1. Data: 2003-05-14 21:23:34
Temat:Biegly sadowy grafolog
Od:"Darek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy mam nastepujacy problem

Jak powolac niezaleznego bieglego sadowego w sprawie karnej

Ale moze troche naswietle temat

Stalem sie w skutek testamentu wlascicielem polowy domu. Wydawac by sie
moglo ze to fajna sprawa. Okazuje sie jednak ze nie wszystko co biale jest
biale. Drugi spadkobierca probuje podwazyc autentycznosc spisanego recznie
testamentu. Wrecz przekazal do prokuratury ze testament zostal podrobiony i
swiadkowie ktorzy zeznaja ze byli przy spisywaniu testamentu klamia i maja
postawiony akt oskarzenia o poswiadczenie nie prawdy ( w sumie swiadkow bylo
trzech )

Prokuratura powolala bieglego sadowego grafologa ktory mial stwierdzic
autentycznosc testamentu. Prokurator i biegly sadowy sa niedalekimi
sasiadami osoby podwazajacej autentycznosc testamentu. Istniej podejzenie ze
te trzy osoby sa w zmowie ( ale nie ma mozliwosci tego udowodnic) Biegly na
podstawie probek pisma stwierdzil nie autentycznosc spisanego testamentu.

Na ostatniej sprawie adwokat osob oskarzonych zazadal powolania nowego
bieglego i juz prawie sedzia ( mlody stazem ) mial sie przychylic do tego
wniosku ale prokurator wmowil sedziemu ze beda to dodatkowe koszty i sprawa
sie przeciagnie ze ten sam biegly ma ponowic ekspertyze o poszerzony
material porownawczy.

Moje pytanie jest takie jak zmusic sad do powolania nowego niezaleznego
bieglego najlepiej z Akademi Grafologi z Krakowa ( podobno tam robia
najbardziej rzetelne ekspertyzy )

Napisalem na wstepie ze w sadzie z bialego moga zrobic czarne bo wiem 1000%
ze testamen jest autentyczny i spisywala ta osoba ktora go podpisala.

--

Z pozdrowieniem
Darek f...@w...pl GG 2237649 mobile ..

2. Data: 2003-05-15 09:09:35
Temat:Re: Biegly sadowy grafolog
Od:"Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> Moje pytanie jest takie jak zmusic sad do powolania nowego niezaleznego
> bieglego najlepiej z Akademi Grafologi z Krakowa ( podobno tam robia
> najbardziej rzetelne ekspertyzy )

Możesz złożyć wniosek o wyłączenie biegłego (z podanych tu przyczyn) i od
razu zasugerować, że jeżeli następna ekspertyza potwierdzi tę pierwszą, to
proszę bardzo, niech obciążą jej kosztami Ciebie (czy wszystkich oskarżanych
o fałszywe zeznania). Możecie się na to zgodzić, jeżeli tylko ekspertyza
będzie pochodzić z przyzwoitego, poważnego ośrodka. Żeby tym razem zamiast
sąsiada osoby zainteresowanej powołać jednak jakiś autorytet (albo Ci z
Krakowa, albo może być też np. prof. Tomaszewski z Zakładu Kryminalistyki
Uniwersytetu Warszawskiego, ale nie wiem skąd piszesz). Sprawa jest poważna-
Wy podejrzewacie matactwo z udziałem biegłego, oni oskarżają Was o fałszywe
zeznania. Odpowiedzialność wymaga sprawdzenia tego dokładnie. Jeżeli sędzia
obawia się kosztów, to może przenieść na Was ryzyko, że to się może okazać
niepotrzebnym wydatkiem. Jak nie macie racji, to niech Was obciążą kosztami,
ale Wy wiecie że macie rację, więc się tego nie obawiacie. Wtedy wytrącacie
argument z rąk prokuratora.
Pozdrawiam,
MArta