  • 1. Data: 2004-08-12 10:29:02
    Temat: Dżwigi i wózki widłowe
    Od: "Zbigniew Cach" <z...@o...pl>

    Prowadzę małą firme i mam dżwigi doobsługi stanowisk pracy - tokarka, typ
    ciężki i frezarki (do załadunku oprzyżądowania maszyn). Dźwigi są z odzysku.
    Czy również mają podlegać dozorowi technicznemu, sytuacja podobna jest w
    przypadku wuzków widłowych. Jeżeli tak, to jakie muszę podjąć kroki by
    spełnić warunki z uregulowaniami prawnymi.

    pzdr
    Zbigniew Cach

  • 2. Data: 2004-08-12 19:42:22
    Temat: Re: Dżwigi i wózki widłowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Cach" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku wuzków widłowych. Jeżeli tak, to jakie muszę podjąć kroki by
    > spełnić warunki z uregulowaniami prawnymi.

    Co, czy dźwig podlega pod UDT zależy od jego udźwigu i konstrukcji. Zadzwoń
    do UDT i zapytaj w odniesieniu do konkretnych danych. Zapytaj też o wózki
    widłowe, ale z tego co pamiętam, to one pod dozór nie podlegają. To, że
    urządzenia są z odzysku nie ma nic do rzeczy. O ile były dopuszczone na
    terenie RP do eksploatacji. I zrób to w miarę szybko, bowiem w razie
    jakiegoś wypadku może być poważny kłopot.