  • 1. Data: 2003-05-15 00:43:56
    Temat: idea- windykacja zadłużeni
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Kuzynka nie zapłaciła za 2 rachunki (800 zł). Sprawa ciągnie się już dość
    długo. Teraz Idea przysłała za pośrednictwem firmy prawnej wezwanie
    przedsądowne, wczoraj dosłali rozwiązanie umowy + 800 zł kary. Co dalej,
    jeżeli nie zapłaci, a ściślej zapłaci teraz 100 zł, i później sukcesywnie co
    miesiąc po 100 zł (na tyle ją aktualnie stać). Podarują jej ta karę za
    rozwiążanie umowy czy raczej skierują sprawę do sądu i skończy się na
    jeszcze większych kosztach oraz:
    a). komorniku (czy moga jej zająć hipoteke mieszkania po zmarłym ojcu ? nic
    więcej nie ma)
    b) komornik stwierdzi, że nie ma co zająć (rentę socjalną ?), i sprawa się
    rozmyje
    c) ?
    Nie chodzi o to, że ona nie chce spłacić zadłużenia. Ona od dłuższego czasu
    nie ma z czego żyć. Chce spłacić ale w drobnych ratach, na które oczywiście
    Idea się formalnie nie zgodzi. Pytam mimo to, bo nie wiem, jak wygląda
    praktyka postępowania Idei w takich sprawach.Kuzynka miała pecha, bo
    niespodziewanie jej dochody drastycznie spadły...
    Marek

  • 2. Data: 2003-05-15 01:03:43
    Temat: Re: idea- windykacja zadłużeni
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał
    {ciach}

    > jeżeli nie zapłaci, a ściślej zapłaci teraz 100 zł, i później sukcesywnie
    co
    > miesiąc po 100 zł (na tyle ją aktualnie stać).
    Samodzielnie ... tz bez uzgodnienia tego z kims "wyżej" nie moze tak zrobic
    bo to nic nie da... przez 8 miesiecy (8x100zł) nikt nie bedzie czekal.

    >Podarują jej ta karę za rozwiążanie umowy czy
    Nie .... długów pienieznych nie darują z zasady.

    >raczej skierują sprawę do sądu i skończy się na
    Raczej skieruja :-(

    > Chce spłacić ale w drobnych ratach, na które oczywiście
    > Idea się formalnie nie zgodzi.
    No wlasnie i tu sie rochodzi caly problem .... a nie lepiej bylo to zalatwic
    w momencie pojawienia sie problemu ? Kuzynka gdy stracila prace i juz
    wiedziala ze nie da rady zaplacic - powinna isc do Idei i porozmawiac i
    przedstawic problem ... jakos sie dogadac ... wtedy to jest mozliwe - bo
    klient nie jest jeszcze "dluznikiem" a wiec (patrzac na oplacone wczesniej
    rachunki) jest godzien zaufania.

    Tak bardzo czesto robi sie w bankach ... gdy ktos ma kredyt i wie ze go nie
    moze splacic to nalezy leciec do banku i rozmawiac i rozmawiac ....
    zazwyczaj banki godza sie na rozlozenie czy opoznienie splaty

    Ale w momencie gdy jest sie juz dluzniekiem ... sprawa jest w firmie
    windykacyjnej ...zajmuje sie nia prawnik ... to klient nie jest juz klientem
    tylko dłużnikiem .... a z takimi sie nie rozmawia bo są niegodni zaufania
    .... proste i logiczne....

    >Idea przysłała za pośrednictwem firmy prawnej wezwanie
    >przedsądowne,
    Ale ja bym sie jednak zworcil do tej firmy prawnej ....im zapewne tez bedzie
    zalezalo zeby nie szwedac sie po sadach ... (mimo ze to prawnicy :-) ....
    tylko trzeba miec jakis argument - taki aby mozna bylo z duzym
    prawdopodobienstwem "domniemywac" ze dłużniczka splaci dług.... jaki, to juz
    musi sama wymyslec....

    Jedno jest pewne .... przepraszam za wyrazenie - siedzeniem na 4-literach
    nic sie nie rozwiaze .....

    a jak komornik przychodzi to moze zabrac wszystko za wyjatkiem - jak to
    mowia "przepisy" - 4 krzesel stołu i wieszaków :-)

    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........
    c...@o...pl

  • 3. Data: 2003-05-15 01:31:47
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

> [...]
    > przedstawic problem ... jakos sie dogadac ... wtedy to jest mozliwe - bo
    > klient nie jest jeszcze "dluznikiem" a wiec (patrzac na oplacone
    Myślę, że wiarygodnośc w Idei straciła nie próbując wcześniej płacić choćby
    po stówce... Tak płaciła gaz /energię. Idei obiecała spłacić w marcu, ale
    nic z przewidywanej kasy nie wyszło.

> [...]
    klientem
    > tylko dłużnikiem .... a z takimi sie nie rozmawia bo są niegodni zaufania
    Czy te firmy windykacyjne zajmują się całością postępowania, łącznie z
    zajęciem majątku ? Czy też zajęcia dokonuje komornik lokalnego sądu ?

    > Ale ja bym sie jednak zworcil do tej firmy prawnej ....im zapewne tez
    bedzie
    > zalezalo zeby nie szwedac sie po sadach ... (mimo ze to prawnicy :-) ....
    Dzięki za sugestię !!
> [...]
    > musi sama wymyslec....
    >
    > Jedno jest pewne .... przepraszam za wyrazenie - siedzeniem na 4-literach
    Też tak myślę, Miałem jednak nadzieję że jak mając dużo kasy można kraść
    jeszcze więcej (to odnośnie licznych afer), to może mając mało kasy można
    powoli, ale jednak uczciwie spłacać swoje długi. OFF topic . Kiedyś
    czytałem, że brakuje u nas czegoś na kształt "prywatnej
    niewypłacalności/upadłości". Sąd wtedy ustala proces wychodzenia z długu.
    Tak jest podibno w wielu krajach.
    Marek

  • 4. Data: 2003-05-15 01:31:47
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

  • 5. Data: 2003-05-15 05:10:46
    Od: "Marek" <marek@nnmag(nospam-usun).net>

    eee... chyba będę musiał zmienić podpis, ponieważ widzę, że jedynym Markiem
    nie jestem :)

    --
    ______________________

    Marek "Fiddle" Duchnowski
    Szef Projektu EGSM.ORG
    Szef działu NN-Komputery
    +48502337912 :: 4090348
    e-mail: m...@n...net
    http://nnmag.net :: http://egsm.org

  • 6. Data: 2003-05-15 06:08:55
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Cray c...@o...pl napisał :

> [...]
    > klientem tylko dłużnikiem .... a z takimi sie nie rozmawia bo są
    > niegodni zaufania .... proste i logiczne....

    bardzo proste i logiczne
    dwa lata temu zostałem wydmuchany prze firme w ktorej bylem
    zatrudniony ...
    zamiast obiecanych 500 miesięcznie za telefon , nie dostałem nic
    tzn dostałem , wypowiedzenie po trzech miesiącach

    rachunki przez te trzy miesiące były ciut większe niż 500 , jako ze
    pozostałem bez żadnych środków do życia , napisałem pismo z prośbą o
    rozłożenie tego na raty . byłem w stanie spłacać to po 100 miesięcznie
    odpowiedzieli mi ze owszem , ze przychylają się do mojej prośby i
    umożliwią mi spłatę 380 .....

    ja zaczałem spłacać po 100 , a oni zaczęli mi przysyłac wezwania do
    zapłaty ... odpowiadałem im ze wiecej nie mogę , a oni mi ze muszę
    i tak w kolo macieju

  • 7. Data: 2003-05-15 06:15:03
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <marek@nnmag(nospam-usun).net> napisał w wiadomości
    > eee... chyba będę musiał zmienić podpis, ponieważ widzę, że jedynym
    Markiem
    > nie jestem :)
    To może obydwaj zmieńmy- ubędzie Marków- a szkoda, bo to imię musiało się
    kiedyś naszym rodzicom bardzo podobać ;-)

  • 8. Data: 2003-05-15 08:51:49
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    Cray pisze bzdury troche.

  • 9. Data: 2003-05-15 10:31:54
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl> napisał
    > Cray pisze bzdury troche.
    No .... a argumenty ze niby pisze bzdury ?

    Pozdrowionka śle Cray
    c...@o...pl

  • 10. Data: 2003-05-16 18:15:22
    Od: "Sprinter" <s...@N...detritus.olsztyn.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kuzynka nie zapłaciła za 2 rachunki (800 zł). [cut]

    Mialem kiedys podobna sytuacje, a raczej moja EX, i nie w idei, a w erze.
    1500PLN rozlozyli na 5 rat i jakos poszlo.

    Co do sytuacji z idea, to musi isc i aktywowac karte sim jeszcze raz. Wtedy
    umoza jej ta kare.