  • 1. Data: 2004-08-12 10:58:52
    Temat: Zakaz wejścia na teren prywatny?
    Od: "Kopajt ;-\)" <n...@m...com>

    Witam.
    Mam domek jednorodzinny który sąsiaduje (w granicy) z drugim, mniejszym
    domkiem jednorodzinnym. We wrześniu chcę go ocieplić i otynkować, ale
    właśnie się dowiedziałem, że sąsiadka nie pozwoli mi wejść na teren jej
    posesji, żebym wykonał w/w prace. Proszę o radę co mam w takim wypadku
    zrobić - czy wezwanie Straży Miejskiej lub Policji coś tu da. Dodam, że
    sąsiadka jest z gatunku tych "najgorszych" (ostatnio wyskoczyła z
    tekstem, żebym zadbał o drzewo (orzech) - oddalone od granicy działki o
    jakieś 2 metry (korona), bo jej liście spadają na działkę)...

    --
    __|__
    ---o-(_)-o--- Pozdrówka for @ll - KOPAJT

  • 2. Data: 2004-08-12 13:56:12
    Temat: Liscie lecą z drzew
    Od: SSK<m...@w...pl>

    Mam odpowiedź na drugą część Twego listu. Ona ma prawo żądać od
    Ciebie usunięcia korzeni i gałęzi, jeśli wkraczają na powierzchnię jej
    nieruchomości. Teren "nad" i "pod" powierzchnią gruntu jest jej. KC o
    tym mówi.
    Ale jeśli drzewo jest 2 metry od granic działki... hmm, tutaj nie wiem,
    ale myślę, że zdrowy rozsądek w prawie sąsiedzkim też jest, więc ona
    nie może nic Ci zrobić ;-)

    Pozdrawiam
    SSK

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-12 14:53:16
    Temat: Re: Liscie lecą z drzew
    Od: "Kopajt ;-\)" <n...@m...com>

    SSK wrote:
> [...]
    > Ciebie usunięcia korzeni i gałęzi, jeśli wkraczają na powierzchnię jej
    > nieruchomości. Teren "nad" i "pod" powierzchnią gruntu jest jej. KC o

    Dzięki za odpowiedź na drugą część :) (tą łatwiejszą)
    Ta pierwsza jednak mnie męczy...

    --
    __|__
    ---o-(_)-o--- Pozdrówka for @ll - KOPAJT

  • 4. Data: 2004-08-12 14:56:15
    Temat: Re: Zakaz wejścia na teren prywatny?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2004 12:58:52 +0200, Kopajt ;-) naskrobał(a):

> [...]
    > posesji, żebym wykonał w/w prace. Proszę o radę co mam w takim wypadku
    > zrobić - czy wezwanie Straży Miejskiej lub Policji coś tu da.

    nie

> [...]
    > tekstem, żebym zadbał o drzewo (orzech) - oddalone od granicy działki o
    > jakieś 2 metry (korona), bo jej liście spadają na działkę)...

    głupia sprawa chyba trzeba będzie trzeba iść do sądu z postępowaniem
    posesoryjnym

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-08-12 19:47:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > głupia sprawa chyba trzeba będzie trzeba iść do sądu z postępowaniem
    > posesoryjnym

    rzuć okiem do archiwum. Kilka miesięcy temu ktoś to ładnie opisał. Sytuacja
    była podobna, czyli konieczność wyremontowania ścian. Ale faktycznie, jak
    się zaprze, to bez sądu się nie obejdzie.

  • 6. Data: 2004-08-13 04:22:52
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Kopajt ;-)" <n...@m...com> napisał
    > Mam domek jednorodzinny który sąsiaduje (w granicy) z drugim, mniejszym
    > domkiem jednorodzinnym. ...nie pozwoli mi wejść na teren jej
    > posesji, żebym wykonał w/w prace.

    Rozumiem, że jeden dom (Twój) i drugi (sąsiadki) stykają się ścianami na
    połączeniu których przebiega granica działek. Rozumiem też, że Twój dom jest
    wyższy i chcesz ocieplić ścianę szczytową nad dachem domu sąsiadki.
    Ocieplenie z zewnątrz to zwykle 10-15 cm styropianu i na nim tynk. Kłopot
    polega moim zdaniem nie tyle na umożliwieniu wejścia na teren sąsiadki dla
    przeprowadzenia prac (np w przypadku płotu taką "służebność" dla jego
    konserwacji przewiduje prawo budowlane), ale na tym, że teoretycznie jej
    działka ulegnie na skutek ocieplenia Twojego domu zmniejszeniu. To nic, że
    nad jej dachem. Wyobraź sobie sytuację, że w granicy działki stoi wiata i
    kawałeczek jej dachu wystaje na teren sąsiada. I też kłopot przy upierdliwym
    sąsiedzie.
    A może jak taka wredna baba - zaproponować jej pieniądze ? Odkupienie 11 cm
    paska ziemi nie wchodzi moim zdaniem w grę, ponieważ znów jej kawałek ściany
    będzie stał "na Twoim".
    A w ostateczności ocieplasz od wewnątrz styropianem, na to siatka i tynk.
    Na pl.misc.budowanie omawiany był podobny temat, kiedy to człowiek chciał
    ocieplić ścianę w granicy. Stanęło na tym, że musi odkupić pasek działki.
    AR

  • 7. Data: 2004-08-13 08:26:05
    Od: "Kopajt ;-\)" <n...@m...com>

    Dzięki za podpowiedzi i wskazowki - zajrzalem do archiwum i tam byla
    taka sama sytuacja... nic to - czekam jak sie sytuacja rozwinie...

    --
    __|__
    ---o-(_)-o--- Pozdrówka for @ll - KOPAJT

  • 8. Data: 2004-08-13 08:45:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 13. sierpnia 2004 06:22 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Andrzej R.:

> [...]
    > konserwacji przewiduje prawo budowlane), ale na tym, że teoretycznie jej
    > działka ulegnie na skutek ocieplenia Twojego domu zmniejszeniu.

    Wiesz, po pomalowaniu płotu, jej działka też zmniejsza się o warstwę
    farby :)

    > To nic, że
    > nad jej dachem. Wyobraź sobie sytuację, że w granicy działki stoi wiata i
    > kawałeczek jej dachu wystaje na teren sąsiada. I też kłopot przy
    > upierdliwym sąsiedzie.

    Skąd się biorą tacy ludzie? Człowiek człowiekowi wilkiem....

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2004-08-13 11:58:05
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał
    > Wiesz, po pomalowaniu płotu, jej działka też zmniejsza się o warstwę
    > farby :)

    Re : Stąd osobiście uważam, że pewne rygory prawa budowlanego dotyczące
    budowania "w granicy" mają jednak sens (jako nieliczne w prawie budowlanym).
    A z przykładem płotu, remontu ściany, a nawet domu i jego budowy w granicy
    (jeśli sąsiad wcześniej zgodził się) - jak wspomniałem na podstawie prawa
    budowlanego można sądownie wyekzekwować wejście na działkę takiego
    "sąsiada".
    AR

  • 10. Data: 2004-08-14 07:43:42
    Od: "Kopajt ;-\)" <n...@m...com>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cfiahm$d2u$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > ...(jeśli sąsiad wcześniej zgodził się) - jak wspomniałem na
    podstawie prawa
    > budowlanego można sądownie wyekzekwować wejście na działkę takiego
    > "sąsiada".

    Czyli jeśli było wykonywane tynkowanie mojego domu 4 lata temu i wtedy
    sąsiadka się na to zgodziła, to tamta zgoda teraz też obowiązuje ?

    --
    __|__
    ---o-(_)-o--- Pozdrówka for @ll - KOPAJT