  • 61. Data: 2003-05-06 08:47:56
    Temat: Re: interwencja policji [OT]
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Macias wrote:
    > Ja o wartościach, a Ty uparcie, że wartości... i tu znów dorzucasz
    > to samo, co zwykle, czyli "pokaż dziecku palcem".

    O czym Ty gadasz!? Nic nie pokazuje dziecku palcem, tylko pytam czy takie
    wartości i zasady przekażesz dziecku. W jaki sposób to zrobisz nie wnikam.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 62. Data: 2003-05-06 08:51:14
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Travis wrote:
    [..]
    > Wole brutalna policje jak malolatow ktorych nikt nie kotroluje, jak juz

    Tym gorzej gdy nikt nie kontroluje policji i pozwala jej na brutalność.
    Pomijam zupełnie, że całkowicie mylisz SKUTECZNOŚĆ z BRUTALNOŚCIĄ.
    Policja ma skuteczna, a nie brutalna.

    > przestepczosc spadnie do min bedzie sie mozna przejmowac brutalnoscia
    > policji a do tego czasu polecam spacer nowa huta po 23-24 moze zmienisz

    Wtedy już będzie za późno bo będziesz już żył w państwie policyjnym pokroju PRLu.
    A może nawet w jeszcze gorszym bo za PRLu przynajmniej wszyscy wiedzieli, że
    opiera
    się na represjach, a tak to niby będzie demokracja.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 63. Data: 2003-05-06 14:54:48
    Temat: Re: interwencja policji
    Od: "Maciek Grochowski" <g...@p...onet.pl>

    > Nie. I co z tego?

    Inteligentne pytanie. No to policjant podejdzie i powie dzien dobry panstwu
    czy bylibyscie tak mili i przestali rozwalac te przystanki?? W odpowiedzi
    uslysza Wypier*****, lub jesli sa bardziej cywilizowani ci "rozwalacze" to
    policjanci uslysza Nie. I co wdedy, pojda sobie?

    > Niektórzy ludzie nie czują respektu
    > do policji, i taki problem czy policjant zawsze powinien działać z

    I to jest problem. Kiedys widok policjanta, byl w wiekszosci przypadkow
    wystarczajacym odstraszaczem. Teraz po wszystkich tych zmianach przepisow,
    przed policjantem podejmujacym akcje stoi tyle przeszkod, ze czesto jej nie
    podejmuja, bo obawiaja sie nie napastnika, czy jakiegos inego wandala, tylko
    tego, ze ten wandal oskarzy go bo dostal palka od gliniarza, a on tylko
    piesci uzywal.

    > Nikt nie stawiał oporu.
    > Może powinni dla przykładu jednemu z nich odstrzelić głowę?
    > Wtedy byłby większy respekt, prawda?

    Swietny przyklad, oby tak dalej...

    > [..]
    >
    > To nie policjanci. To banda gnoi, która dogadała się między sobą, że
    > będą pałować bo ich hormony roznoszą.
    > I tacy gnoje zabijali tym pałowaniem tak w komunie, zabili i po komunie,
    > i jeśli będzie się na to pozwalać to na pewno zabiją w przyszłości.
    > Ciekawe co byś powiedział gdyby trafiło na Twoje dziecko...

    Hmm, co do dzialan ZOMO w czasie stanu wojennego, to sie zgadzam. Dzis tez
    sa przypadki naduzyc. Ale po co jest policja, jezeli nikt sie nia nie
    przejmuje. Wiele sie zmienilo, 20 lat temu na tzw zadymie mozna bylo dostac
    po twarzy, a teraz pistolety, kastety, paly i inne tego typu gadzety sa juz
    w powszechnym uzytku. Uprawniwnia policji moim zdaniem powinny wzrosnac
    proporcjonalnie, do wzrostu wypsazenia i agresji dzisiejszych przestepcow.

    > Za przestępcze działanie tych policjantów.

    Hmm a niech dostana to odszkodowanie, tylko zaeby zaplacili tez grzywne, i
    ewentualnie odsiedzieli co maja odsiedziec.

    > Ale nie przeciągnęli, więc ta dywagacja jest bezsensowna.

    Hmm chcesz zobaczyc bezsensowne dywagacje?? przeczytaj swoj post, ten
    fragmeny o odstrzeleniu glowy jest najlepszy
    ,a jak ci ktos bedzie rozpierdzielal samochodz, albo i ciebie, to daj
    policjantom kilka rad, bo jeszcze cie uratuja bezprrawnie.

    pozdrawiam
    Maciek Grochowski

  • 64. Data: 2003-05-08 13:40:40
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    > sytuacja:
    > banda mlodych ludzi demoluje sprzet publiczny [rozrzuca smietniki, niszczy
    > wiaty przystankowe]. Przyjezdza policja: brak ostrzezenia w rodzaju "Stac
    > Policja!", prewencyjne "spałowanie", zakucie w kajdanki.
    > Czy jest to akcja prawnie dozwolona, jezeli mlodzi przestepcy nie stawiaja
    > oporu??

    Niestety jest to jedna z tych sytuacji kiedy serce mowi jedno, a rozum co
    innego. Niby zrozumiale jest ze gowniarzom nalezalo sie konkretne palowanie,
    ale w wypadku gdy a) nie stawiali oporu w trakcie prowadzenia czynnosci, b)
    nie usilowali oddalic sie z miejsca zdarzenia, c) nie starali sie w
    jakikolwiek inny sposob zaklocic pracy policji (wyzywanie, agresywne
    zachowanie, itd...) uzycie przez funkcjonariuszy srodkow przymusu
    bezposredniego jest niewlasciwe.
    Jezeli tak bylo poszkodowani moga dochodzic swoich praw (odszkodowania,
    przeprosin czy tez innej formy zadoscuczynienia) a policjanci moga odpowiadac
    za wykroczenie)

    kachna.pl zreszta uadnie opisala jak to wyglada prawnie, ja jestem tylko
    informatykiem ;)

    ale...
    znajac realia (a nie jestem jeszcze zbyt stary) to watpie aby grupa
    podchmielonych wandalow niszczaca wiaty i rzucajaca smietnikami przylapana na
    goracym uczynku przez Policje po prostu stanela zamurowana, ze nikt nie
    probowal uciekac i wszyscy grzecznie bez mrukniecia poddali sie zatrzymaniu.
    A jezeli tak nie bylo no to nie mamy o czym mowic. Interwencja policji byla
    jak najbardziej wlasciwa.