  • 1. Data: 2005-04-10 19:09:21
    Temat: zasiedzenie
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Przejrzalem pare stron ale jednak sie zapytam.

    Zaistniala taka sytuacja: Mamy gospodarstwo. Ja studiuje, rodzice sa w
    podeszlym wieku
    wiec go nie uprawiaja. Dogadali sie z sasiadem ze on to bedzie uprawial i
    tyle. Zadnej umowy papierkowej nie ma. Moje pytanie brzmi: Czy sasiad ma
    jakies prawo po uplywie ilus tam lat
    do upominania sie o wlasnosc pola? Dodam ze jak na razie odprowadza od
    niego podatek. I (nie wiem jak teraz) ale przedtem podpisywal sie pod tym.

    Pozdr Scowron

    --
    Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/

  • 2. Data: 2005-04-10 19:22:36
    Temat: Re: zasiedzenie
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Nie, bo nie nabyl posiadania w dobrej wierze (czyli w usprawiedliwionym
    blednym przekonaniu, ze wlasnosc mu przysluguje), ani nie jest posiadaczem
    samoistnym.

  • 3. Data: 2005-04-10 19:36:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming napisał(a):

    > Nie, bo nie nabyl posiadania w dobrej wierze (czyli w usprawiedliwionym
    > blednym przekonaniu, ze wlasnosc mu przysluguje), ani nie jest posiadaczem
    > samoistnym.

    A co to za pomieszana odpowiedź? Dobra lub zła wiara wpływa tylko na
    termin, a nie na samą możliwość zasiedzenia.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-04-10 19:38:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Heming napisał(a):
    > Nie, bo nie nabyl posiadania w dobrej wierze (czyli w usprawiedliwionym
    > blednym przekonaniu, ze wlasnosc mu przysluguje), ani nie jest posiadaczem
    > samoistnym.

    Niby nie jest, pytanie co dałoby się udowodnić za te 30 lat... ;)

    KG

  • 5. Data: 2005-04-10 19:44:43
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > A co to za pomieszana odpowiedź? Dobra lub zła wiara wpływa tylko na
    > termin, a nie na samą możliwość zasiedzenia.

    To mial byc skrot myslowy ;)

    Tak czy siak posiadanie samoistnego nie ma, wiec zasiedzenia nie bedzie, ani
    po 20, ani po 30 latach.

  • 6. Data: 2005-04-10 20:25:52
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com>

    > Tak czy siak posiadanie samoistnego nie ma, wiec zasiedzenia nie bedzie,
    ani
    > po 20, ani po 30 latach.

    Dlaczego nie ma? Jeżeli on uprawia i płaci podatek to nie wypełnia definicji
    posiadania samoistnego? Czego tu brakuje do poosiadania samoistnego?

    Arek

  • 7. Data: 2005-04-10 20:30:56
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Arek "arkadoo" napisał(a):
    > Dlaczego nie ma? Jeżeli on uprawia i płaci podatek to nie wypełnia definicji
    > posiadania samoistnego? Czego tu brakuje do poosiadania samoistnego?

    posiada na podstawie umowy z właścicielem

    KG

  • 8. Data: 2005-04-10 20:40:17
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > posiada na podstawie umowy z właścicielem

    No i mamy art. 336 kc ["... kto wlada faktycznie jako uzytkownik...
    (posiadanie zalezne)"]

    Mamy tutaj do czynienia z niczym innym jak bezplatnym uzyczeniem.

  • 9. Data: 2005-04-11 19:24:59
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    No wiec podsumowujac. Sasiad jest posiadaczem samoistnym czy nie?? I jakie
    z tego tytulu ma prawa i po ilu latach.
    P.S. Podkreslam ze umowy zadnej nie ma

    Pozdr Scowron

  • 10. Data: 2005-04-11 20:23:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Scowron napisał(a):

    > P.S. Podkreslam ze umowy zadnej nie ma

    A na początku twierdziłeś że umowa jest. To ten kawałek o "dogadaniu się".