    From: "gaet" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jak naklonic wspolwlascicieli do remonu czesci wspolnej???
    Date: Sun, 10 Jul 2005 18:04:05 +0200

    Witam,

    Moze ktos z grupy podpowie jak poradzic sobie z takim problemem:

    Jestem jednym z 4 wspolwlascicieli w 4 kondygnacyjnej kamienicy
    (kazdy ma 1 pietro). Ja jestem wlascicielem ostatnigo pietra,
    zaraz pod strychem. Dach wymaga gruntownego remonu.
    Woda leje mi sie do mieszkania, tynk odpada z sufitu itd.
    Na strychu pognily legary podtrzymujace dach, lada moment to wszystko moze
    zwalic mi sie na leb. Pozostali wspolwlasciciele nie wykazuja
    zainteresowania
    remontem, natomiast proponuja sprzedaz poddasza komus pod adaptacje.
    Na to z kolei ja ni chce sie zgodzic - mam pieniadze na remont i nie zalezy
    mi na dodatkowych sasiadach nad glowa.

    Iteraz pytanie:

    Czy istanieja jakies mechanizmy prawne, przy pomocy ktorych
    mozna zmusic pozostalych wspolwlascicieli do wylozenia kasy na remont??

    Z gory dziekuje za pomoc
    i pozdrawiam.
    K.