  • 1. Data: 2003-05-14 20:44:30
    Temat: Odzyskanie pieniędzy [Długie]
    Od: "Matt" <m...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczów. Przewertowałem archiwum grupy ale nie
    znalazłem konkretnych odpowiedzi. Mój problem jest następujący:

    1.Jakiś czas temu wręczyłem znajomemu ok 5 tyś pln, który jako "pośrednik"
    przekazał te pieniądze osobie trzeciej, za spełnienie pewnego świadczenia.

    2. Znajomy, a w efeckcie ja zostałem oszukany. Świadczenie nie zostało
    spełnione, znajomy nie odzyskał pieniędzy.

    3. Razem ze znajomym zgłosiliśmy na Policję fakt oszustwa.

    4. Znajomy w zeznaniach przyznał że otrzymał ode mnie do ręki 5 tyś pln a
    następnie został oszukany przez osobę trzecią w wyniku czego stracił te
    pieniądze.

    5. Znajomy po pewnym czasie stracił ochotę tłumacząc się że sam został
    oszukany do oddania pieniędzy mojej osobie.

    Jak odzyskać pieniądze? Droga sądowa? Nie mam żadnego pokwitowania od
    znajomego na przekazaną kwotę, czy w takim wypadku jego zeznanie na Policji
    potwierdzające ten fakt jest dowodem? Czy Policja wyda mi kopię jego
    zeznania jako stronie postępowania? I w końcu czy ma ktoś jakiś dobry wzór
    wezwania do zapłaty/oddania pieniędzy?

    Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi

    pozdrawiam Grupę

    Matt