  • 1. Data: 2003-05-14 21:23:34
    Temat: Biegly sadowy grafolog
    Od: "Darek" <f...@w...pl>

    Moi drodzy mam nastepujacy problem

    Jak powolac niezaleznego bieglego sadowego w sprawie karnej

    Ale moze troche naswietle temat

    Stalem sie w skutek testamentu wlascicielem polowy domu. Wydawac by sie
    moglo ze to fajna sprawa. Okazuje sie jednak ze nie wszystko co biale jest
    biale. Drugi spadkobierca probuje podwazyc autentycznosc spisanego recznie
    testamentu. Wrecz przekazal do prokuratury ze testament zostal podrobiony i
    swiadkowie ktorzy zeznaja ze byli przy spisywaniu testamentu klamia i maja
    postawiony akt oskarzenia o poswiadczenie nie prawdy ( w sumie swiadkow bylo
    trzech )

    Prokuratura powolala bieglego sadowego grafologa ktory mial stwierdzic
    autentycznosc testamentu. Prokurator i biegly sadowy sa niedalekimi
    sasiadami osoby podwazajacej autentycznosc testamentu. Istniej podejzenie ze
    te trzy osoby sa w zmowie ( ale nie ma mozliwosci tego udowodnic) Biegly na
    podstawie probek pisma stwierdzil nie autentycznosc spisanego testamentu.

    Na ostatniej sprawie adwokat osob oskarzonych zazadal powolania nowego
    bieglego i juz prawie sedzia ( mlody stazem ) mial sie przychylic do tego
    wniosku ale prokurator wmowil sedziemu ze beda to dodatkowe koszty i sprawa
    sie przeciagnie ze ten sam biegly ma ponowic ekspertyze o poszerzony
    material porownawczy.

    Moje pytanie jest takie jak zmusic sad do powolania nowego niezaleznego
    bieglego najlepiej z Akademi Grafologi z Krakowa ( podobno tam robia
    najbardziej rzetelne ekspertyzy )

    Napisalem na wstepie ze w sadzie z bialego moga zrobic czarne bo wiem 1000%
    ze testamen jest autentyczny i spisywala ta osoba ktora go podpisala.

    --

    Z pozdrowieniem
    Darek f...@w...pl GG 2237649 mobile ..

  • 2. Data: 2003-05-15 09:09:35
    Temat: Re: Biegly sadowy grafolog
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moje pytanie jest takie jak zmusic sad do powolania nowego niezaleznego
    > bieglego najlepiej z Akademi Grafologi z Krakowa ( podobno tam robia
    > najbardziej rzetelne ekspertyzy )

    Możesz złożyć wniosek o wyłączenie biegłego (z podanych tu przyczyn) i od
    razu zasugerować, że jeżeli następna ekspertyza potwierdzi tę pierwszą, to
    proszę bardzo, niech obciążą jej kosztami Ciebie (czy wszystkich oskarżanych
    o fałszywe zeznania). Możecie się na to zgodzić, jeżeli tylko ekspertyza
    będzie pochodzić z przyzwoitego, poważnego ośrodka. Żeby tym razem zamiast
    sąsiada osoby zainteresowanej powołać jednak jakiś autorytet (albo Ci z
    Krakowa, albo może być też np. prof. Tomaszewski z Zakładu Kryminalistyki
    Uniwersytetu Warszawskiego, ale nie wiem skąd piszesz). Sprawa jest poważna-
    Wy podejrzewacie matactwo z udziałem biegłego, oni oskarżają Was o fałszywe
    zeznania. Odpowiedzialność wymaga sprawdzenia tego dokładnie. Jeżeli sędzia
    obawia się kosztów, to może przenieść na Was ryzyko, że to się może okazać
    niepotrzebnym wydatkiem. Jak nie macie racji, to niech Was obciążą kosztami,
    ale Wy wiecie że macie rację, więc się tego nie obawiacie. Wtedy wytrącacie
    argument z rąk prokuratora.
    Pozdrawiam,
    MArta