  • 31. Data: 2008-07-29 11:29:27
    Temat: Re: ile nalezy trzymac rachunki?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 28 Jul 2008 13:06:36 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tylko że w tym przypadku to OIDP liczy się od końca danego roku
    > podatkowego, czyli bezpieczniej potrzymać 6 lat.

    6 lat, 11 miesięcy i 30 dni - przy zbiegu okoliczności ;)
    Korzystając np. z ulgi remontowej, kupiłes materiał 2 stycznia 2001r. to
    fakturki winno się przechowywać do 31 grudnia 2007r., więc bez dwóch dni
    siedem lat ;)

  • 32. Data: 2008-07-29 11:30:56
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 28 Jul 2008 17:17:35 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Tak konkretnie od końca roku podatkowego w którym się składało zeznanie,
    > czyli od 7 lat wzwyż :).

    Trochę przegiąłeś ;)
    Niecałe 7 lat (vide post pod Andrzejowym w którym rozpisałem okres
    przechowywania) - oczywiście pomijam tutaj aspekty związane z np.
    amortyzacją czy "inwestycją".

  • 33. Data: 2008-07-29 11:36:37
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Herald pisze:

    > Trochę przegiąłeś ;)
    > Niecałe 7 lat (vide post pod Andrzejowym w którym rozpisałem okres
    > przechowywania) - oczywiście pomijam tutaj aspekty związane z np.
    > amortyzacją czy "inwestycją".

    Oraz pomijasz przedłużenie okresu przedawnienia (afair maksymalnie o
    3 lata), w przypadku poszukiwania przez US informacji o nas w innych
    państwach. Zatem zamiast niecałych 7 lat, lepiej trzymać niecałe 10 :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 34. Data: 2008-07-29 11:51:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Jul 2008 13:36:37 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Oraz pomijasz przedłużenie okresu przedawnienia (afair maksymalnie o
    > 3 lata), w przypadku poszukiwania przez US informacji o nas w innych
    > państwach. Zatem zamiast niecałych 7 lat, lepiej trzymać niecałe 10 :)

    Ja nawet paszportu nie mam ;) /hihi wiem że teraz po "szengen" można na DO
    mykać/
    A tak dla jasności - możesz podać konkretny par. z UOPDoOF ?
    i czy to się ma do zwykłych PITów (np. 36, 37) czy do PITów które składają
    pracujący i zarabiający za granicą?
    Bez sensu jest - IMO - by US sobie rezerwował kolejne 3 lata dla osoby
    która nawet nie wyjechała za granicę, nie mówiąc o zarobkowaniu tam.

  • 35. Data: 2008-07-29 11:57:01
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > Bez sensu jest - IMO - by US sobie rezerwował kolejne 3 lata dla osoby
    > która nawet nie wyjechała za granicę, nie mówiąc o zarobkowaniu tam.

    Ustawa ordynacja podatkowa
    art. 70a
    § 1. Bieg terminu przedawnienia, o którym mowa w art. 68 § 1 i 3 oraz w
    art. 70 § 1, ulega zawieszeniu, jeżeli możliwość ustalenia lub
    określenia zobowiązania podatkowego wynika z umów o unikaniu podwójnego
    opodatkowania lub innych ratyfikowanych umów międzynarodowych, których
    stroną jest Rzeczypospolita Polska, a ustalenie lub określenie przez
    organ podatkowy wysokości tego zobowiązania uzależnione jest od
    uzyskania odpowiednich informacji od organów innego państwa.

    § 2. Zawieszenie terminu przedawnienia, o którym mowa w § 1, następuje
    od dnia wystąpienia przez organ podatkowy z wnioskiem do organu innego
    państwa do dnia uzyskania przez organ podatkowy żądanej informacji -
    jednak nie dłużej niż przez okres 3 lat.

    § 3. Zawieszenie terminu przedawnienia, o którym mowa w § 1, może
    następować wielokrotnie; w takich przypadkach okres łącznego zawieszenia
    terminu przedawnienia nie może przekraczać 3 lat.

  • 36. Data: 2008-07-29 12:06:59
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Jul 2008 13:57:01 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > określenia zobowiązania podatkowego wynika z umów o unikaniu podwójnego
    > opodatkowania lub innych ratyfikowanych umów międzynarodowych,

    No dzięki.
    Ale w korelacji z owym art. 68 to mnie nie dotyczy ;)

  • 37. Data: 2008-07-29 12:09:16
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Herald pisze:

    > No dzięki.
    > Ale w korelacji z owym art. 68 to mnie nie dotyczy ;)

    Możliwe, ale już art. 70 § 1 pewnie Ciebie dotyczy ;)

  • 38. Data: 2008-07-29 12:09:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Herald wrote:

    > Trochę przegiąłeś ;)
    > Niecałe 7 lat (vide post pod Andrzejowym w którym rozpisałem okres
    > przechowywania) - oczywiście pomijam tutaj aspekty związane z np.
    > amortyzacją czy "inwestycją".

    No widzisz, a ja nie pominąłem, dlatego napisałem od 7 lat wzwyż. Poprawię
    się teraz: 6-7 lat (i nie zgodzę się że bez 2 dni, możesz mieć rachunek z 1
    stycznia godz. 00:00:00 i musisz trzymać to do 31 grudnia 23:59:59) lub
    więcej.

    p. m.

  • 39. Data: 2008-07-29 12:23:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Jul 2008 14:09:16 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Możliwe, ale już art. 70 § 1 pewnie Ciebie dotyczy ;)

    Zaiste. Ale o tym mówiłem wcześniej.
    Nie miałem za to pojęcia o art. 70 §1 ust. 2 .... no to tutaj jest
    furteczka dla USów że heeeejjj :)))
    Rozporządzi sobie ze okres przedawnienia wynosi...25 lat :)

  • 40. Data: 2008-07-29 12:27:32
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Jul 2008 14:09:22 +0200, mvoicem napisał(a):

    > No widzisz, a ja nie pominąłem,

    Osoba fizyczna nie prowadząca DG - potrafisz wskazać co chce ...
    amortyzować???

    > dlatego napisałem od 7 lat wzwyż.

    :)

    > Poprawię się teraz: 6-7 lat (i nie zgodzę się że bez 2 dni,

    Nie musisz się zgadzać.

    > możesz mieć rachunek z 1 stycznia godz. 00:00:00

    Istny zbieg okoliczności ... ale ... :)))

    > i musisz trzymać to do 31 grudnia 23:59:59)

    Dokładnie.

    > lub więcej.

    Raczej dla osób prowadzących DG lub osiągających dochody z pracy za granicą
    (vide. polemika z Liwiuszem)