    From: "Marek" <m...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.soc.prawo
    Subject: Re: idea- windykacja zadłużeni
    Date: Thu, 15 May 2003 03:31:47 +0200

    > No wlasnie i tu sie rochodzi caly problem .... a nie lepiej bylo to
    zalatwic
    > w momencie pojawienia sie problemu ? Kuzynka gdy stracila prace i juz
    > wiedziala ze nie da rady zaplacic - powinna isc do Idei i porozmawiac i
    > przedstawic problem ... jakos sie dogadac ... wtedy to jest mozliwe - bo
    > klient nie jest jeszcze "dluznikiem" a wiec (patrzac na oplacone
    wczesniej
    > rachunki) jest godzien zaufania.
    Myślę, że wiarygodnośc w Idei straciła nie próbując wcześniej płacić choćby
    po stówce... Tak płaciła gaz /energię. Idei obiecała spłacić w marcu, ale
    nic z przewidywanej kasy nie wyszło.

    > Ale w momencie gdy jest sie juz dluzniekiem ... sprawa jest w firmie
    > windykacyjnej ...zajmuje sie nia prawnik ... to klient nie jest juz
    klientem
    > tylko dłużnikiem .... a z takimi sie nie rozmawia bo są niegodni zaufania
    > .... proste i logiczne....
    Czy te firmy windykacyjne zajmują się całością postępowania, łącznie z
    zajęciem majątku ? Czy też zajęcia dokonuje komornik lokalnego sądu ?

    > Ale ja bym sie jednak zworcil do tej firmy prawnej ....im zapewne tez
    bedzie
    > zalezalo zeby nie szwedac sie po sadach ... (mimo ze to prawnicy :-) ....
    Dzięki za sugestię !!
    > tylko trzeba miec jakis argument - taki aby mozna bylo z duzym
    > prawdopodobienstwem "domniemywac" ze dłużniczka splaci dług.... jaki, to
    juz
    > musi sama wymyslec....
    >
    > Jedno jest pewne .... przepraszam za wyrazenie - siedzeniem na 4-literach
    > nic sie nie rozwiaze .....
    Też tak myślę, Miałem jednak nadzieję że jak mając dużo kasy można kraść
    jeszcze więcej (to odnośnie licznych afer), to może mając mało kasy można
    powoli, ale jednak uczciwie spłacać swoje długi. OFF topic . Kiedyś
    czytałem, że brakuje u nas czegoś na kształt "prywatnej
    niewypłacalności/upadłości". Sąd wtedy ustala proces wychodzenia z długu.
    Tak jest podibno w wielu krajach.
    Marek