  • 1. Data: 2002-06-27 20:55:08
    Temat: hackerzy
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    Ciekawostka nr 1:

    jak podaja media hackerzy z Poznania wlamali sie na komputery NASA
    i spowodowali milion $ strat. Prokuratura prowadzi sledztwo.

    Hm, ciekaw jestem metody liczenia tego miliona, ale jeszcze bardziej
    mnie ciekawi .... czy to w ogole jest karalne ? Czy amerykanskie
    komputery sa pod ochrona polskiego prawa ? Czy w razie wykrycia
    sprawcow bylaby mozliwa ekstradycja ? A jakby sprawcy wyjechali np
    do Niemiec ?

    J.

  • 2. Data: 2002-06-27 21:46:49
    Temat: Re: hackerzy
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    PT j...@p...onet.pl (J.F.) naskrobał(a) w news:3d207af0.8025068@nt:

> [...]
    > mnie ciekawi .... czy to w ogole jest karalne ? Czy amerykanskie
    > komputery sa pod ochrona polskiego prawa ? Czy w razie wykrycia

    Ekstradycja nie, ale za przestępstwa, które są przestępstawami i tu i tam
    polski sąd może ich skazać.

    > A jakby sprawcy wyjechali np
    > do Niemiec ?

    To by ich pewnie Niemcy ścigali?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153
    UWAGA!! Mam Ÿle skonfigurowanego Outlooka i nie zawaham się go użyć!

  • 3. Data: 2002-06-28 08:04:21
    Od: "Astucci" <A...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Ciekawostka nr 1:
    >
    > jak podaja media hackerzy z Poznania wlamali sie na komputery NASA
    > i spowodowali milion $ strat. Prokuratura prowadzi sledztwo.
    >
    > Hm, ciekaw jestem metody liczenia tego miliona

    Metoda jest bardzo prosta :)
    Milion $ wydany na zabezpieczenia, które g...no co daly = Milion $ straty
    po tym jak jakies dzieciaki pokazaly ile te zabezpieczenia sa warte ;))))

    I za ujawnienie luk w systemie zabezpieczen chlopaki powinny dostac jakies
    10% :))))))

    Astucci :)

  • 4. Data: 2002-06-28 21:28:27
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > komputery sa pod ochrona polskiego prawa ? Czy w razie wykrycia
    > sprawcow bylaby mozliwa ekstradycja ? A jakby sprawcy wyjechali np

    Przestepstwo moze byc popelnione w kilku miejscach naraz, m.in w tym w
    ktorym
    sprawca dzialal (Poznan) a takze w tym w ktorym skutek przestepstwa
    stanowiacy jego
    znamie nastapil (USA) (art.6 par.2). W tym wypadku mozna ich scigac bez
    problemu.
    Mozna by ich bylo spokojnie scigac takze w wypadku gdyby dzialali tylko w
    USA, bo
    tu (w Polsce) i tam to zachowanie jest przestepstwem.

    Ekstradycja nie wchodzi w rachube, bo obywatela RP wydac nie mozna
    (patrz konstytucja - art. 55).

    Gdyby wyjechali to Niemcy mogliby ich wydac nam, a w wyjatkowych
    przypadkach skazac sami.

    Najlepsze jest, ze jak zwykle policja przesluchala przyszlych PEWNYCH
    podejrzanych/oskarzonych
    narazie w charakterze swiadkow. Jacy z nich swiadkowie? Wg mnie
    niedopuszczalne jest aby
    w ten sposob odmawiac przyslugujacego im prawa odmowy skladania wyjasnien.

    Konrad G.

  • 5. Data: 2002-06-29 05:21:43
    Od: "......---Robol---....." <e-mail: robol@skynet.com.pl>

    Użytkownik "Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niedopuszczalne jest aby
    > w ten sposob odmawiac przyslugujacego im prawa odmowy skladania wyjasnien.

    Kpiny w biały dzień..... Czy teraz mogą wywieźć ich na Kubę bez przyznania
    statusu [ewentualnie w statusie świadka]! ;}}}}}}}}}}}}}

    Robol

  • 6. Data: 2002-06-30 11:34:20
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Fri, 28 Jun 2002 23:28:27 +0200, Legislator wrote:
    > Ekstradycja nie wchodzi w rachube, bo obywatela RP wydac nie mozna
    >(patrz konstytucja - art. 55).
    > Gdyby wyjechali to Niemcy mogliby ich wydac nam, a w wyjatkowych
    >przypadkach skazac sami.

    Ta ta - pamiec mam jeszcze dobra i afera karabinowa pamietam :-)

    J.