjdziesz z jakimś
    wzmacniaczema... a że nie masz ustawionego kanału to serio sądzisz, że to
    moze być przekonywujący argument? :)

> [...]
    > niż zwykle znaczy "natychmiast", potrzebny do ustawienia odpowiednich
    > częstotliwości w odbiorniku oraz znalezienie anteny w celu sprawdzenia?

    Nie wiem jakie jest tu orzecznictwo, ale dla mnie owo natychmiast oznacza,
    że możesz go użyć w łatwy sposób w dość krótkim czasie. W praktyce,
    podjerzewam że jak ktoś wetknie weń kabel, dostroi i może oglądać, to jest
    to nadal natychmiast.

> [...]
    > pełne sprzętu - czy płacą abonament za każdy sprawny odbiornik (chyba że
    > jest w ustawie jakiś wyjątek....)? czy może to moje "natychmiast" jest

    Tez się nad tym zastanawiałem i prawdę mówiąc pojęcia nie mam.
    Może jest coś dodatkowego (vide art 48 u.6).

    > bardziej "natychmiast" niż wyjęcie tv z pudła, ustawienie kanałów i
    > podłączenie do anteny?

    MZ to pudło jest tutaj dość istotne.

    > może jestem nieco natrętny, za co przepraszam :)

    Nie szkodzi, było już tu sporo dyskusji ntt, ale nigdy nie chciało mi sie
    ich czytac, to teraz się trochę doszkolę :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-06-24 02:51:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cbcu31$jg0$1@nemesis.news.tpi.pl>, Jędrek wrote:
    > telewizora.
    > a może troszkę przekory, choć spór nieistotny. Co w przypadku jeśli osoba
    > posiadająca odbiornik jest niesłysząca ? Lub niewidząca ?

    Sądzisz że fakt niewidzenia bądź niesłyszenia takiej osoby ma wpływ na
    zdolność odbiornika do natychmiastowego odbioru programu? :)

    > Skąd ma wiedzieć czy odbiornik działa jeśli nic nie słyszy, lub nie widzi.

    A co to ma do rzeczy?

    > rozważania akademickie, ale jak zdefiniować "sprawny technicznie odbiornik"

    Umożliwiający natychmiastowy odbiór programu.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-06-24 12:19:20
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Dnia 6/24/04 4:45 AM, Pan(i) Marcin Debowski napisał(a) :

> [...]
    > że możesz go użyć w łatwy sposób w dość krótkim czasie. W praktyce,
    > podjerzewam że jak ktoś wetknie weń kabel, dostroi i może oglądać, to jest

    A czy w takim razie powinno się płacić może za posiadanie komputera?
    W sumie jest on gotowy do odbioru programu TV i można go praktycznie
    "natychmiast" dostosować - np. jeśli sklep z kartami TV jest w pobliżu.

    W skrajnych przypadkach dostosowanie zwykłego odbiornika poprzez montaż
    intalacji antenowej może trwać i tydzień (zgoda administracji na wyjście
    na dach, zakup anteny i kabla, wiercenie dziur w kominie, prowadzenie
    kabla) zaś komputera 30 minut (zakup karty, instalacja sprzętu i softu,
    wetknięcie kablówki).

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    jakub.kowalczuk [at] interia (KROPKA) pl