  • 1. Data: 2005-04-10 20:19:40
    Temat: Kłopotliwy sąsiad
    Od: "a" <...@...aa>

    Szukam porady co mogę zrobić z sąsiadem, który ma działke (taki niby sad,
    nie zabudowana)
    na przeciwko mojej. Dzieli nas zwykła droga gruntowa (wysypana żużlem), po
    obu stronach drogi
    są wąskie pasy trawy. Ów gość zaczął zimą wysypywać małe taczki
    popiołu/żużna z C.O. by ochronić
    swoją działkę (kiedyś ktoś wjechał mu w płot, a ponieważ od jego strony
    droga jest lepsza,
    po mojej stronie stoi woda bo nie ma gdzie odpłynąć, to wszyscy staraję się
    tą stroną jeżdzić).
    Mając dość tego bałaganiarstwa i właściwie śmieci na drodze interweniowałem
    u:
    - sołtysa - ponoć nic nie może zrobić
    - straży miejskiej w gminie - niby go pouczyli i nic.
    Ostatnio droga została wyrównana/naprawiona lecz dziś widzę, że gość w biały
    dzień wywiózł
    kolejne taczki i wysypał na pas trawy od strony swojej działki, popiół
    zaczyna się zsypywać na drogę.
    Na moje pytanie dlaczego tak robi powiedział, że po swojej stronie może
    robić co chce.
    Proszę o poradę czy wolno wysypywac na drogę lub przydrożny pas trawy (to
    chyba należy do drogi) takie coś jak
    popiół i żużel z pieca c.o.. Jeśli nie to co mogę zrobić? może jakieś
    wsparcie w przepisach.
    Proszę też o odpowiedź czy zgodne z prawem jest to, że straż miejska
    powiedziała mu kto
    zadzwonił w jego sprawie ("doniósł na niego"). Gość czuje się bezkarny bo
    zasugerował,
    że ma znajomości w straż i wie o wszystkim.

  • 2. Data: 2005-04-10 20:41:05
    Temat: Re: Kłopotliwy sąsiad
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "a" <...@...aa> napisał w wiadomości

    Wysypywanie śmieci na drogę jest wykroczeniem Nie ma znaczenia, czy robi
    się to przy krawędzi, czy na środku. Nie ma również znaczenia, czy robi
    to mieszkaniec pobliskiej nieruchomości, czy przypadkowy przechodzień.
    Ponownie powiadomił bym straż gminną. Zamiennie możesz sam złożyć do
    sądu wniosek o ukaranie gościa.

  • 3. Data: 2005-04-13 16:57:20
    Od: "Piotr" <m...@o...com>

    Pouczenie pouczeniem a brak reakcji na wykroczenie to co innego. Może by tak
    pisemko z zapytaniem o zaniechanie czynności służbowych?
    Piotrek