  • 41. Data: 2008-07-29 12:29:49
    Temat: Re: ile nalezy trzymac rachunki?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Herald pisze:

    > Zaiste. Ale o tym mówiłem wcześniej.
    > Nie miałem za to pojęcia o art. 70 §1 ust. 2 .... no to tutaj jest
    > furteczka dla USów że heeeejjj :)))
    > Rozporządzi sobie ze okres przedawnienia wynosi...25 lat :)

    paragraf 1 artykułu 70 nie ma ustępu 2. O jaki przepis Ci zatem
    chodziło? :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 42. Data: 2008-07-29 12:31:55
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Herald pisze:

    > Raczej dla osób prowadzących DG lub osiągających dochody z pracy za granicą
    > (vide. polemika z Liwiuszem)

    Ależ wcale nie trzeba przecież pracować za granicą, aby US
    chciał/mógł dokonać czynności sprawdzających za granicą przedłużając
    termin przedawnienia o 3 lata.

  • 43. Data: 2008-07-29 13:25:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Herald wrote:

    > Osoba fizyczna nie prowadząca DG - potrafisz wskazać co chce ...
    > amortyzować???

    Po pierwsze, nie było mowy o OFNPDG, tylko ogólnie o okresie trzymania
    rachunków dla US.

    Po drugie, OFNPDG również od czasu korzysta z jakichś ulg które nie mieszczą
    się w jednym roku podatkowym. Ulga remontowa, zwolnienie z podatku w
    przypadku przeznaczenia na cele mieszkaniowe.

    Poza tym, jeżeli sprzedajesz jakąs rzecz używaną, dobrze też mieć jakiś
    dowód żeby udowodnić że masz ją więcej niż pół roku. Z drugiej strony,
    jeżeli sprzedajesz coś wcześniej niż pół roku od zakupu - też dobrze mieć
    rachunek, żeby udowodnić że ją za tyle a tyle kupiłeś (i dobrze obliczyłeś
    podatek).

    Okoliczności jest "pińćset".

    > :)

    > Nie musisz się zgadzać.

    > Istny zbieg okoliczności ... ale ... :)))

    Żaden zbieg okoliczności. Wystarczy zatankować na stacji benzynowej tuż po
    nowym roku i wrzucić to w koszty.

    > Dokładnie.

    > Raczej dla osób prowadzących DG lub osiągających dochody z pracy za
    > granicą (vide. polemika z Liwiuszem)

    Głównie, ale nie tylko.

    p. m.

  • 44. Data: 2008-07-31 00:22:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jul 2008, Mar wrote:

    > 2 lata.

    Optymista.
    Reprezentanci wersji "trzymać wszystko" już byli, to może zapodam
    nie wzięty dotąd pod uwagę powód "dlaczego".
    Otóż pytanie było o "prąd, gaz i tym podobne", prawda?

    No to rozstrzygające jest pytanie, czy otrzymujemy informację, że
    na dany dzień NIE MAMY ŻADNYCH ZOBOWIĄZAŃ.
    Jak jej nie ma... to przykład.

    Gościu płaci, płaci, płaci.
    Przychodzi wezwanie do zapłacenia długu. 121,21 groszy.
    Ale niby jak?? - tu są kwity za dwa lata, spadać proszę ;)
    A odpowiedź jest prosta: trzy lata temu nie zapłacono w maju
    za kwiecień 110 zł. No to wpłatę za maj (do zapłacenia w czerwcu)
    zaliczyliśmy za kwiecień. Plus odsetki.
    No i za maj brakło 110 zł (plus odsetki).
    No tośmy je potrącili z wpłaty za czerwiec (do zapłacenia
    w lipcu). Ale TEŻ 110 zł (plus odsetki) brakowało... :P

    ...no i dziś jest te 121,21. Długu za zeszły miesiąc, wcale
    nie za "trzy lata temu wstecz"!

    Przypomnę: wskazanie konkretnego świadczenia (451 KC) dotyczy
    *różnych* świadczeń, prawda? A nie jedenego świadczenia pt. "ciągła
    dostawa wody".
    Tak to szło? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-07-31 09:43:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przypomnę: wskazanie konkretnego świadczenia (451 KC) dotyczy
    > *różnych* świadczeń, prawda? A nie jedenego świadczenia pt. "ciągła
    > dostawa wody".
    > Tak to szło? ;)

    Wydaje mi się, że dostawa wody za marzec i dostawa wody za czerwiec to są
    różne świadczenia podobnego rodzaju (czy jakoś tak to szło).

    p. m.

  • 46. Data: 2008-08-04 22:25:39
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Należność nie jest w takim razie urojona tylko całkiem realna,

    Przecież napisałem, że jest urojona a na dokładkę przedawniona. Żeby nie
    mącić:

    Parę lat temu zrezygnowałem z usług TPSA na co mam dowód w postaci
    papierka ze stempelkiem. Potem sobie wyjechałem a w międzyczasie TPSA
    zawieruszyła gdzieś pismo. Po powrocie wynajmujący zdając mieszkanie
    wręczył mi stos miłosnych liścików od KRUKA :)

    > to że można
    > podnieśćzarzut przedawnienia, nie oznacza, że uregulowałeś swoje
    > zobowiązania.

    Nie było żadnego zobowiązania :) I tego właśnie dotyczy problem -
    uregulowanych bądź nieistniejących długów co do których pozwany mógłby
    podnieść zarzut przedawnienia co powstrzymuje takiego KRUKA przed
    pozwaniem dłużnika ale nie powstrzymuje przed wysyłaniem przygłupiastych
    pisemek.

  • 47. Data: 2008-08-05 07:17:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Juzek Kocimientka pisze:

> [...]
    > podnieść zarzut przedawnienia co powstrzymuje takiego KRUKA przed
    > pozwaniem dłużnika ale nie powstrzymuje przed wysyłaniem przygłupiastych

    Niech wytoczy powództwo o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania,
    mając taki wyrok KRUK powinien dać sobie spokój, a jak nie, to jeszcze
    nielegalnym przetwarzaniem danych osobowych mu dołożyć ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 48. Data: 2008-08-05 13:52:27
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Niech wytoczy powództwo o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania,
    > mając taki wyrok KRUK powinien dać sobie spokój, a jak nie, to jeszcze
    > nielegalnym przetwarzaniem danych osobowych mu dołożyć ;)

    No racja tylko to zmuszałoby mnie do działań na które nie mam ochoty.
    Pozostaje kwestia dobrego imienia - jak wspomniałem parę lat KRUK mnie
    już tego dobrego imienia pozbawia i... nie wiem jak rozpoznać że już
    zostałem go pozbawiony żeby pójść do sądu po odszkodowanie ;)