  • 1. Data: 2005-04-10 20:21:07
    Temat: hack w dobrej intencji
    Od: "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to>

    Witam,
    Mam pytanie. Moj kolega uzykal nieautoryzowany dostep do jednego,
    szanowanego forum internetowego. Wszedl na konto administartora tego forum,
    zmienil mu w profilu sekcje "zainteresowania" i nadal swojemu kontu prawa
    administratora. Nastepnie zalogowal sie normalnie na swoje konto i napisal
    do prawdziwego admina, gdzie tkwi blad i poparl swoje slowa tekstem ktory
    dodal mu do profilu w "zainteresowaniach". Nie wspominal o swoim koncie z
    zezwoleniami administratora czekajac, na pomyslunek normalnych
    administratorow.

    Po calej akcji, kiedy administrator odebral wiadomosc prywatna, zabezpieczyl
    forum wedlug instrukcji podanego przez mojego kolege. Po paru godzinach, po
    zorientowaniu sie ze nadal sobie prawa administratora, wyslal mu wiadomosc o
    nastepujacej tresci:

    "Badz co badz zmiana statusu usera na administratora to powazne naruszenie
    nie tylko regulaminu, ale i prawa.

    Jezeli sytuacja sie powtorzy i zauwazymy jakakolwiek zmiane na forum, badz w
    danych u userow (np. zmiana statusu z 0 na 1), bedziemy zmuszeni zablokowac
    Twoje konto, zbanowac Twoj adres IP i zlozyc wniosek do Abuse'a ISP o
    interwencje."

    Kolega ospisal mu: "Wiec takie podziekowania za wyjawienie bledu ;) Ciekawe
    co bys zrobil jakby to byli faktycznie zli panowie i chcieli zrobic naprawde
    zle rzeczy. Myslisz, ze jestem tak glupi, zeby najpierw rejestrowac sie na
    forum, pisac na nim z normalnego IP, i pozniej was "hackowac" <lol>"

    Po tym, jego konto zostalo zbanowane (dostal bana na IP i usera) i abuse ISP
    zostal powiadomiony o wystepku. Co teraz, czy zostanie udzielona mu jakas
    nagana, czy od razu odetna mu siec. I czy to takie prawe, jezeli on nic nie
    zrobil i wszystko bylo tak jak opisane tutaj?

    Z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-04-10 20:38:34
    Temat: Re: hack w dobrej intencji
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > nie
    > zrobil i wszystko bylo tak jak opisane tutaj?

    przedewszystkim to on popelnil przestepstwo.i martwilbym sie raczej o to.

    P.

  • 3. Data: 2005-04-10 20:41:07
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sun, 10 Apr 2005 22:21:07 +0200, pytacz napisał(a):

> [...]
    > zmienil mu w profilu sekcje "zainteresowania" i nadal swojemu kontu prawa

    a odpowiedz mi na takie pytanie ? na ile zamkow trzeba zamknąć mieszkanie
    by uznać ,że ten który wszedł do mieszkania pokonując/wyłamał je lub
    otworzył wytrychem/ te zamki wszedł tam bezprawnie ?
    JanuszHr

  • 4. Data: 2005-04-10 20:43:25
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Minimum 2 zamki, bo inaczej nie wypłacą odszkodowania ;)

  • 5. Data: 2005-04-10 20:45:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to> napisał w
    wiadomości news:d3c2ao$o0c$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    nic nie
    > zrobil i wszystko bylo tak jak opisane tutaj?

    Co zrobi jego administrator, to nie wiem. Ale opisane przez Ciebie
    działania Twojego kolegi raczej zasługują na pochwałę, niż na
    napiętnowanie, toteż moim zdaniem administrator się po prostu zbłaźnił.

    Upowszechnienie takiej informacji wśród innych adminów raczej mu chluby
    nie przyniesie. Mylić się jest rzeczą ludzką. Ale trudno mieć pretensje
    do innych, że to wytykają. Normalna rzecz.

  • 6. Data: 2005-04-10 20:47:46
    Od: tweede <b...@m...com>

    Janusz wrote:

> [...]
    > by uznać ,że ten który wszedł do mieszkania pokonując/wyłamał je lub
    > otworzył wytrychem/ te zamki wszedł tam bezprawnie ?

    Tylko jaka szkoda jest wejscie do domu bez drzwi i przeniesienie
    obrazka z jednej sciany na druga? Admin powinien podziekowac a
    wlasciciel wywalic admina. Ale niektorzy wola prac brudy w publicznych
    sadach o byle co.

  • 7. Data: 2005-04-10 20:54:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tylko jaka szkoda jest wejscie do domu bez drzwi i przeniesienie obrazka z
    > jednej sciany na druga? Admin powinien podziekowac a wlasciciel wywalic
    > admina. Ale niektorzy wola prac brudy w publicznych sadach o byle co.

    nie mialbys nic przeciw gdyby obca osoba sie wlamala do twojego mieszkania i
    zrobila co napisales?

    P.

  • 8. Data: 2005-04-10 21:05:28
    Od: tweede <b...@m...com>

    Przemek R... wrote:

    > nie mialbys nic przeciw gdyby obca osoba sie wlamala do twojego mieszkania i
    > zrobila co napisales?
    >
    > P.

    Napewno nie pobiegne z tym do sadu, zeby mnie w srodowisku
    profesjonalnym wysmieli.

  • 9. Data: 2005-04-10 21:10:36
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sun, 10 Apr 2005 22:43:25 +0200, Michał napisał(a):

    > Minimum 2 zamki, bo inaczej nie wypłacą odszkodowania ;)

    ja nie o odszkodowaniu ja o prawie
    JanuszHr

  • 10. Data: 2005-04-10 21:28:07
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sun, 10 Apr 2005 22:45:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > nie przyniesie. Mylić się jest rzeczą ludzką. Ale trudno mieć pretensje
    > do innych, że to wytykają. Normalna rzecz.

    No nie mogę do końca zgodzić się z takom poglądem ,wytykać błędy i zwaracać
    uwagę to tak ale nie włąmywać się do sytemu - to już co innego.Już samo
    pytanie wzbudza moje wątpliwości - bo z pytania wynika jano ,że obaj
    panowie - włamujący się i pytający - potrafią się posługiwać komputerem.
    Wiele włamań do sytemu jest usprawiedliwianych chęcią porawy
    błędów,zwrócenia uwagi itp. Dlaczego ktoś ma wchodzić do mojego domu i
    pouczać mnie jak poustawjać meble ?Jak zamek jest zamknięty to zanczy ja
    sobie niczyjej wizyty nie życzę i to jest w tym problemi najważniejsze.Tym
    zamkiem nie musi być "kuta sztaba ze szweckiej stali " wystarczy mała
    kłódeczka za parę zł.
    JanuszHr