  • 41. Data: 2005-04-12 13:59:51
    Temat: Re: hack w dobrej intencji
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości

    > nie mialbys nic przeciw gdyby obca osoba sie wlamala do twojego mieszkania
    > i zrobila co napisales?

    sytuacja inna

    W domu sa uchylone drzwi, zaniepokojeni sasiedzi wchodza aby zobaczyc co sie
    dzieje. Budza spiaca osobe i mowia jej co i jak

    Oskarzysz ich o wlamanie??

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 42. Data: 2005-04-12 19:20:54
    Od: "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to>

    > A o logach w katalogu systemowym nie slyszales?
    > Na miejscu tamtego admina nie kierowalbym wniosku do ISP, tylko od razu
    > skladal doniesienie o popelnieniu przestepstwa w Prokuraturze.

    Kolego a miales kiedys swoje forum. Ciekawe jak tam chcesz wszystkich
    sprawdzac co je odwiedzili... Forum opiera sie na bazie danych i wraz z
    ususnieciem calego forum usuwana jest zawartosc tej bazy... (usunac moze
    tylko admin). To nie wlam do jakiegos systemu, gdzie trzeba zacierac za soba
    slady. To zwykle forum internetowe oparte na php i bazie danych...

  • 43. Data: 2005-04-12 19:55:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to> napisał w wiadomości

    > Kolego a miales kiedys swoje forum.

    ja mam kilka

    Ciekawe jak tam chcesz wszystkich
    > sprawdzac co je odwiedzili...

    logi na serwerze to raz, a dwa phpbb np zapisuje ip gosci.

    Forum opiera sie na bazie danych i wraz z
    > ususnieciem calego forum usuwana jest zawartosc tej bazy...

    ale nie z serwera na ktorym stoi

    (usunac moze
    > tylko admin). To nie wlam do jakiegos systemu,

    jest to wlam do systemu na ktorym uzytkownik na ktorego forum wchodzisz ma
    wydzielone konto

    gdzie trzeba zacierac za soba
    > slady. To zwykle forum internetowe oparte na php i bazie danych...

    fajne tlumaczenie

    p.

  • 44. Data: 2005-04-12 22:59:50
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 12.04.2005 pytacz <h...@p...onet.pl.usun.to> napisał/a:
    > Kolego a miales kiedys swoje forum. Ciekawe jak tam chcesz wszystkich

    A tak przy okazji - wodki razem nie pilismy - wiec prosze Cie - nie mow do
    mnie per kolego.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 45. Data: 2005-04-12 23:05:07
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

> [...]
    > tylko admin). To nie wlam do jakiegos systemu, gdzie trzeba zacierac za soba
    > slady. To zwykle forum internetowe oparte na php i bazie danych...

    No i przeczysz sam sobie, a na dodatek okazujesz ignorancje w temacie.
    Baza danych jest plikiem na dysku serwera. Plik ten ma zawsze
    aktualizowany czas modyfikacji. Forum w PHP najczesciej jest obslugiwane
    przez serwer Apache - on tez zapisuje na dysku dane dotyczace polaczen -
    /vwr/log/httpd - Nie sadzisz, ze po usunieciu zawartosci bazy danych
    zostanie na dysku zapisany czas ostatniej modyfikacji? Wtedy juz nietrudno
    znalesc w logach serwera WWW IP szkodnika. I nie ludz sie - wciaz jest to
    wlam do systemu.

  • 46. Data: 2005-04-13 17:59:53
    Od: mash <r...@a...com>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:
> [...]
    > Na miejscu tamtego admina nie kierowalbym wniosku do ISP, tylko od razu
    > skladal doniesienie o popelnieniu przestepstwa w Prokuraturze.

    U mnie polecialbys z pracy. Od reprezentowania biznesu na zewnatrz jest
    dyrekcja a nie admin. Po przejeciu sprawy przez prokuratora tracisz
    konrole nad sprawa. Publicznie osmieszasz firme ze ma admina dupe i
    odstraszasz klientow.

  • 47. Data: 2005-04-13 19:44:20
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 13.04.2005 mash <r...@a...com> napisał/a:

> [...]
    > dyrekcja a nie admin. Po przejeciu sprawy przez prokuratora tracisz
    > konrole nad sprawa. Publicznie osmieszasz firme ze ma admina dupe i

    Zabrzmialo to raczej jak opis prywatnego forum i pod takim katem ocenilem
    sytuacje. Inna sytuacja jest to, ze nie zawsze admin jest w stanie
    przewidziec wszelkie mozliwosci dotarcia do systemu tylnymi drzwiami. A w
    przypadku serwerow biznesowych roznie bywa - i wciaz jestem za tym by
    informowac Prokurature o takich przypadkach. I nie - moim zdaniem to nie
    odstrasza klientow, bo dosc czesto o takich sprawach sie nie mowi.

  • 48. Data: 2005-04-13 20:56:05
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Wed, 13 Apr 2005 17:59:53 GMT, mash napisał(a):

> [...]
    > dyrekcja a nie admin. Po przejeciu sprawy przez prokuratora tracisz
    > konrole nad sprawa. Publicznie osmieszasz firme ze ma admina dupe i

    No i już wiadomo dalczego jakiś złośliwy przygłup ,który liznął trochę
    wiedzy na temat linuksa łazi po cudzych serwerach i robi szkody .Prezesi
    boją sie utraty kontroli nad sprawą ,jak tak tadej będziecie rozumować to
    nie tylko potracicie kontrolę na sprawą ale stracicie kontrolę nad swoimi
    pieniędzmi.
    A co myślisz ,że ten włamywacz do sytemu tak naprawdę będzie to trzymał w
    tajemnicy albo czy jestes pewny ,że tylko "pogrzebał" na serwerze,mógł
    zrobić wszytko ,za tydzień lub dwa i tak będą wszyscy wiedzieć ,a
    najpewniej konkurencja.
    JanuszHr

  • 49. Data: 2005-04-14 02:40:17
    Od: stamp <g...@g...com>

> [...]
    > sytuacje. Inna sytuacja jest to, ze nie zawsze admin jest w stanie
    > przewidziec wszelkie mozliwosci dotarcia do systemu tylnymi drzwiami.

    Wiec w przypadku uprzejmej uwagi hackera powinien podziekowac a nie
    rzucac sie na lewo i prawo. I powiadomic dyrekcje a nie wybiegac przed
    orkiestre wojskowa na boso.

> [...]
    > informowac Prokurature o takich przypadkach. I nie - moim zdaniem to nie
    > odstrasza klientow, bo dosc czesto o takich sprawach sie nie mowi.

    Moze nie mowi sie na ogolnym forum. Do rozglosu nie jest to potrzebne.

    Konkurencja nie spi. Hack do Onetu nie ujdzie uwadze adminom WP. Hack do
    firmy farmaceutycznej nie ujdzie uwadze konkurencji. Banki rutynowo
    zatykaja buzie zahackowanym klientom dajac im odszkodowania pozasadowe,
    bo wola wliczyc to w straty niz uzyskac niepotrzebny rozglos.

    Pomysl: oskarzasz kogos to musisz ujawnic swoje braki w PUBLICZNYM
    sadzie gdzie sprawe prowadzi osoba trzecia.

  • 50. Data: 2005-04-14 02:45:01
    Od: stamp <g...@g...com>

    Janusz wrote:

    > No i już wiadomo dalczego jakiś złośliwy przygłup ,który liznął trochę
    > wiedzy na temat linuksa łazi po cudzych serwerach i robi szkody .Prezesi
    > boją sie utraty kontroli nad sprawą ,

    Glupia zmiana przez hackera nie jest warta zadnego rozglosu!

    > jak tak tadej będziecie rozumować to
    > nie tylko potracicie kontrolę na sprawą ale stracicie kontrolę nad swoimi
    > pieniędzmi.

    Jezeli ktos mi zwraca uwage na dziury w moim systemie, to dziekuje i
    chowam to, a nie prosze osobe trzecia o rozdmuchanie glupiej sprawy.

> [...]
    > tajemnicy albo czy jestes pewny ,że tylko "pogrzebał" na serwerze,mógł
    > zrobić wszytko ,za tydzień lub dwa i tak będą wszyscy wiedzieć ,a

    Tego typu sprawy zdarzaja sie duzym firmom pare razy dziennie. Nie
    czytasz o tym w prasie wlasnie z tego powodu ze nie warto i nie powinno
    nadawac sie rozglosu takim sprawom.