  • 1. Data: 2004-01-26 18:40:50
    Temat: Zdjęcia, zdjęcia.
    Od: "krislob" <k...@l...onet.pl>

    Witam!
    Mam parę pytań o konkretne przepisy prawne (ich istnienie, lokalizację).
    Mianowicie: chodzi mi o wszelkie przepisy związane z utrwalaniem czyjegoś
    wizerunku za pomocą aparatu fotograficznego bądź kamery, a następnie z ich
    publikacją. Czy można tak po prostu każdemu zrobić zdjęcie, a następnie czy
    można je opublikować bez jego zgody? Jak jest ze zdjęciami zbiorowymi? Czy
    trzeba mieć zgodę każdej poszczególnej osoby na zdjęciu ?
    Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Łobodziński

  • 2. Data: 2004-01-26 19:39:59
    Temat: Re: Zdjęcia, zdjęcia.
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "krislob" <k...@l...onet.pl> napisał:

    > Jak jest ze zdjęciami zbiorowymi? Czy trzeba mieć zgodę każdej
    > poszczególnej osoby na zdjęciu ?

    numerkow Ci nie podam, ale... jesli postac sa jedym z wielu elementow
    krajobrazu na zdjeciu, a nie jego pierwszym planem, to nie musi byc zgody.
    jesli natomiast jest to zdjecie jednej osoby wykonane nawet w najwiekszym
    tlumie, ale osoba ta stanowi "bohatera" zdjecia, to musi byc zgoda...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-01-26 19:48:55
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "Psychik" <p...@Z...pl> wrote in message
    > Użytkownik "krislob" <k...@l...onet.pl> napisał:
    > jesli natomiast jest to zdjecie jednej osoby wykonane nawet w najwiekszym
    > tlumie, ale osoba ta stanowi "bohatera" zdjecia, to musi byc zgoda...

    jest sobie zdjecie - 5 chlopa przy stoliku, np. pija sobie piwo. trzej to
    moi kumple ktorzy nie maja nic przeciwko temu abym umiescil ich zdjecie na
    mojej www, dwoch pozostalych co sie przysiedli nie pytalem o zgode bo ich
    nie znam. czy moge takie zdjecie publikowac ? czy jesli za jakis czas "za
    moimi plecami" zaskarza mnie, nie uprzedzajac aebym np. zdjal to zdjecie z
    witryny, to racja jest po ich stronie ?

  • 4. Data: 2004-01-26 19:58:52
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > czy jesli za jakis czas "za moimi plecami" zaskarza mnie, nie
    > uprzedzajac aebym np. zdjal to zdjecie z witryny, to racja jest po

    zaskarzyc zawsze Cie moga, a czy slusznie oceni sad ;-)
    tak jak napisalem, jesli jest to glowny element, a nie "tlo", to musisz
    miec zgode. w tym przypadku IMO zgoda jest potrzebna.. ale ja bym umiescil,
    pod warunkiem, ze Ci dwaj, to nie jakis polityk z zona ;-)))

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-01-27 07:18:31
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Psychik" <p...@Z...pl> niebacznie popelnil

    > ale ja bym umiescil, pod warunkiem, ze Ci dwaj, to nie jakis
    > polityk z zona ;-)))
    Problemy to on mieć będzie większe jeżeli to polityk z nie_żoną
    ;)))

    --
    pozdro
    poreba