  • 1. Data: 2008-07-27 19:35:09
    Temat: ile nalezy trzymac rachunki?
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    za prad, gaz itd. czy jest jakis czas, po ktorym, jak sie firma nie zglosi z
    roszczeniem, to platnosc jest umorzona? chodzi mi o mozliwosc wyrzucenia
    tych wszystkich faktur, zeby w razie czego miec podstawe do reklamacji.

  • 2. Data: 2008-07-27 21:15:42
    Temat: Re: ile nalezy trzymac rachunki?
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    siliana pisze:
> [...]
    > roszczeniem, to platnosc jest umorzona? chodzi mi o mozliwosc wyrzucenia
    > tych wszystkich faktur, zeby w razie czego miec podstawe do reklamacji.

    Nigdy. Jeśli firma za 15 lat wskutek spięcia w komputerze uzna, że nie
    zapłaciłaś faktury i uruchomi windykację to tylko dowód opłacenia
    faktury chroni cię przed "utratą dobrego imienia"*

    * długów nie spłacają ci, którym nie zależy na dobrym imieniu - to cytat
    z listu od firmy windykacyjnej która nad pozbawieniem mnie dobrego
    imienia pracuje już ładnych parę lat mimo, że windykowana należność jest
    urojona :) Problem polega na tym, że dług jest "przedawniony" więc firma
    nie poda mnie do sądu w obawie, że podniosę zarzut przedawnienia -
    pozostaje więc pozbawianie mnie dobrego imienia w nadziei, że się
    wystraszę i zapłacę

  • 3. Data: 2008-07-27 21:47:16
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nigdy. Jeśli firma za 15 lat wskutek spięcia w komputerze uzna, że nie
    > zapłaciłaś faktury i uruchomi windykację to tylko dowód opłacenia faktury
    > chroni cię przed "utratą dobrego imienia"*

    nie mowie o dowodzie oplacenia fry - mam rachunek w mbanku i tam od reki
    moge wydrukowac potwierdzenie przelewu z kazdego dnia wstecz. mowie o frach
    i rachunkach, ktore przysylaja mi firmy poczta. gazownia, stoen itd.

  • 4. Data: 2008-07-27 21:50:07
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > windykowana należność jest urojona :) Problem polega na tym, że dług jest
    > "przedawniony"

    Należność nie jest w takim razie urojona tylko całkiem realna, to że można
    podnieśćzarzut przedawnienia, nie oznacza, że uregulowałeś swoje
    zobowiązania.

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2008-07-27 22:31:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek Lipski pisze:
> [...]
    >

    > Należność nie jest w takim razie urojona tylko całkiem realna, to że można
    > podnieśćzarzut przedawnienia, nie oznacza, że uregulowałeś swoje

    Jeśli ktoś czeka z rzekomą należnością aż do jej przedawnienia licząc,
    że ludzie pozbędą się dowodów zapłaty - świadczy to o tym, że owa
    rzekoma należność jest co najmniej mocno wątpliwa.

  • 6. Data: 2008-07-27 23:22:49
    Od: Mar <w...@O...pl>

    siliana pisze:
> [...]
    > roszczeniem, to platnosc jest umorzona? chodzi mi o mozliwosc wyrzucenia
    > tych wszystkich faktur, zeby w razie czego miec podstawe do reklamacji.

    2 lata.

    Pozdr

  • 7. Data: 2008-07-28 04:30:05
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mar" <w...@O...pl> napisał w wiadomości

    > 2 lata.

    mar, a z czego to wynika? mi sie kolacze 5 lat, ale nie mam pojecia z czego
    to wynika.

  • 8. Data: 2008-07-28 06:01:11
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    siliana pisze:
    > Użytkownik "Mar" <w...@O...pl> napisał w wiadomości

    > mar, a z czego to wynika? mi sie kolacze 5 lat, ale nie mam pojecia z czego
    > to wynika.

    5 lat to w zasadzie tyczy się US.

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 9. Data: 2008-07-28 08:29:45
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tych wszystkich faktur, zeby w razie czego miec podstawe do reklamacji.

    Od razu do kosza, ważne żebyś zapłacił no i na wszelki wypadek postaraj się
    o jakiś dowód tego ze zapłaciłeś.

    A.

  • 10. Data: 2008-07-28 09:21:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli ktoś czeka z rzekomą należnością aż do jej przedawnienia licząc,
    > że ludzie pozbędą się dowodów zapłaty - świadczy to o tym, że owa
    > rzekoma należność jest co najmniej mocno wątpliwa.

    Twoje zdanie jest sprzeczne samo w sobie: skoro ktoś ma dowody wpłaty
    (których mógłby się pozbyć po przedawnieniu), to jest to dowód, że
    wierzytelność jak najbardziej nie jest wątpliwa, skoro została zapłacona
    przez dłużnika dobrowolnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz